Gå til innhold

Tillegg til kjønnsvorter


Gjest En undrende mann

Anbefalte innlegg

Gjest En undrende mann

Hei!

Her er et tilleggs spørsmål til kjønnsvorter. Jeg så innlegget under med interesse.

Kan man få kjønnsvorter uten å ha seksuell kontakt ? Altså: Er det mulig med andre smitteveier ?

Jeg spør fordi jeg fikk kjønnsvorte utbrudd allerede før ( mener jeg å huske ) jeg noengang hadde nærmet meg en jente . Dette er 10 år siden, men jeg har fått det tilbake senere og fått det bekreftet av lege at det er kjønnsvorter. Disse hadde jeg altså allerede som 17 åring, uten å hatt sex. De forsvant i løpet av et års tid, men dukket opp i 20 års alderen etter at jeg startet min seksuelle kariere som 19 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lege Knut-Erik Ånensen

Til en undrende mann ang tillegg til kjønnsvorter.

Såvidt meg bekjent smitter kjønnsvorter kun ved seksuell aktivitet. Det finnes imidlerid andre typer vorter som kan likne på kjønnsvorter, og en forveksling er således mulig. For å være helt sikker bør man i såfall ta en vevsprøve for å få av- eller bekreftet om det er kjønnsvorter.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, almelege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...