Gå til innhold

zyprexa--NHD og andremed erfaring

Anbefalte innlegg

Jeg tar 2,5 mg zyprexa som smeltetablett mot angst og dep om kvelden.

Deler 5mg i to.

Virker smeltetabletten sterkere

enn de filmdrasjerte 2,5 mg?? da den ikke må gjennom magen før den virker, --smelter jo på tungen.?? eller bare hurtigere.

og hvor lang halveringstid har zyprexa??

Harden noen helende virkning, eller er det bare i øyeblikkets virkning.

Jeg fikk som kjent en kjempedepresjon pluss masse andre seponerings problemer da jeg sluttet med cipralex. Måtte til slutt legges inn, da jeg var så kvalm, svimmel og kratfløs at jeg ikke greide å sitte oppreist.

Når jeg fikk kvalmestillende, sovemedisin og 2,5 mg zyprexa ble alt bedre.

er utskrevet for lengst, og prøvde å slutte med zyprexa, men da kjente jeg depresjonen komme sigende igjen?? Kan virkelig så lite, ta bort en så tung depresjon??

Derfor jeg lurere på om denne smeltesaken har sterkere virkning??? og så dette med halveringstiden da??

håper noen kan svare meg:0))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241085-zyprexa-nhd-og-andremed-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

>og hvor lang halveringstid >har zyprexa??

I følge Felleskatalogen er haveringstiden 33 timer.

Takk for svar. Du! Legger man på seg av zyprexa uansett, eller har det med kalori intak å gjøre... altså hvis jeg er veldig forsiktig, så behøver jeg ikke gå opp noe mer...??

Gjest isskaaa

Takk for svar. Du! Legger man på seg av zyprexa uansett, eller har det med kalori intak å gjøre... altså hvis jeg er veldig forsiktig, så behøver jeg ikke gå opp noe mer...??

man går opp hvis man får en enorm matlyst der man hiver i seg fem ganger mer mat enn normalt, men om man ikke får den bivirkningen går man ikke opp.

noen får den, men ikke alle.

meg hjalp zyprexa dritbra på depresjon og søvn osv. topp pille. Men jeg fikk den økte matlysten så måtte slutte.

man går opp hvis man får en enorm matlyst der man hiver i seg fem ganger mer mat enn normalt, men om man ikke får den bivirkningen går man ikke opp.

meg hjalp zyprexa dritbra på depresjon og søvn osv. topp pille. Men jeg fikk den økte matlysten så måtte slutte.

Takk for svar. Så da går det an å holde vekten hvis en tar seg selv skikkelig i nakken med henhold til mat. Jeg skvatt opp 5 kilo veldig raskt,og tenkte wow,hvor skal dette ende!!!... men var heller ikke forsiktig denne perioden.Hadde hatt mange uker med kvalme og ekstrem og unormal dårlig matlyst når jeg sluttet på ssri, så det var faktisk godt å kjenne matlyst igjen, så jeg puttet inn det jeg hadde lyst på. Men som sagt plutselig var det opp fem kilo. Men nå synes jeg matlysten har stabilisert seg--er ikke slik at jeg spiser mer enn vanlig lenger. Kanskje fordi jeg er mer oppmerksom på at jeg bør gå på kalorifattig kost også. Bruker jo og liten dose zyprexa da. NHD sa at hvis man var av de som la på seg så var det uansett dose, mens min psykiater sier jo mindre dose jo mindre av denne bivirkningern også. Nå er jeg hypervar for medisiner så jeg bruker bare underkant av 2,5 mg smelte zyprexa. Og det virker som jeg trenger det. Fikke depresjon da jeg sluttet på ssri,--(begynte med cipralex på grunn av gad??,) men denne lille dosen zyprexa synes å holde den i sjakk??? merkelig! Psykiatikeren min sier at serotininet må få tid til å danne seg naturlig i kroppen igjen, og at det var detfor jeg fikk denne voldsomme depr. da jeg seponerte og sluttet. Fikk panikkanfall av dem, og de hjalp ikke på min gad nevneverdig. Så det jeg siter igjen med som bonus etter ssri behandling er redsel for nye panikkanfall og depresjon. I tillegg økt generalisert angst.

Men over til zyprexa, hvilken dose sto du på?? Vet du noe om den heler?? eller bare lindrer, angst og depresjon ??

Håper den ikke påvirker serotininet, for det er det som jeg sa over her skal komme i naturlig "gjenge" igjen etter ssri. Hvis zyprexa tar over for ssri når det gjelder denne biten så er jeg jo like langt. Da vil jo ikke naturen gjøre jobben sin hvis du skjønner.....

Jeg la også på meg 7 kg de 15 mnd jeg gikk på cipralex, og skulle gjerne ha tatt de av igjen... går det an å gå ned med xyprexa i blodet tro??

vel det som var ment å være takk for svaret, ble et langt innlegg.

Jeg og sover forøvtig veldig bra på zyprexa---selv på denne lille dosen...

dvs de fleste gjør det. Det har ikke bare med matinntaket å gjøre, men rett og slett at medisinen påvirker blodsukkeret og blodfettets metabolismer. Jeg har hørt dette fra flere leger. Noen benekter det, men de som har greie på medisinen vet at dette stemmer.

Selv har jeg gått på zyprexa i snart 4 år, og lagt på meg en ca 10 kg. For meg har det vært verdt vektøkningen, da det etter min mening er den mest behagelige av alle neuroleptikaer jeg har prøvd. Dessuten går man opp av seroquel også.,

Annonse

dvs de fleste gjør det. Det har ikke bare med matinntaket å gjøre, men rett og slett at medisinen påvirker blodsukkeret og blodfettets metabolismer. Jeg har hørt dette fra flere leger. Noen benekter det, men de som har greie på medisinen vet at dette stemmer.

Selv har jeg gått på zyprexa i snart 4 år, og lagt på meg en ca 10 kg. For meg har det vært verdt vektøkningen, da det etter min mening er den mest behagelige av alle neuroleptikaer jeg har prøvd. Dessuten går man opp av seroquel også.,

ja hadde nok fortsatt på den selv om jeg bare hadde gått opp 10 kg. var veldig fornøyd med den. Men hos meg sluttet aldri vektøkningen. og fortsatte ytterligere på seroquel.

Heldigvis trenger jeg ikke slik medisin likevel.

ja hadde nok fortsatt på den selv om jeg bare hadde gått opp 10 kg. var veldig fornøyd med den. Men hos meg sluttet aldri vektøkningen. og fortsatte ytterligere på seroquel.

Heldigvis trenger jeg ikke slik medisin likevel.

Jepp, jeg la på meg først 12 kg på seroquel. Før jeg begynte på zyprexa. Så gikk jeg ned 10 kg på zeldox(drittmedisin), deretter gikk jeg opp igjenn. Jeg har en bmi på 32. Så jeg er ganske drøy.Kunne sikkert fått jobb som dørvakt snart.Har dog vært stabil de siste 2 årene. Mht vekt.

Tror du det kan hjelpe med å leve på en mager protein rik diett med få karbohydrater.. som de med sukkersyke må???

går alle opp?? eller er det noen som ikke får denne bivirkningen??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...