Gå til innhold

angst, dårlig selvfølelse ...hva nå ??

Anbefalte innlegg

Visste ikke riktig hvor jeg skulle poste dette, så det havnet her pga at det er endel psykiske ting innblandet.

Er ei dame i min beste alder, dvs midt i 40 årene, 3 barn. Har slitt med mye angst og dårlig selvfølelse så lenge jeg kan huske, etter en tøff oppvekst med en mor som var alkoholisert og en far som ikke brydde seg

Så et langt samboerforhold med en samboer som både drakk og slo. Jeg kom meg tilslutt ut av det, men traff en ny mann og giftet oss etter et par år. Var gift i flere år, men et følelsestløst ekteskap, med en dominant mann. Hadde bl annet hvert vårt soverom de siste 5 årene.

Brøt ut av dette ekteskapet, og har vært alene i ett års tid. Bor sammen med yngstebarnet vårt.

Og endelig føler jeg at jeg begynner å komme meg ovenpå igjen. Har fått mer kontroll over angsten etter hardt jobbing, regelmessige timer hos psykolig og behandling hos fysoterapeut.

Kan legge til at jeg bortsett fra barna, ikke har familie her i byen.

Men så kommer vi til sakens kjerne. Jeg traff en ny mann for et par mnd siden, kun møtt han to ganger fordi vi ikke bor i samme by,3 timer unna, men vi snakker i tlf både en og to ganger daglig, pluss masse mailer og sms`er. Det er meningen vi nå skal møtes igjen neste helg.

Tør jeg dette?? Jeg er så utrolig redd for å bli såret og slikt igjen. Men på en annen side, så har han vekt noen følelser i meg som jeg hadde glemt at jeg hadde...tenk at noen bryr seg om meg da...Føler at jeg lever igjen, men samtidig kommer angsten snikende..er redd for å ikke strekke til, bli såret, osv.osv. Jeg føler jeg begynner å bli oppriktig glad i han, og det er gjensidig..selv om vi har møtt hverandre to ganger bare.

Kan noen komme med noen gode råd til meg?

Jeg veksler mellom å glede meg enormt til helga, samtidig som angsten kommer krypende.

Med hilsen

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...