Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Påvirker zyprexa serotininen??.

Jeg fikk en "mekaninsk" depresjon på grunn av at jeg sluttet med ssri. Psykiatikeren sier kroppen nå skal få tid til å lage denne selv, at dep. er et ledd i alle de abstinensene jeg fikk ved seponering og slutt på cipralex.

I mellomtiden får jeg 2,5 mg zyprexa. Men stopper denne zyprexaen min egen serotinin dannelse? At jeg egentlig er like langt. Fikk en vond følelse innvendig igjen da jeg forsøkte å seponere zyprexa. Så nå bruker jeg ca 2mg smeltetablett om kvelden.

Vil det være bra å leve på karbo fattig mat, med henhold til vektøkning på zyprexa. Leve som en diabetiker må?? Og hvor stor prosent er det som får denne bivirkningen at de går opp i vekt?? Jeg gikk raskt opp i starten, men da var jeg også veldig sulten,og spiste det jeg hadde lyst på...

--nå føler jeg ikke økt matlyst lenger. Spiser heller mindre enn før. Men vil jeg allikevel gå opp??

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241694-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zyprexa hemmer ikke din egen produksjone av serotonin.

Jeg oppfordrer deg til meget nøye å følge det opplegg din psykiater har lagt for din behandling.

Takk for svar NHD.. Jeg følger opplegget til en utmerket psykiater, men dette hadde jeg ikke fått spurt om.. og har ikke time mer enn en gang pr mnd. Men nå ble jeg lettet, for da er det et spørsmål om tid. Som du vet så hadde ikke jeg noen depr. før ssri, så da får jeg håpe naturen ordner opp.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241694-nhd/#findComment-1871152
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...