Gå til innhold

Pasientens syndpunkter på behandling

Gjest Er det noen jeg kan uttrykke dem til?

Anbefalte innlegg

Kan man sende inn "klage" på tvangsinnleggelse og behandlingen flere måneder etter at man er utskrevet?

Hvem ville i såfall lese en slik klage?

Blir en klage brukt til noe/tatt til etterretning. Er det en pasient skriver i en klage noe som diskutert og "tatt med videre" også i behandling av andre pasienter?

Jeg kan jo ikke få omgjort min innleggelse og min behandling, men jeg har lyst å få gitt en tilbakemelding om hvordan innleggelse kan oppleves på både godt og vondt.

Er dette noe jeg kan gjøre? Ville de som leser ta det alvorlig eller bare tolke kritikk som uttrykk for min sykdom? Jeg mener selv jeg er ganske "oppegående" og har mye innsikt, men det kan vel alle mene. De sykeste forstår jo kanskje ikke at de er syke, så jeg forstår at det kan være vanskelig å skille..

Er det noe jeg kan gjøre? Noen jeg kan skrive til?

Fortsetter under...

Du kan velge å enten gi en tilbakemelding til behandlingsstedet vedr. prinsipielle betraktninger på behandlingsopplegget, eller du kan klage til fylkeslegen på ting du opplevde som kritikkverdig mht måten du ble behandlet på.

Dersom du har gode argumenter kan begge deler være konstruktivt.

Du kan velge å enten gi en tilbakemelding til behandlingsstedet vedr. prinsipielle betraktninger på behandlingsopplegget, eller du kan klage til fylkeslegen på ting du opplevde som kritikkverdig mht måten du ble behandlet på.

Dersom du har gode argumenter kan begge deler være konstruktivt.

Kan jeg anonymt sende brev til avdelingen jeg var innlagt? Jeg er ikke interessert i å skrive noe som bare blir lagt i min journal liksom.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du vi skrive en tilbakemelding på den behandlingen du har fått, bør du stile brevet til avdelingsoverlegen.

Om du skriver anonymt, kan ikke avdelingen sammenholde din opplevelse med det som står i journalen. Da har det liten verdi i forbedringsarbeidet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...