Gå til innhold

mange års depresjon


jkjl

Anbefalte innlegg

jeg har i mange år vert deprimert og plaget med angst,går fast til lege ,bruker medesinen nefadar,har nå gått på denne medesinen i 1 år , har prøvd mange ,men jeg føler at det er ingen ting som fungerer.alt var bra da jeg gikk på tolvon ,men hadde mange bivirkninger av den ,spesielt vekt økning.nå føler jeg bare tristhet alt er bare vanskelig.har 3 barn som trenger meg men jeg føler at jeg ikke klarer å stille så mye opp for dem.de ser også at mor er sliten å lei seg.har vert innlagt ved psyk. avdeling mange ganger men føler ikke at jeg har kommet meg videre med det.det som har hjulpet er å vert på lukket avdelin i noen dager,men problemet er hvor barna skal vere når mor er innlagt.jeg gikk imange år til sosinom på psyk avdeling men sluttet for 1 år siden savner det.jeg er 31 år og uføretrygdet,og det er godt,di dagene jeg ikke fungerer så bra kan jeg stå opp med barna sende di til skolen går så å legger meg.livet mitt fungerer ikke som det skal,har opplevd en del trumer, og di blir jeg aldri kvitt.hva skal jeg gjøre?n.h.d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre. Siden du har vært i kontakt med psyk.avd, antar jeg at du er vurdert av psykiatere flere ganger. Er all medikamentell behandling prøvd?

Har du f.eks. prøvd Efexor? Har du prøvd en SSRI f.eks. Seroxat eller Cipramil i høye doser på 80 mg?

Har ECT noen gang vært drøftet?

Hvorfor går du ikke lenger til samtaler? Hvem tok initiativet til at samtalene med sosionomen opphørte?

Hvilken praktisk hjelp kunne du ha nytte av? Kan noen passe barna mens du er innlagt. Eller mens du går på kino eller gjør noe annet hyggelig?

Dette ble flere spørsmål enn svar, men kanskje det kan sette deg på sporet av noe.

Uansett ønsker jeg deg lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre. Siden du har vært i kontakt med psyk.avd, antar jeg at du er vurdert av psykiatere flere ganger. Er all medikamentell behandling prøvd?

Har du f.eks. prøvd Efexor? Har du prøvd en SSRI f.eks. Seroxat eller Cipramil i høye doser på 80 mg?

Har ECT noen gang vært drøftet?

Hvorfor går du ikke lenger til samtaler? Hvem tok initiativet til at samtalene med sosionomen opphørte?

Hvilken praktisk hjelp kunne du ha nytte av? Kan noen passe barna mens du er innlagt. Eller mens du går på kino eller gjør noe annet hyggelig?

Dette ble flere spørsmål enn svar, men kanskje det kan sette deg på sporet av noe.

Uansett ønsker jeg deg lykke til :-)

til nils håvar dahl.

efexor har jeg aldri pøvd,skal snakke med min lege om denne medesinen(p.k.o)seroxat/cipramil i høye doser er prøvd.

har hørt om ect,mentror ikke det har vert vurdert på meg.

detvar min sosionomsom tok avgjørelsen om at jeg skulle slutte til henne etter 7 års behandling(temet på sykehuset).jeg har ingen til å passe mine barn da min mann er reisende og prioriterer det dat det er vaenskelig for han å sykemelding og mine foreldre er gamle.jeg har før fått litte hjel i fra kommune(helsesøstertjenestsn)men nå føler jeg at det er vanskelig å spørre om hjelp da jeg har brukt dem noen ganger.min elste sønn er også fungsjonshemmet(14 år)er litte strev med han også,støttekontakordningen har ikke fungert,så det er litte strev med det også.

jeg tar sobril om dagene for å fungere(15mg.3 ganger daglig)og å imovane for å få sove om kveldene(tankene svirrer hele tiden).noen ord i fra jkjl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til nils håvar dahl.

efexor har jeg aldri pøvd,skal snakke med min lege om denne medesinen(p.k.o)seroxat/cipramil i høye doser er prøvd.

har hørt om ect,mentror ikke det har vert vurdert på meg.

detvar min sosionomsom tok avgjørelsen om at jeg skulle slutte til henne etter 7 års behandling(temet på sykehuset).jeg har ingen til å passe mine barn da min mann er reisende og prioriterer det dat det er vaenskelig for han å sykemelding og mine foreldre er gamle.jeg har før fått litte hjel i fra kommune(helsesøstertjenestsn)men nå føler jeg at det er vanskelig å spørre om hjelp da jeg har brukt dem noen ganger.min elste sønn er også fungsjonshemmet(14 år)er litte strev med han også,støttekontakordningen har ikke fungert,så det er litte strev med det også.

jeg tar sobril om dagene for å fungere(15mg.3 ganger daglig)og å imovane for å få sove om kveldene(tankene svirrer hele tiden).noen ord i fra jkjl.

i dag har alt vert veldig trasig angsten har tatt fulstendig overhånd,trøtt,sliten og klar barna merker det veldig godt,jeg synes synd på dem.jeg har ikke fått svar på den siste msldingen jeg sendte til deg.har også problemer ang, spising.hva skal jeg gjøre n.h.d.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

i dag har alt vert veldig trasig angsten har tatt fulstendig overhånd,trøtt,sliten og klar barna merker det veldig godt,jeg synes synd på dem.jeg har ikke fått svar på den siste msldingen jeg sendte til deg.har også problemer ang, spising.hva skal jeg gjøre n.h.d.?

Jeg har ikke annet svar enn at du må snakke med legen din igjen. Om jeg forsto deg riktig, var det pko. Han burde være i stand til å gi deg de beste råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...