Gå til innhold

NHD: Uteblitt diagnose...?

Anbefalte innlegg

Gjest hypokonder26

Hei! Har nå gått ca. 7 ganger til psykologen, og hatt samtaler. Jeg har noen spørsmål til deg, NHD...

1: Har jeg krav på å få vite min diagnose?`

2: Siden jeg har vanskelig for å uttrykke mine følelser i ord der og da; kan jeg printe angstdagboken min og ta med den til neste time eller blir det feil?

3: Er det riktig at koffein forsterker angst og depresjoner eller i verste fall kan føre til at man får angst eller depresjon?

På forhånd takk for svar, og ha en fin dag! =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240519-nhd-uteblitt-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1: Har jeg krav på å få vite min diagnose?

S: Ja, helt klart.

2: Siden jeg har vanskelig for å uttrykke mine følelser i ord der og da; kan jeg printe angstdagboken min og ta med den til neste time eller blir det feil?

S: Det er meget nyttig og slettes ikke feil.

3: Er det riktig at koffein forsterker angst og depresjoner eller i verste fall kan føre til at man får angst eller depresjon

S: Ja, det er riktig for angst, spesielt panikklidelse.

Jeg kjenner ikke til at det kan gi, utløse eller forsterke depresjon.

Gjest hypokonder26

3: Er det riktig at koffein forsterker angst og depresjoner eller i verste fall kan føre til at man får angst eller depresjon

Tusen takk for et hyggelig og skikkelig svar! =)

Da jeg lider av panikklidelse, og ikke visste at koffein forsterker symptomene (min psykolog har heller ikke fortalt meg dette) så har jeg nå tatt steget og sluttet med coca cola.Ha en fortsatt god dag! =)

Gjest ønsket venner

Tusen takk for et hyggelig og skikkelig svar! =)

Da jeg lider av panikklidelse, og ikke visste at koffein forsterker symptomene (min psykolog har heller ikke fortalt meg dette) så har jeg nå tatt steget og sluttet med coca cola.Ha en fortsatt god dag! =)

hei! den tråden din hadde virkelig nyttig info,da jeg har en venninne m samme problem. tusen takk!

Gjest ønsket venner

er det også andre ting som forsterker angst eller depresjon?greit å vite,så en vet hva en bør unngå,både når det gjelder næringsmidler og evt situasjoner og annet.

Gjest hypokonder26

hei! den tråden din hadde virkelig nyttig info,da jeg har en venninne m samme problem. tusen takk!

Hehe, ingen årsak... Du nevnte andre næringsmidler, og jeg har et tips. Jeg har begynt å spise endel produkter med havre i, fordi disse produktene har en fremmende effekt på produksjonen av serotonin i hjernen og dermed gjør at man ikke blir like lett deprimert. Jeg kjenner det godt, og havre er dessuten svært energirikt. Så vet du det! =)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...