Gå til innhold

trening og xanor

Anbefalte innlegg

Gjest pentiums

jeg vurderer å bruke xanor/rivotril ( eller lignende) hvis psykiater tillater det. Har ikke hatt effekt av noen ssri osv. etter 10 år med prøving av slike medisiner mot sosial angst mm.Risikerer uføretrygd hvis ikke jeg blir raskt bedre nå.

Jeg liker også å trene, dvs styrketrening, joggeturer. Hvordan vil daglig medisinering med xanor påvirke treningen? Vil jeg riskikere å bli helt slapp i kroppen, tape muskelmasse osv?(har lest at benzodiazepiner skal være svært ødeleggende på muskulatur /skremselspropaganda??)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239994-trening-og-xanor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xanor skiller seg fra vival og sobril ved at de ikke har en direkte muskelavslappende effekt. Kan ikke tenke meg at du skulle merke noe i forhold til trening hvis du ikke kommer opp i veldig høye doser.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for rivotril. Ved behov kun. Dvs at i dårlige perioder så bruker du det, mens du prøver å la være i de bedre periodene. Slik jeg har forstått er xanor beregnet på fulltidsbruk, og man vil miste effekt etter en del måneder.

Jeg bruker rivotril gjennomsnittlig en gang i uka, og merker ingen problemer med muskler e.l. Men har jeg spenningsmerter og tar rivotril så blir musklene mere avslappet ja. Om dette har noen effekt på musklene kronisk, tviler jeg på, da dette er ganske vanlige medisiner å bruke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239994-trening-og-xanor/#findComment-1853863
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...