Gå til innhold

Bør jeg oppsøke hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Jentå20

Hei!

Jeg er en jente på 23 år.Da jeg var 16 tok jeg en abort og det var da problemene startet. Jeg ble redd og veldig kvalm bare jeg skulle ta bussen alene. Etter en stund ble det bedre, men det siste året har det kommet tilbake. Jeg er blitt redd for det meste og føler på en måte at jeg går på siden av meg selv. Klarer ikke forklare det,men jeg føler ikke jeg er den samme som før. Går jeg på byn en kveld og tar et lite glass for mye føler jeg at hodet eksploderer. Har samboer og en datter på snart et år. Er redd for at dette er noe jeg ikke kan klare å ordne opp i selv og at det skal gå utover familien min. Har også problemer med å prate med folk om dette og er derfor redd for å oppsøke hjelp. Bør jeg gjøre det likevel og hvordan foregår en time hos en psykolog? På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241281-b%C3%B8r-jeg-opps%C3%B8ke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like greit å ta tak i problemet på et tidlig tidspunkt. Spesielt hvis det kan komme til å gå utover din evne som omsorgsperson.

Du får henvisning til psykolog fra fastlegen din. En time hos psykolog kan selvfølgelig ikke beskrives som du sikkert forstår. Men et behandlingsforløp kan jeg gi et forsøk på å beskrive.

De første timene brukes til å bli kjent og at dere finner ut hva som er dine vansker og hva dere skal jobbe med. Så starter behandlingen...og vips så er alt bra! Neida, det er ikke så lett, det koster noe, men jeg tror det er verdt det likevel. Hva som skjer i terapien avhenger og mye av hvilken type behandler du møter. Noen snakker lite, andre er aktive. Jeg tror det er bra for deg om du finner en psykolog som driver forholdsvis kognitivt orientert.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...