Gå til innhold

NHD: Opptrapping av lamictal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Felleskatalogen står det følgende:

Anbefalt dosetitrering for voksne (over 18 år) ved bipolar lidelse:

Uke 1-2

25 mg/døgn

Uke 3-4

50 mg/døgn

(fordelt på 1 eller 2 doser)

Uke 5

100 mg/døgn

Vedlikeholdsdose (fra uke 6)

Vanligvis 200 mg

(1 gang i døgnet eller fordelt på 2 doser). Doseintervall

100-400 mg/døgn

Hvis du tar andre lignende medisiner i tillegg blir det annerledes. Dessuten tror jeg at det skal tas serumspeil etter minst to uker på 200 mg for å finne rett vedlikeholdsdose.

optimisten1365380986

I Felleskatalogen står det følgende:

Anbefalt dosetitrering for voksne (over 18 år) ved bipolar lidelse:

Uke 1-2

25 mg/døgn

Uke 3-4

50 mg/døgn

Uke 5

100 mg/døgn

Vedlikeholdsdose (fra uke 6)

Vanligvis 200 mg

(1 gang i døgnet eller fordelt på 2 doser). Doseintervall

100-400 mg/døgn

Hvis du tar andre lignende medisiner i tillegg blir det annerledes. Dessuten tror jeg at det skal tas serumspeil etter minst to uker på 200 mg for å finne rett vedlikeholdsdose.

Takk for svaret ditt!

Problemet mitt blir vel da at jeg står på en rekke andre medisiner. Vet ikke om jeg da tør gå opp til 200 mg sånn uten videre. Kan jo forsøke å ringe legekontoret å høre om det er noen lege der som kanskje vet...

Takk for svaret ditt!

Problemet mitt blir vel da at jeg står på en rekke andre medisiner. Vet ikke om jeg da tør gå opp til 200 mg sånn uten videre. Kan jo forsøke å ringe legekontoret å høre om det er noen lege der som kanskje vet...

Jeg trappet opp veldig mye saktere mellom 100 og 200 fordi medisinkombinasjonen min var uvanlig. Så da ville jeg enten ha ventet med å trappe opp eller hørt om jeg kunne fått time hos en annen lege på senteret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...