Gå til innhold

Når skal noen våkne?

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer

De siste årene har jeg hørt så mange utrolige historier om helse og sosialvesenet. Noe er stein hakendes gale når fedre som er mistenkt for seksuelle overgrep eller slår barna sine får samværsrett. Hallo???? I et annet tilfelle kjenner jeg til en mor som ba barnevernet om hjelp i en periode hun slet med rusmisbruk. Nå har hun ikke ruset seg på et år, har fått seg fast jobb og et vanlig A-4liv. Men hun får ikke tilbake datteren sin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239708-n%C3%A5r-skal-noen-v%C3%A5kne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det man forsøker å ha i fokus er hva som er til barnas beste i det konkrete tilfellet.

Jeg synes barns behov bør gå foran foreldrenes, og er enig i prinsippet. Problemet er selvfølgelig at det kan være vanskelig å gjøre gode vurderinger, da ikke alle fakta nødvendigvis er tilgjengelig.

Barn som har slått seg til ro i et fosterhjem bør ofte få bli boende, selv om foreldre har fått helt eller delvis orden på livet sitt.

Det man forsøker å ha i fokus er hva som er til barnas beste i det konkrete tilfellet.

Jeg synes barns behov bør gå foran foreldrenes, og er enig i prinsippet. Problemet er selvfølgelig at det kan være vanskelig å gjøre gode vurderinger, da ikke alle fakta nødvendigvis er tilgjengelig.

Barn som har slått seg til ro i et fosterhjem bør ofte få bli boende, selv om foreldre har fått helt eller delvis orden på livet sitt.

Selv om ungene spør hver dag når de skal få flytte hjem, og hyler hver gang de må til fosterforeldrene?

Selv om ungene spør hver dag når de skal få flytte hjem, og hyler hver gang de må til fosterforeldrene?

Når jeg skrev om barn som hadde falt til ro hos fosterforeldrene, så tenkte jeg på de tilfellene hvor det meste taler for at barna trives og har det bra i fosterhjemmet og hvor fremtidig stabilitet er nødvendig.

Det du beskriver kan være uttrykk for to helt forskjellige situasjoner; enten at barna ikke trives i fosterhjemmet eller at de føler så sterk lojalitet mot sine foreldre at de føler de må protestere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...