Gå til innhold

Dårligere av venting, hjelper det å purre?

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Hei..En stund siden sist. Og jeg står selvfølgelig fortsatt på venteliste, både til psykologhjelp og innleggelse. (Vil helst ha førstnevnte..)

Fremdeles flere mndr. igjen.

Imens blir jeg bare verre psykisk. Familien min har merket det, og kommentert det, uten at jeg har sagt noe.De mener jeg bør purre for å få hjelp fortere. Men det nytter vel ikke det? (Jeg er ikke en sånn person som purrer heller.)

Jeg innser imidlertid at jeg trenger hjelp..ganske snart. Foreldrene mine tør nesten ikke la meg være alene i frykt for at jeg skal "finne på noe dumt", som de sier. Fikk overtalt dem til å la meg dra, da.

Så nå er jeg mutters alene, slik jeg ønsket...But don´t worry. Selv om alt er veldig svart nå, vil jeg leve..Vet bare ikke hvordan:´(

Fortsetter under...

Gjest Mirandolina

Hvis du har en familie som bryr seg om deg,kan du jo spørre om de vil ringe for deg,siden det er vanskelig for deg....

Kanskje de tar det mer seriøst også da,når andre ringer.

Du kan ikke ha det sånn,ikke familien din heller,de er glad i deg og vil at du skal ha det bra,de er redd for deg.

Håper du får hjelp snart!

Rart..leser om folk som nekter hjelp,så er det de som vil ha hjelp..som ikke får det,noe er det som ikke stemmer...

Gjest Ellipse

Det kan nytte å purre.

Kontakt fastlegen og be vedkommmende orientere spesialisthelsetjenesten om at ventetiden ser ut til å være lengre enn hva som er forsvarlig.

Takk for svaret. Jeg trodde liksom en venteliste var en venteliste..Og så er jeg livredd for å mase. Men får kanskje forsøke da. Ha en god kveld!

Gjest Ellipse

Hvis du har en familie som bryr seg om deg,kan du jo spørre om de vil ringe for deg,siden det er vanskelig for deg....

Kanskje de tar det mer seriøst også da,når andre ringer.

Du kan ikke ha det sånn,ikke familien din heller,de er glad i deg og vil at du skal ha det bra,de er redd for deg.

Håper du får hjelp snart!

Rart..leser om folk som nekter hjelp,så er det de som vil ha hjelp..som ikke får det,noe er det som ikke stemmer...

Tusen takk for fint svar, Mirandolina. Ja, jeg har en fam. som bryr seg veldig om meg (så er heldig, tenker på dem som ikke har noen!), og mamma purrer gladelig for meg.. Hun har også ordnet opp i en misforståelse med trygdekassen bl.a.

Jeg synes bare det er litt flaut, i og med at jeg jo er voksen, og burde klare slikt selv. Men det er mye jeg "burde" klare selv, som jeg ikke takler nå for tiden, rett og slett. Så da får en vel bare hive inn håndkleet eller hva det nå heter:-/

Ha en god kveld/natt!

Gjest Saigon

Takk for svaret. Jeg trodde liksom en venteliste var en venteliste..Og så er jeg livredd for å mase. Men får kanskje forsøke da. Ha en god kveld!

Det lønner seg absolutt å purre og si at du ikke kan vente lenger på hjelp. Ta kontakt med fastlegen og få h*n til å ta kontakt med spesialist helsetjenesten slik at du får hjelp fort.

Annonse

Gjest Mirandolina

Tusen takk for fint svar, Mirandolina. Ja, jeg har en fam. som bryr seg veldig om meg (så er heldig, tenker på dem som ikke har noen!), og mamma purrer gladelig for meg.. Hun har også ordnet opp i en misforståelse med trygdekassen bl.a.

Jeg synes bare det er litt flaut, i og med at jeg jo er voksen, og burde klare slikt selv. Men det er mye jeg "burde" klare selv, som jeg ikke takler nå for tiden, rett og slett. Så da får en vel bare hive inn håndkleet eller hva det nå heter:-/

Ha en god kveld/natt!

Bare hyggelig...

Ja,la din mor ringe for deg,selv om en er voksen trenger en av og til litt "dra-hjelp"...og det er ikke alltid lett å ordne opp i alt selv,blir slitsomt det også.

Gjør det også nå da,så du får hjelp.....

God natt og gode drømmer til deg!

Gjest Ellipse

Det lønner seg absolutt å purre og si at du ikke kan vente lenger på hjelp. Ta kontakt med fastlegen og få h*n til å ta kontakt med spesialist helsetjenesten slik at du får hjelp fort.

Ja..det er vel verdt et forsøk i det minste..Jeg fungerer jo ikke i hverdagen akkurat; tør ikke gå ut, knapt ta telefonen..Men på den annen side er det vel de som har det verre. En kjenner jo bare seg selv, og jeg er så redd for å syte og i det hele tatt kreve noe. Føler meg ikke verd det, selv om jeg innerst inne vet at det er en idiotisk tankegang.Priviligert som har flotte foreldre som står på for meg...

Og tusen takk for støtten din! Det varmer med folk som bryr seg:)

Gjest Ellipse

du MÅ og skal purre. Du kan sitte i kø til du blir 90 om du ikke purrer. desverre.

Huffda:( Er det vanlig å måtte purre altså? Jeg virker ikke veldig masete og plagsom hvis jeg gjør det..? Har hindret mamma fra å ringe for meg før. Er så redd for å bli tatt for å være hypokonder/drama queen:(

Men etter å ha fått svar fra dere her, får jeg vel gi henne lov, da..(for jeg tror ikke jeg tør selv...kan jo prøveå psyke meg opp, men..)

thinkerbell

Huffda:( Er det vanlig å måtte purre altså? Jeg virker ikke veldig masete og plagsom hvis jeg gjør det..? Har hindret mamma fra å ringe for meg før. Er så redd for å bli tatt for å være hypokonder/drama queen:(

Men etter å ha fått svar fra dere her, får jeg vel gi henne lov, da..(for jeg tror ikke jeg tør selv...kan jo prøveå psyke meg opp, men..)

ta de rådene du får her seriøst.. vil du bli frisk, og så sant du har noen som kan ringe/purre for deg, eller du klarer det selv.. så bør du gjøre det..

Gjest Ellipse

Du trenger ikke å purre selv. Forklar sitasjonen med fastlegen så kan han melde videre fra i systemet at det haster.

Jau..Tenkte på det..Bare at jeg synes det er fælt å kontakte fastlegen også, da..og jeg har en dum tendens til å "pynte litt på sannheten" når det gjelder meg selv, i frykt for å virke sytete eller totalt crazy=( Er nok litt koko, ja;)

Annonse

thinkerbell

Du trenger ikke å purre selv. Forklar sitasjonen med fastlegen så kan han melde videre fra i systemet at det haster.

husk da bare på å be om tilbakemelding fra din primærlege når vedk har purret. Primærleger har gjerne 100baller i luften og en telefon fra eller til kan glemmes, raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...