Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil svare kort her, men jeg føler det blir et langt innlegg likevel...

angst oppleves ulikt fra menneske til menneske. Det som ofte skjer er at det legger seg en "angstklump" i magen som ikke kan defineres. Denne klumpen oppleves som bare angst en stund, men etterhvert som man lærer sin egen angst å kjenne, så vil man kunne "splitte opp" denne angstklumpen. Dvs at i denne "klumpen" sitter det både spenning, sorg, glede, angst, redsel,forhåpninger,sinne og sorg. Det som ofte er problemet for oss med angst er å skille ut de forskjellige delene av denne "klumpen"-alt oppleves som angst... Vi er født med en angstklump som skal redde oss fra farlige situasjoner, men det slår litt for ofte ut..vi får angst når et ikke er noe farlig som skjer uansett. Det er vanskelig å analysere denne "angstklumpen", men prøv. Kanskje er det bare spenning over å møte noen nye mennesker som gir deg "angst"-spør denne klumpen i magen hva det egentlig er.....kanskje blir du positivt overrasket. Det at pulsen øker og at tig virker litt overveldende betyr ikke nødvendigvis at det er angst, selv om symptomene er like :)

Lykke til :)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239650-heisann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det at pulsen øker og at ting virker litt overveldende betyr ikke nødvendigvis at det er angst, selv om symptomene er like"

Neida, dette behøver ikke bety angst, med stor fare for og virke frekk så har ikke du engang insyn i en angstnevrose om det er så enkelt som du beskriver, det vil jeg heller si er en liten bekymring!

har du noensinne hatt problemer med og åpne døra, gått over gata, besøkt naboen???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239650-heisann/#findComment-1850286
Del på andre sider

"Det at pulsen øker og at ting virker litt overveldende betyr ikke nødvendigvis at det er angst, selv om symptomene er like"

Neida, dette behøver ikke bety angst, med stor fare for og virke frekk så har ikke du engang insyn i en angstnevrose om det er så enkelt som du beskriver, det vil jeg heller si er en liten bekymring!

har du noensinne hatt problemer med og åpne døra, gått over gata, besøkt naboen???

ja det har jeg...men jeg lagde ikke noe nytt innlegg. Jeg svarte på noen annens innlegg (som havnet feil). Så ikke for å være frekk, men jeg har selv hatt angst i 18 år, og er delvis/helt invalidisert pga angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239650-heisann/#findComment-1850288
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...