Gå til innhold

Alkohol og ettervirkninger, er dette kjent ting?

Anbefalte innlegg

Gjest spinoff

Nå som jeg har blitt eldre har alkohol blitt en mer farlig godsak. Før kunne jeg drikke hele helgen og dra på jobb på Mandag frisk og rask men den tiden er forbi.

Derfor jeg har forvillet meg inn hit med spørsmålet er fordi den senere tiden har jeg blitt veldig deprimert etter jeg har drukket alkohol.

Det som er rart er at dagen derpå er jeg ikke noe særlig plaget unntatt fyllesyke men hele uken etterpå kan jeg bli veldig deprimert. Da mener jeg ikke sånn litt nedfor men gråter masse, tenker mye på selvmord og skikkelig nedi grøfta.

Er dette kjente ting for psykiateren/andre ?

Det er selvsagt bare å slutte å drikke men jeg lurer på om det er normalt eller om jeg kanskje har noe som "ligger og lurer".

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er kjent at alkoholoverforbruk gir depresjon.

Her tror jeg det kan være både et resultat av drikkingen, men også en vanlig depresjon som forsterkes av drikkingen.

Her ligger det jo an til et forsøk:

Prøv å være tre helger på rad uten alkohol og se om ukedagene blir anderledes.

Ta kontakt med fastlegen for å få hjelp uansett hva årsaken måtte være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...