Gå til innhold

zyprexa? antidepressiv?

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jeg fikk en veldig depresjon,masse angst, samt masse andre seponerings-symptomer da jeg sluttet på ssri i slutten av mai.(sakte nedtrapping)

Begynte med ssri på grunn av langvarig GAD/utmattelse og ikke depresjon.

Fikk under seponerings trøbbelet zyprexa 2,5 mg som jeg skulle ta om kvelden mot angst og for å få sove. Etter en stund forsvant depresjonen og seponeringsymptomene. Men satt igjen med min gamle plager samt mye mere angst.

Så prøvde jeg nå å seponere zyprexa, på grunn av vektøkning, men ble deprimert igjen?? Du skrev at jeg kanskje trengte den, men virker zyprexa antidepressivt??

For da jeg i dag igjen var like deprimert og på gråten med en vond følelse i magen, tok jeg 2,5 mg for å prøve. Og da forsvant den vonde følelsen. Ble veldig ør og trett og rar, men uten depresjonsføelsen. Så det kan de ut til at jeg fortsatt trenger den.

Men kan jeg ta 2,5 mg igjen ikveld for å komme i rute. Eller blir det for mye på dagsdose???

Ble så matt at jeg nok må bruke den som kveldsmedisin.

Håper denne depresjonen som jeg tydligvis har fått i forbindelse med ssri er forbigående, og at zyprexa bare stabiliserer den. At jeg ikke må bli gående på zyprexa resten av tiden??

Fikk forresten beskjed om av xyprexa i denne dosen bare skulle virke angstdempende.Så ble litt overasket at den og virker på depresjon.??

Kan du svare med NHD. Om ikke på annet så om jeg kan ta 2,5 mg når jeg legger meg uten å få reaksjoner. Har jo tatt 2/2,5 mg før i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240456-zyprexa-antidepressiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

zyprexa virket kjempebra på depresjon hos meg...

brukte 7,5 mg. la på meg mye. Skiftet til litium som fungerer fint og gikk ned i vekt

Prøvde du å spise riktig, eller bare kommer kiloene på uansett kalori inntak. Vet man får matlyst, men tenkte kanskje at hvis man tenkte kalorier hele tiden, så ville det ikke bli så ille???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...