Gå til innhold

Hva gjør jeg nå med min sosiale angst?

Anbefalte innlegg

Gjest Angelstar

Håper noen kan hjelpe meg litt..Har slitet lenge med sosial angst men ikke før nå virkelig insett at det faktisk er en sykdom. Før turte jeg ikke spise sammen med andre og det var drit å ta buss. Har alikavel tvunget meg selv til å gjøre dette og føler jeg er 80% i mål. Har endelig nesten fullført en utdannin innen helsevesen, har bare litt praksis igjen. Gruer meg mye til dette. og er redd for alt jeg sikkert ikke kommer til å mestre. Har veldig lav selvtillit og sterkt fokus på hva andre mener om meg. Venter bare på at jeg skal dumme meg ut etc. Det største ønsket mitt er å ha en jobb å gå til. Hvordan skal jeg komme i mål? Hva kan jeg gjøre før å få bedre selvtillitt og mindre angst? Ønsker ikke bruke medisiner.

Fortsetter under...

hei.

For det første har du jo vært kjempeflink som er kommet så langt.

Jeg går i kognitiv gruppeterapi og det har hjulpet mye på min sosiale angst.

Vi øver oss på ting sammen og tar små ting og etterhvert merker jeg at det går mye bedre.

Lykke til videre.

klem

Gjest Angelstar

hei.

For det første har du jo vært kjempeflink som er kommet så langt.

Jeg går i kognitiv gruppeterapi og det har hjulpet mye på min sosiale angst.

Vi øver oss på ting sammen og tar små ting og etterhvert merker jeg at det går mye bedre.

Lykke til videre.

klem

Takk for svar. Har tenkt på kognitiv terapi, hørt mye positivt om det,må bare finne en behandler.

Takk for svar. Har tenkt på kognitiv terapi, hørt mye positivt om det,må bare finne en behandler.

Kom ut av skapet, men velg dit publikum med omhu. Har stort sett kun positive erfaringe med at "springe ut". Går i Angstringen og møter andre rare folk som meg selv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...