Gå til innhold

Mulige konsekvenser av bråseponering av Zyprexa?

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor

Er det påvist sjeldne alvorlige mentale eller somatiske komplikasjoner som følge av bråseponering av Zyprexa, bortsett fra tilbakefall til eventuell grunnsykdom?

Jeg er klar over at anbefalingen er gradvis seponering over et par uker.

Jeg spør likevel, av en spesiell årsak, nemlig ifbm med NMS, uten at jeg skal gå i detalj på det, av hensyn til dem som er lei av min repetisjon av to spesielle tema.

Fortsetter under...

Gjest a survivor

Nei, det er ikke påvist.

Tusen takk for svar.

Men for at jeg skal falle til ro på et slikt svar, så må jeg stille enda et spørsmål:

Hva er den verste reaksjonen, som da altså ikke er alvorlig, som er påvist som følge av bråseponering av Zyprexa, bortsett fra tilbakefall til eventuell grunnsykdom?

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tusen takk for svar.

Men for at jeg skal falle til ro på et slikt svar, så må jeg stille enda et spørsmål:

Hva er den verste reaksjonen, som da altså ikke er alvorlig, som er påvist som følge av bråseponering av Zyprexa, bortsett fra tilbakefall til eventuell grunnsykdom?

Jeg ønsker ikke lenger å detaljdiskutere dette og dermed bygge opp under din sykdom.

Gjest a survivor

Jeg ønsker ikke lenger å detaljdiskutere dette og dermed bygge opp under din sykdom.

Jeg ble glad for å høre at man ikke kan få noen alvorlige reaksjoner på seponering av Zyprexa.

Årsaken til at jeg stilte det oppfølgingsspørsmålet var kun for å bli helt sikker på at det verste som kan skje ved bråseponering, er at man får sin eventuelle grunnlidelse tilbake.

Jeg kan ikke se hva som var så spesielt sykt ved dette spørsmålet, bortsett fra at jeg må fremstå som en meget bekymret person, som liker mest mulig sikkerhet omkring ting som berører meg.

Om jeg ikke falt helt til ro, så ble jeg iallefall roligere av ditt svar om at det iallefall ikke er påvist mulige alvorlige reaksjoner.

Tusen takk for det.

Gjest a survivor

Takk for endret svar. Jeg opplever at min sykdom/skade blir redusert når jeg får svar på spørsmål, og derigjennom får økt innsikt/forståelse av både meg selv og omverdenen/faget. Det gjelder også når denne forståelsen er en annen enn det jeg skulle ønske. Men i denne tråden var jo svaret også det jeg selv håpte på - og da ble gevinsten enda større.

For øvrig forstår jeg utmerket godt at du ikke har anledning til å svare på alle spørsmålene jeg stiller. Jeg er meget takknemlig for alle svarene du har gitt. Du gjør en stor og viktig innsats for meg på DOL. Tusen takk.

FoTakk for endret svar. Jeg opplever at min sykdom/skade blir redusert når jeg får svar på spørsmål, og derigjennom får økt innsikt/forståelse av både meg selv og omverdenen/faget. Det gjelder også når denne forståelsen er en annen enn det jeg skulle ønske. Men i denne tråden var jo svaret også det jeg selv håpte på - og da ble gevinsten enda større.

For øvrig forstår jeg utmerket godt at du ikke har anledning til å svare på alle spørsmålene jeg stiller. Jeg er meget takknemlig for alle svarene du har gitt. Du gjør en stor og viktig innsats for oss på DOL. Tusen takk.

For selv om ikke alle svarene er som ønsket, så lærer de meg noe om en side av faget. Og dette bringer meg videre, gjennom at mine negative følelser blir redusert.

Dette er iallefall den opplevelsen jeg selv har av økt kunnskap/forståelse av verden/faget.

Jeg hadde håpet at man hadde lagt merke til at emosjonene mine har blitt redusert, men det er kanskje vanskelig å formidlet gjennom tekst.

Uansett - tusen takk for begge dine svar/innlegg.

De hjelper meg videre.

Tusen takk.

Gjest a survivor

Takk for endret svar. Jeg opplever at min sykdom/skade blir redusert når jeg får svar på spørsmål, og derigjennom får økt innsikt/forståelse av både meg selv og omverdenen/faget. Det gjelder også når denne forståelsen er en annen enn det jeg skulle ønske. Men i denne tråden var jo svaret også det jeg selv håpte på - og da ble gevinsten enda større.

For øvrig forstår jeg utmerket godt at du ikke har anledning til å svare på alle spørsmålene jeg stiller. Jeg er meget takknemlig for alle svarene du har gitt. Du gjør en stor og viktig innsats for meg på DOL. Tusen takk.

FoTakk for endret svar. Jeg opplever at min sykdom/skade blir redusert når jeg får svar på spørsmål, og derigjennom får økt innsikt/forståelse av både meg selv og omverdenen/faget. Det gjelder også når denne forståelsen er en annen enn det jeg skulle ønske. Men i denne tråden var jo svaret også det jeg selv håpte på - og da ble gevinsten enda større.

For øvrig forstår jeg utmerket godt at du ikke har anledning til å svare på alle spørsmålene jeg stiller. Jeg er meget takknemlig for alle svarene du har gitt. Du gjør en stor og viktig innsats for oss på DOL. Tusen takk.

For selv om ikke alle svarene er som ønsket, så lærer de meg noe om en side av faget. Og dette bringer meg videre, gjennom at mine negative følelser blir redusert.

Dette er iallefall den opplevelsen jeg selv har av økt kunnskap/forståelse av verden/faget.

Jeg hadde håpet at man hadde lagt merke til at emosjonene mine har blitt redusert, men det er kanskje vanskelig å formidlet gjennom tekst.

De hjelper meg videre.

Tusen takk.

De hjelper meg videre.

Tusen takk.

Gjest a survivor

Jeg burde holde meg for god til å stille følgende spørsmål, spesielt siden det ikke har noe som helst med trådens tema å gjøre, men ettersom DOL ønske å fremtre som et seriøst faglig nettsted, og siden jeg selv også oppfatter at nettstedet er nettopp det, så velger jeg å stille spørsmålet:

På hvilken måte kan detaljdiskutering (dog foreløpig kun ett eneste oppfølgningsspørsmål) av bråseponering av Zyprexa, bygge opp under min påståtte sykdom?

For øvrig burde jeg lagt til at jeg seponerte Zyprexa over en periode på tre-fire uker, ved årsskiftet.

Av hensyn til de som plages av mine to meget omtalte tema, skal jeg la være å gå i detalj på hvorfor jeg stilte det opprinnelige spørsmålet og oppfølgingsspørsmålet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...