Gå til innhold

Felleskatalogen - Lamictal

Anbefalte innlegg

I felleskatalogen leser jeg at bivirkningene ved Lamictal er inndelt i to forskjellige avsnitt, for hhv epileptikere og bipolare.

Er det slik at bivirkningene forventes å være forskjellige i forhold til den lidelsen man har?

Eksempelvis står kvalme og søvnløshet oppført som bivirkninger under avsnittet for epilepsi, men ikke i avsnittet for bipolar lidelse.

Jeg har fått Lamictal for å oppnå en stemningsstabiliserende effekt.

Nå som jeg plages med kvalme og søvnløshet kan jeg kanskje konkludere med at jeg har fått epilepsi i tillegg ;)

Good grief!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239943-felleskatalogen-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg blir også kvalm av lamictal, og ikke bare litt heller. får brekninger og blir riktig så uvel. gikk ned mye i vekt før før jeg fant ut det som hjelper er å hive i seg stor måltid junk food..

;) Foreløping er vektnedgangen mer enn velkommen her i gården! Jeg synes det er godt å merke at ikke alle psykofarmaka jeg får befatning med gir vektøkning!

Tror du det er sjanse for at kvalmen gir seg etterhvert?

Jeg lurer på hvilke andre alternativer som finns. Hva har du prøvd?

Hvordan er søvnkvaliteten din? Har den endret seg etter at du begynte med Lamictal? Og i tilfellet på hvilken måte? Problemer med innsovning eller tidlig oppvåkning?

Jeg håper du får en fin søndag....McDonalds er i alle fall åpen... humre, humre!

Gjest missa n.

;) Foreløping er vektnedgangen mer enn velkommen her i gården! Jeg synes det er godt å merke at ikke alle psykofarmaka jeg får befatning med gir vektøkning!

Tror du det er sjanse for at kvalmen gir seg etterhvert?

Jeg lurer på hvilke andre alternativer som finns. Hva har du prøvd?

Hvordan er søvnkvaliteten din? Har den endret seg etter at du begynte med Lamictal? Og i tilfellet på hvilken måte? Problemer med innsovning eller tidlig oppvåkning?

Jeg håper du får en fin søndag....McDonalds er i alle fall åpen... humre, humre!

Hos meg har ikke kvalmen gitt seg nei, og jeg har brukt den i et par år.

Jeg har prøvd Fontex, Zyprexa, Nozinan, Alopam, Seroquel, Fluanxol og Zeldox. Og litium. Den siste bruker jeg enda.

Jeg tror ikke søvnkvaliteten min har endret seg.

Jeg sover ekstremt mye om vinteren, og lite på sommeren.

:OO

Jepp, jeg var på McDonalds i stad ;)

McDonalds 4 life

Hos meg har ikke kvalmen gitt seg nei, og jeg har brukt den i et par år.

Jeg har prøvd Fontex, Zyprexa, Nozinan, Alopam, Seroquel, Fluanxol og Zeldox. Og litium. Den siste bruker jeg enda.

Jeg tror ikke søvnkvaliteten min har endret seg.

Jeg sover ekstremt mye om vinteren, og lite på sommeren.

:OO

Jepp, jeg var på McDonalds i stad ;)

McDonalds 4 life

Thanks!

Noen av meds'ene på smørbrødlisten din har jeg ikke prøvd!

Jeg er fullstendig enig med deg....ingenting er som skikkelig cowboy-food dagen der på!!!

Kos deg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...