Gå til innhold

Oppdragende medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan medisiner som stemningsstabiliserende, AD og AP virke oppdragende på hjernen?

Er det mulig for hjernen å lære seg å fungere normalt, slik at man kan kutte ut medisiner etter noe år?

Og hvis ikke det er mulig; hvorfor ikke?

optimisten1365380986
Skrevet

Jeg har nå vært psyk i mange år uten medusiner, og blitt friskere med medisin. Når jeg prøver å slutte blir jeg syk.

Hm... må jo være en grunn til det også?

Skrevet

hos enkelte som går på ad er det jo slik da...

og ap også. de kan slutte om de er stabile i over et år og slik.

går det ikke må de begynne igjen.

Men ss tror jeg ikke det er slik.

Skrevet

Du kan spørre mer enn ti vise kan svare aramir-

Svaret er nei på begge!

Grunnen er at bipolar lidelse er en biologisk/kjemisk reaksjon som lever sitt eget liv, omtrent som et Herpesutbrudd.

Noen er så heldige at de får et utbrudd i livet, men ca 60% får ny depresjon innen et år fra det første.

Det behøver ikke si at nr.2 blir like sterkt. Der kommer det kjemiske vi putter i oss i form av AD og Stabilisatorer som krykker.

Merkelig det at AD overhodet ikke har noe virkning på meg, nevnte det

for fastlegen, men han sa at det kom av min sterke psyke.

Det er jo ytterst merkelig,for inne i meg er jeg redd som et barn-

Kansje det var sånn Alexander den store(bipolar) følte seg under erobringene?

Ps: Har sommeren vært oppdragende?

Skrevet

Du kan spørre mer enn ti vise kan svare aramir-

Svaret er nei på begge!

Grunnen er at bipolar lidelse er en biologisk/kjemisk reaksjon som lever sitt eget liv, omtrent som et Herpesutbrudd.

Noen er så heldige at de får et utbrudd i livet, men ca 60% får ny depresjon innen et år fra det første.

Det behøver ikke si at nr.2 blir like sterkt. Der kommer det kjemiske vi putter i oss i form av AD og Stabilisatorer som krykker.

Merkelig det at AD overhodet ikke har noe virkning på meg, nevnte det

for fastlegen, men han sa at det kom av min sterke psyke.

Det er jo ytterst merkelig,for inne i meg er jeg redd som et barn-

Kansje det var sånn Alexander den store(bipolar) følte seg under erobringene?

Ps: Har sommeren vært oppdragende?

Hei jylland! Sommeren har vært oppdragende som bare det. Jeg responderer veldig godt på lithium. Heldigvis! Nå prøver jeg å venne meg til Zyprexa. Foreløpig blir jeg dopa, søvnig, gira, skvetten osv av det. Sover for lite.

Det beste er at jeg har funnet et par sterke armer som kan holde godt rundt meg.

Det er deilig det!

Skrevet

Jeg har nå vært psyk i mange år uten medusiner, og blitt friskere med medisin. Når jeg prøver å slutte blir jeg syk.

Hm... må jo være en grunn til det også?

Dette er egentlig veldig interessant! Hva er det vi kan påvirke selv, og når er vi underlagt naturen?

Og hva med mirakuløse helbredelser? Viser det at vi har muligheten til å påvirke alt bare faktorene er i riktig rekkefølge? Faktorenes orden er likegyldig. Og kanskje vi ikke bare er matematikk?

Og dette tankespinnet kan fortsette i all evighet. Så nå gir jeg meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...