Gå til innhold

religion og psykiatri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mirandolina

Du kan i hvert fall være ganske sikker på at Jesus hadde blitt bura inn på insitutt i dag hvis han hadde dukka opp.

Det sitter vel faktisk en del Jesuser rundt forbi.

Tror ikke Jesus hadde blitt "bura inne"...selv om han healte folk var han ikke gal,og han fungerte greit i hverdagen han :)

Så lenge du ikke er til fare for deg selv eller andre,blir man ikke innlagt,han var ikke til fare for andre...

Er ikke relgiøs,men tror at Jesus har levd..og hva sa han?

"Dere kan gjøre det samme som meg...."

Han var et menneske av kjøtt og blod :)

ShitDiddelyDo

sjekker du aldri mailen din,kjære:)

Online-adressen min sjekker jeg flere ganger i døgnet, og msn-adressen min ser jeg om det er innkommen post på hver gang jeg logger meg på msn - og der har jeg nettopp vært.

Så jeg tror ikke du har min e-postadresse.

Annonse

ShitDiddelyDo

Tror ikke Jesus hadde blitt "bura inne"...selv om han healte folk var han ikke gal,og han fungerte greit i hverdagen han :)

Så lenge du ikke er til fare for deg selv eller andre,blir man ikke innlagt,han var ikke til fare for andre...

Er ikke relgiøs,men tror at Jesus har levd..og hva sa han?

"Dere kan gjøre det samme som meg...."

Han var et menneske av kjøtt og blod :)

At han har eksistert er jo godt bevist, så vidt jeg forstår. Det som dog kan diskuteres er om han var guds sønn.

Men du har muligens rett. Jeg er ikke oppdatert på hva som skal til for å mures inne, og det er godt mulig det ikke er nok å tro (eller vite) at man er vår herres sønn.

Jeg hadde dog engang i tida en nabo som trodde han var Jesus, og han var inn- og ut på hospitaler. Men han trodde også han var Stalin. :)

Gjest Mirandolina

At han har eksistert er jo godt bevist, så vidt jeg forstår. Det som dog kan diskuteres er om han var guds sønn.

Men du har muligens rett. Jeg er ikke oppdatert på hva som skal til for å mures inne, og det er godt mulig det ikke er nok å tro (eller vite) at man er vår herres sønn.

Jeg hadde dog engang i tida en nabo som trodde han var Jesus, og han var inn- og ut på hospitaler. Men han trodde også han var Stalin. :)

Men er ikke alle Guds barn da?

Da var/er han jo Guds sønn :)

Og de som tror de er Jesus,er ikke helt "på jordet",ikke de som tror de er andre heller...

På et plan er vi ett hele gjengen...tror jeg.

Gjest Violsa

jeg er kristen.

men når jeg leser om muslimer som spør sin åndelige .leder om å spise saus er haram. Da begynner jeg å lure

ShitDiddelyDo

Men er ikke alle Guds barn da?

Da var/er han jo Guds sønn :)

Og de som tror de er Jesus,er ikke helt "på jordet",ikke de som tror de er andre heller...

På et plan er vi ett hele gjengen...tror jeg.

Tja. Ikke vet jeg. Jeg er ikke spesielt åpen for den bibelske tro. At det finnes en høyere makt der ute - ok. Det er godt mulig, og ikke noe jeg ser på som utenkelig. Men de bibelske vandrerhistoriene har jeg ikke all verdens tro på, og for å kunne anta at vi alle er guds barn, forutsettes det jo at jeg tror på Jesus som Guds sønn, og da snakker jeg om Jesus som Guds sønn i bibelsk sammenheng.

ShitDiddelyDo

jeg er kristen.

men når jeg leser om muslimer som spør sin åndelige .leder om å spise saus er haram. Da begynner jeg å lure

Eller hva med kristne som brente hekser eller jøder som fortsatt dunker hue i en mur mens de klager?

For ikke å snakke om dem som spikres opp på et kors i påska hvert eneste år.

Religion tolkes på mange måter jeg selv finner særdeles merkelig, og ikke minst sprøtt.

Gjest Mirandolina

Tja. Ikke vet jeg. Jeg er ikke spesielt åpen for den bibelske tro. At det finnes en høyere makt der ute - ok. Det er godt mulig, og ikke noe jeg ser på som utenkelig. Men de bibelske vandrerhistoriene har jeg ikke all verdens tro på, og for å kunne anta at vi alle er guds barn, forutsettes det jo at jeg tror på Jesus som Guds sønn, og da snakker jeg om Jesus som Guds sønn i bibelsk sammenheng.

Men bibelen er kanalisert av mennesker,tror ikke på det jeg heller..men noe er det i det.

Som folk som kanaliserer i dag også,alt er ikke "rent",det blir silt gjennom personens sinn,så korrekt blir det ikke.

Men Gud er så mye...kall Gud hva du vil,kall det sol,lys.kjærlighet..osv,samme hva du kaller det :)

Det er den altomfattende energien som er i oss alle,det er vår livsenergi..så uten Gud (eller kall det hva du vil),hadde vi ikke levd i disse kroppene.

ShitDiddelyDo

Men bibelen er kanalisert av mennesker,tror ikke på det jeg heller..men noe er det i det.

Som folk som kanaliserer i dag også,alt er ikke "rent",det blir silt gjennom personens sinn,så korrekt blir det ikke.

Men Gud er så mye...kall Gud hva du vil,kall det sol,lys.kjærlighet..osv,samme hva du kaller det :)

Det er den altomfattende energien som er i oss alle,det er vår livsenergi..så uten Gud (eller kall det hva du vil),hadde vi ikke levd i disse kroppene.

"Men bibelen er kanalisert av mennesker"

Nettopp.

"Men Gud er så mye...kall Gud hva du vil,kall det sol,lys.kjærlighet..osv,samme hva du kaller det :)"

Og selv om jeg ikke har noen tro, kan jeg være tilbøyelig til å si meg enig med deg i at det ikke er utenkelig at det finnes en slik kraft.

Den tradisjonelle kristendommen har jeg dog ingen tro på.

Annonse

Gjest Mirandolina

"Men bibelen er kanalisert av mennesker"

Nettopp.

"Men Gud er så mye...kall Gud hva du vil,kall det sol,lys.kjærlighet..osv,samme hva du kaller det :)"

Og selv om jeg ikke har noen tro, kan jeg være tilbøyelig til å si meg enig med deg i at det ikke er utenkelig at det finnes en slik kraft.

Den tradisjonelle kristendommen har jeg dog ingen tro på.

Da er vi enige :)

Jeg tilhører ingen relgion,jeg tilhører en i samhørighet, med den altomfattende energien som er i oss,rundt oss og overalt.

Den er ett,vi er ett,men mange vet det bare ikke enda :)

Alt er det samme!

Derfor tror jeg på noe av det som står i bibelen f.eks "Du skal gjøre mot andre,som du vil de skal gjøre mot deg"

For alt vi gir til andre,gir vi til oss selv,alt du gjør kommer tilbake til deg,det er loven om karma.

Naturlovene kommer ingen utenom,selv om de gjerne vil :)

ShitDiddelyDo

Da er vi enige :)

Jeg tilhører ingen relgion,jeg tilhører en i samhørighet, med den altomfattende energien som er i oss,rundt oss og overalt.

Den er ett,vi er ett,men mange vet det bare ikke enda :)

Alt er det samme!

Derfor tror jeg på noe av det som står i bibelen f.eks "Du skal gjøre mot andre,som du vil de skal gjøre mot deg"

For alt vi gir til andre,gir vi til oss selv,alt du gjør kommer tilbake til deg,det er loven om karma.

Naturlovene kommer ingen utenom,selv om de gjerne vil :)

Joa, det er klart det står mye man kan forholde seg til i bibelen. Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg, er det vanskelig å argumentere imot. Ei heller "du skal ikke drepe", osv.

Det skal godt gjøres å skrive så mange sider uten å få med noe fornuftig. :)

Gjest Mirandolina

Joa, det er klart det står mye man kan forholde seg til i bibelen. Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg, er det vanskelig å argumentere imot. Ei heller "du skal ikke drepe", osv.

Det skal godt gjøres å skrive så mange sider uten å få med noe fornuftig. :)

Jepp,så jeg tror på det jeg velger å tro på, ang bibelen og andre relgiøse bøker.

Tror alle relgionene er flettet sammen,og fører til samme sted,ulike veier men alle vandrer mot det samme målet :)

ShitDiddelyDo

Jepp,så jeg tror på det jeg velger å tro på, ang bibelen og andre relgiøse bøker.

Tror alle relgionene er flettet sammen,og fører til samme sted,ulike veier men alle vandrer mot det samme målet :)

Og du som har svaret på det meste: :)

Hvilket mål er det vi alle vandrer mot?

Gjest Mirandolina

Og du som har svaret på det meste: :)

Hvilket mål er det vi alle vandrer mot?

Tilbake til enhet/helhet,men vi er der allerede...mange ser det bare ikke,at vi er separate er en illusjon...

At vi i det hele tatt er her,er en illusjon..men Gud ville oppleve seg som delt,derfor skapte Gud (eller hva du vil kalle det),seperasjon...for å oppleve seg selv som individualitet,nå er det vår oppgave å bli ett igjen.

Vi må heale jorden,menneskeheten..det er det healing betyr "å gjøre hel"....

Men det er ikke bare det vi skal,etterpå skal vi forenes med universet (som også noen kaller Gud)....men man må begynne i det små,hva heter det..."liten tue kan velte stort lass"?

Kort forklart,vi er på jorden for å lære,lide,erfare...før vi vender tilbake til lyset,kjærligheten..osv,der vi var før vi kom hit.

Men noen må ned igjen på jorden,de som ikke lærte det de skulle lære,mens andre for bevege seg videre i universet.

ShitDiddelyDo

Tilbake til enhet/helhet,men vi er der allerede...mange ser det bare ikke,at vi er separate er en illusjon...

At vi i det hele tatt er her,er en illusjon..men Gud ville oppleve seg som delt,derfor skapte Gud (eller hva du vil kalle det),seperasjon...for å oppleve seg selv som individualitet,nå er det vår oppgave å bli ett igjen.

Vi må heale jorden,menneskeheten..det er det healing betyr "å gjøre hel"....

Men det er ikke bare det vi skal,etterpå skal vi forenes med universet (som også noen kaller Gud)....men man må begynne i det små,hva heter det..."liten tue kan velte stort lass"?

Kort forklart,vi er på jorden for å lære,lide,erfare...før vi vender tilbake til lyset,kjærligheten..osv,der vi var før vi kom hit.

Men noen må ned igjen på jorden,de som ikke lærte det de skulle lære,mens andre for bevege seg videre i universet.

Så i følge din teori er det altså drittsekkene som må ned på jorda og prøve seg igjen, siden de ikke har lært det man skal lære - og fordi vi viser at vi har lært ved å være gode mennesker?

Det forklarer i så fall hvorfor det er så mye faenskap i verden. Det er jo lømlene som er her. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...