Gå til innhold

psyk, begynne å jobbe etter 11 år?

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnosen annen ikke org psykose. Andre diagnoser jeg hatt er ustabil pf, alvorlig bipolar II, paranoid psykose, kompleks PTSD, schizoaffektiv lidelse, for å ta noen.

Jeg har vært psyk i 12 år og har ikke jobbet på 11 år (er uføretrygdet). Nå mener behandleren at jeg bør begynne å jobbe litt igjen 1 G. Jeg trenger pengene for å kunne ha samvær med ungene, men problemet er bare at jeg føler meg ..........for ustabil til å være i jobb.

Nå har jeg riktignok ikke vært innlagt siden i mars (har 40 innleggelser bak meg), men jeg føler meg ikke frisk for det. Det er som å leve med en skade, for mye press gjør meg psyk igjen.

Tar risperdal Consta, men serum nivået viser for lavt. Legen har ikke kontaktet meg etter å ha fått svar på prøvene, så jeg vet ikkeom det skal være sånn er det greit. Må legge til at jeg har svært høye prolaktinnivå, rundt 3000. Kanskje det er derfor han ikke har tatt kontakt?

Bør jeg jobbe, eller? Føler jeg har mer enn nok med å klare dagene som det er, men vil jo gjerne se ungene også. De bor på en annen kant av landet og jeg ser dem bare noen få ganger i året.

Jeg forsøkte samme jobb i fjor høst, 7.5 timers vaskejobb på ungdomsskolen. Ble psyk og var psykotisk i 3 mnd. Orker ikke samme greia i høst også.

Trener hver dag men er ikke frisk. Føler meg uttappet for energi og må hvile mye. Hva anbefaler dere, og legen hva mener han?

Vil jo gjerne være sunn og frisk , det er ikke det, men er det likevel ikke.

Hilsen en villrådet clair

Fortsetter under...

Gjest Mirandolina

Fikk så lyst å skrive noe til deg,gi deg råd..

Men det ble tomt inni meg,så det er vel ikke meningen jeg skal "si noe"..

Men vil ønske og håpe at det går godt for deg en gang,håper du og ungene dine får være sammen snart.

Håper du får gode råd.

Mange varme tanker fra meg!

Gjest Tristana

Hei Clair.

Slik du beskriver situasjonen og tilstanden din, høres det ikke ut som om du er klar for arbeidslivet enda.

Arbeidslivet er tøft, og krever alt av deg.

Jeg vil tro du trenger lenger fri fra arbeidslivet.

Og skulle dagen komme hvor DU føler deg klar; begynn med 50 % sykemelding.

Aktiv sykemelding er bare noe tull, det er bare problematisk for både arbeidsgiver og arbeidstaker.

Men sånn som du er nå, vil jeg ikke tro du er klar for arbeidslivet.

Forklar det for behandleren din. En så stor sjanse for tilbakefall er ikke verdt å ta!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...