Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjennom de senere år har min 63 år gamle mor fått en drastisk endring i sin personlighet. Der hun tidligere var en aktiv og virksom dame, virker det nå som om hun har kapslet inn hjernen sin og beveger seg stadig mer mot et barnestadie i væremåten sin. Hun har vært gjennom skikkelige tøffe tider tidligere i livet og har gjennom de siste årene funnet mer og mer trøst i flasken (noe hun prøver å skjule for oss i familien, f.eks. hun sniker seg inn på polet for å handle og blånekter for at hun spyr når vi selv hører at hun brekker seg på toalettet). Når jeg snakker til henne idag er det som å prate til et sårt barn som jeg ikke kan si noe negativt/kritiserende til eller snakke om nyheter i verden eller dypere problemstillinger i familien og omgivelsene. Skal vi ha en koselig samtale, i følge henne , bør den helst dreie seg om den artige mobiltelefonen hennes eller andre fullstendig overflatiske tema. Jeg synes dette er veldig trist og etterhvert begynner også utenforstående å reagere på hennes atferd. Kan dere si meg hva som egentlig skjer med henne og er det noe vi kan gjøre for å forbedre situasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240344-hva-skjer-med-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...