Gå til innhold

Ufin oppførsel under påvirkning av moderat mengde alkohol


signy

Anbefalte innlegg

Jeg endte i en diskusjon om dødsstraff, og mistet kontrollen totalt, og freaket helt ut. Hvem av oss som var for eller imot dødsstraff, er her underordnet da min oppførsel var under en hver kritikk, og jeg eksponerte motpartens privatliv på en meget ufin måte. Jeg er noe impulsiv, så jeg handler først og tenker etterpå, samtidig som jeg reagerer noe atypisk selv på små mengder alkohol. Sammen med folk jeg er meget trygge på, skjer ikke slikt. Kan dette ha med borderlinetrekk, eller AD/HD-tilstanden som spiller meg stygge puss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg leste det opprinnelige innlegget ditt.

Dersom du har borderlinetrekk, er din beskrivelse i det opprinnelige innlegget et relativt typisk trekk. Nettopp mangelen på impulskontroll er typisk. Under alkoholpåvirkning synker impulskontrollen ytterligere. Dette starter allerede ved små mengder alkohol.

Det er også typisk at en ved borderline tenker i sort/hvitt og lite nyansert. F. eks ved å tenke at alle som er for dødsstraff er rå, dumme, primitive osv. Altså en svært primitiv tankegang.

Omvendt kan en ikke si at denne hendelsen alene kvalifiserer for å si at du har borderlinetrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...