Gå til innhold

Concerta: hvor lang tid etter seponering er alt ute av kroppen?

Anbefalte innlegg

midlertidigtilvarig

Er det noen som vet hvor raskt all concerta er ute av kroppen fra den dagen man slutter.

Jeg må slutte på dem i morgen (i samråd med lege). De gjør meg veldig deprimert, derfor skal jeg prøve annen behandling.

Men hvor lenge sitter fortsatt medisinen i kroppen?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så man kan seponere brått og det er ikke farlig?

Gjelder det fluoxetin og?

Du sa noe annet før..

Beklager, men nå er jeg litt streng:

Spørreren spurte om Concerta.

Jeg svarte selvsagt på Conserta.

Jeg har ikke nevnt fluoxetin eller de ca 2000 andre medisinene som finnes i Norge, med et eneste ord.

Gjest Mirandolina

Jeg har ikke nevnt fluoxetin eller de ca 2000 andre medisinene som finnes i Norge, med et eneste ord.

Beklager for at hode mitt ikke er godt nok...prøver å bruke det etter beste evne,nå såret du meg...

Gjest Mirandolina

Og nå bruker jeg hode,du svarte meg før at det samme gjalt for concerta,at det skulle gå tre mnd...seponering..som med fluoxetin.

Det samme gjelder for concerta skrev du...

Annonse

Og nå bruker jeg hode,du svarte meg før at det samme gjalt for concerta,at det skulle gå tre mnd...seponering..som med fluoxetin.

Det samme gjelder for concerta skrev du...

Les spørsmålet en gang til.

Her er det en person som av sin behandler/lege er rådet til å slutte med Concerta for å gå over på en annen medisin.

Det samme gjelder ved overgang fra et antidepressiva til et annet og fra et antipsykotikum til et annet. Når det forrige erstattes av et nytt, skal en selvsagt ikke bruke 3 mnd på nedtrapping og seponering.

Gjest Mirandolina

Les spørsmålet en gang til.

Her er det en person som av sin behandler/lege er rådet til å slutte med Concerta for å gå over på en annen medisin.

Det samme gjelder ved overgang fra et antidepressiva til et annet og fra et antipsykotikum til et annet. Når det forrige erstattes av et nytt, skal en selvsagt ikke bruke 3 mnd på nedtrapping og seponering.

Greit nok det,men du trenger ikke såre meg bevisst fordet.

Prøver å bruke hode mitt,beklager at jeg missforstod....

Tror du også må tenke litt før du skriver sånt "det er lov å bruke hode"...det var ikke nødvendig....

Greit nok det,men du trenger ikke såre meg bevisst fordet.

Prøver å bruke hode mitt,beklager at jeg missforstod....

Tror du også må tenke litt før du skriver sånt "det er lov å bruke hode"...det var ikke nødvendig....

Beklager det. Har tatt bort siste setningen.

Husk at et svar angående en medisin ikke kan overføres til en annen type medisin.

En situasjon, f eks skifte av medisin, kan heller ikke sidestilles med en annen situasjon som å trappe ned med den hensikt å slutte/seponere.

Gjest Mirandolina

Beklager det. Har tatt bort siste setningen.

Husk at et svar angående en medisin ikke kan overføres til en annen type medisin.

En situasjon, f eks skifte av medisin, kan heller ikke sidestilles med en annen situasjon som å trappe ned med den hensikt å slutte/seponere.

ok,takk..

Skal huske på det med medisiner.

Gjest a survivor

Beklager for at hode mitt ikke er godt nok...prøver å bruke det etter beste evne,nå såret du meg...

Jeg synes at du har et godt hode jeg, Mirandolina. De to smilene du fikk frem i meg på Åpent inatt, gav meg den beste søvnnatten jeg har hatt på lenge. Tusen takk igjen. Også det var opprinnelig basert på en feilskriving, ifbm sympati. Her gjelder det Concerta, men du skal vite at ingen spm er for dumme. Det er tvertimot viktig å spørre og spørre, inntil en har forstått ting. Noen er gode til å regne, andre til å lese, andre til å føle, atter andre til annet. Det er viktig å spørre, ikke for spørringen i seg selv, men for å forstå noe man ikke forstår. Det er iallefall min mening. Tusen takk for ditt spm. Det lærte meg noe faktisk. Tusen takk.

Gjest Mirandolina

Jeg synes at du har et godt hode jeg, Mirandolina. De to smilene du fikk frem i meg på Åpent inatt, gav meg den beste søvnnatten jeg har hatt på lenge. Tusen takk igjen. Også det var opprinnelig basert på en feilskriving, ifbm sympati. Her gjelder det Concerta, men du skal vite at ingen spm er for dumme. Det er tvertimot viktig å spørre og spørre, inntil en har forstått ting. Noen er gode til å regne, andre til å lese, andre til å føle, atter andre til annet. Det er viktig å spørre, ikke for spørringen i seg selv, men for å forstå noe man ikke forstår. Det er iallefall min mening. Tusen takk for ditt spm. Det lærte meg noe faktisk. Tusen takk.

Takk,nå begynte jeg å grine..

Annonse

Gjest Mirandolina

Håper ikke jeg skrev noe galt. Ønsker deg bare det aller beste. Masse gode tanker til deg.

Du skrev ikke noe galt,tvert imot...takk.

Er bare ikke så sterk for tiden,og far min pleide å si jeg var dum og pekte på hode sitt å si "Bruk hode ditt"..men ble aldri god nok..var derfor akkuratt den setningen gikk inn på meg..

Men han sier ikke jeg er dum lenger nå,jeg er sterk og har lest masse bøker,klart mye jeg aldri trodde jeg skulle klare.

Men er som sakt svak for tiden,velger å tro det kommer bedre tider.

Gjest a survivor

Du skrev ikke noe galt,tvert imot...takk.

Er bare ikke så sterk for tiden,og far min pleide å si jeg var dum og pekte på hode sitt å si "Bruk hode ditt"..men ble aldri god nok..var derfor akkuratt den setningen gikk inn på meg..

Men han sier ikke jeg er dum lenger nå,jeg er sterk og har lest masse bøker,klart mye jeg aldri trodde jeg skulle klare.

Men er som sakt svak for tiden,velger å tro det kommer bedre tider.

Tusen takk. Det var godt å høre.

Ja, det kommer bedre tider. Det kan skje snart, og det kan ta lengre tid.

Så får vi bare prøve å være oss selv så godt som mulig så lenge.

Tusen takk for innleggene dine.

Gjest Mirandolina

Tusen takk. Det var godt å høre.

Ja, det kommer bedre tider. Det kan skje snart, og det kan ta lengre tid.

Så får vi bare prøve å være oss selv så godt som mulig så lenge.

Tusen takk for innleggene dine.

Selv takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...