jente r 23 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 hei ,jeg er en jente på 23 år. jeg går veldig mye opp og ned i vekt pga.overspising. Jeg faster i perioder og går gjerne ned 10 kg og legger de raskt på meg igjen. Når jeg spiser kan jeg spise i timer uten og stopp,og jeg føler meg aldrig mett..jeg får bare utrolig vondt!!men alikevel vil jeg spise mer og mer.. etter overspisingen tar jeg dulcolax for å "tømme meg" jeg føler meg "ren" og penere då. Jeg har brukt dulcolax i 4 år.ikke over en uke om gangen.er dette veldig skadelig på tarmene? jeg har i perioder forstoppelse..men det går over etterhvert.. Jeg kan aldri kjøpe inn mat for en uke om gangen,da føler jeg trang for å spise dette opp uansett hvor mett jeg er,og om jeg synes mat er god eller ikke må jeg spise den opp. Hva kalles en slik form for spiseforstyrrelse? Jeg er 170 høy og veier 66 kg. Jeg ønsker å gå ned til 55 kg.og ha ett sunt og normalt kosthold. hva skal jeg gjøre for å klare å slutte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Vekten din er vel helt grei egentlig, 55 kg vil være i underkant, nesten ned mot undervektig. Ta kontakt med legen din for å få hjelp til å slutte med overspisingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daniiisssa Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 men en stor grunn til overspising, er fasting og sulting. Spiser en nok hver dag blir behovet for overspising mindre og mindre etterhvert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daniiisssa Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 men en stor grunn til overspising, er fasting og sulting. Spiser en nok hver dag blir behovet for overspising mindre og mindre etterhvert... ps. er mange som har gått NED i vekt og blitt slankere etter å ha sluttet med fastingen, men begynt å spise nok hver dag Det burde være en motivasjon. Ikke at du trenger det da, men en må jo føle seg vel med seg selv. Kanskje gjør en det når vekten er mer stabil og en ikke går opp og ned, selv om det er f.eks 60 kg og ikke 55. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fridalida Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Spiseforstyrrelsen din kalles bulimi. Ta kontakt med legen din i første omgang, men du trenger nok også å komme i kontakte psykolog eller psykiater. Ta en titt på disse sidene: www.iks.no Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Slik du forklarer problemet ditt så er dette faktisk en sykdom. Ta kontakt med fastlegen din og forklar problemet. Det finnes hjelp å få. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.