Gjest Hei33 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Unnskyld at jeg stadig plager deg med spørsmål, men du velger jo selv om du vil svare eller ikke ;-) Det jeg lurer på nå er om OCD og GAD følger Asperger Syndrom? Og depresjoner? Har lest at personer med AS har lett for å få psykiske lidelser. Synes dattera mi på 7 allerede har utviklet OCD og GAD. Kan det være mulig når hun er så ung? Hun fikk "diagnostisert" AS for kort tid siden. Lurer på åssen det vil gå framover. Med en mor som også sliter psykisk, så (arv?)... Men hun vil vel bli godt fulgt opp nå som hun er inne i "systemet"? Fagfolk som følger henne opp med samtaler, medisiner, etc.? Håper på svar! Hilsen bekymret mor 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Forstår deg--- Håper dere får skikkelig hjelp og oppfølging,ekstra vanskelig blir det, når fagfolka ikke gjør jobben sin... Barna er det kjæreste vi har,det er vondt når de sliter. Ønsker dere alt mulig godt og lykke til! 0 Siter
Gjest Hei33 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Forstår deg--- Håper dere får skikkelig hjelp og oppfølging,ekstra vanskelig blir det, når fagfolka ikke gjør jobben sin... Barna er det kjæreste vi har,det er vondt når de sliter. Ønsker dere alt mulig godt og lykke til! Takk for det, Mirandolina! Og i like måte til deg og barnet ditt! :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Søk i de mest kjente vitenskapelige databaser på "asperger and comorbidity" gir få og dårlige svar. Dette er tydeligvis et dårlig undersøkt område. De fleste rapporter omhandler en til to enkelttilfeller. Dette er den beste (minst dårlige): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=9786442&query_hl=2&itool=pubmed_DocSum 0 Siter
Gjest Hei33 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Søk i de mest kjente vitenskapelige databaser på "asperger and comorbidity" gir få og dårlige svar. Dette er tydeligvis et dårlig undersøkt område. De fleste rapporter omhandler en til to enkelttilfeller. Dette er den beste (minst dårlige): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=9786442&query_hl=2&itool=pubmed_DocSum Tusen takk! :-) 0 Siter
Dory Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg kjenner ikke til Aspergers, men har hørt om lignende tilfeller før..(AS og OCD) ta en titt på www.ananke.no, der står det en artikkel om barn og OCD. Jeg har forresten også OCD, så bare spør om du lurer på noe. Ha en flott dag, og lykke til:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.