Gå til innhold

lever jeg et kjedelig liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, for meg høres det ut som et litt kjedelig og ensformig liv.

vær spontan! ta en sykkeltur til en venninne. da får du både litt mosjon, samt at du får dratt på besøk.

dra på kino med en venninne iblant.

finn på noe med venner, be gjerne over venner til deg. lag mat sammen og kos dere.

jeg og mannen min finner på ting hver for oss flere ganger i uken. trenger ikke å være så mye, bare dra på besøk til ei venninne, en sykkeltur eller noe annet. et par kvelder i uken drar jeg ut og er borte alt fra 1 time til 4 timer ettersom hva jeg finner på.

mannen min har selvsagt samme friheten til å gjøre noe på egen hånd, og da blir livet også mindre ensformig.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

5

• flisa

3

• Anonym 82

3

• Liliaceae

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Myrthel
Skrevet

ja, for meg høres det ut som et litt kjedelig og ensformig liv.

vær spontan! ta en sykkeltur til en venninne. da får du både litt mosjon, samt at du får dratt på besøk.

dra på kino med en venninne iblant.

finn på noe med venner, be gjerne over venner til deg. lag mat sammen og kos dere.

jeg og mannen min finner på ting hver for oss flere ganger i uken. trenger ikke å være så mye, bare dra på besøk til ei venninne, en sykkeltur eller noe annet. et par kvelder i uken drar jeg ut og er borte alt fra 1 time til 4 timer ettersom hva jeg finner på.

mannen min har selvsagt samme friheten til å gjøre noe på egen hånd, og da blir livet også mindre ensformig.

Finner du på ting midt i uka?! Det har ikke jeg overskudd til. Når jeg kommer hjem fra jobb går jeg å legger meg. Når jeg våkner er det middag, og så trener jeg, eller bare går en tur hvis jeg ikke orker noe annet.

Gjest Myrthel
Skrevet

Les noen bøker og gå mer på kafé :)

Ja, jeg burde lese mer. Har du tips til gode bøker? Kafelivet er ikke helt for meg. Beveger meg ikke nedover til sentrum frivillig.

Skrevet

Ja, jeg burde lese mer. Har du tips til gode bøker? Kafelivet er ikke helt for meg. Beveger meg ikke nedover til sentrum frivillig.

Les Dan Brown sine om du vil ha spenning. Les de 4 bøkene om Becky Bloomwood - Shopoholikeren om du bare vil underholdes :)

Gjest Myrthel
Skrevet

Jeg sier jeg ikke har ork men. Grunnen til at jeg kjeder meg iblandt er jo ikke at jeg ikke klarer å finne på ting å gjøre, men jeg klarer ikke se meningen i å gjøre det. For eksempel ser jeg meningen med å lese en bok i det at jeg kan fortelle det til andre og føle meg litt bra person. Men det blir jo litt feil. Jeg skal jo ikke lese for å skryte, men for å ha det bra mens jeg leser. Jeg har problemer med å finne roen til å sette meg ned med noe. Det eneste jeg klarer å gjøre når jeg har det sånn er å bevege meg.

Gjest Myrthel
Skrevet

Les Dan Brown sine om du vil ha spenning. Les de 4 bøkene om Becky Bloomwood - Shopoholikeren om du bare vil underholdes :)

Yes, de siste du nevner har jeg lest!

Skrevet

ja, det kan tenkes at jeg går glipp av mye sosialt. Det jeg gjør, gjør jeg stort sett alene, eller med kjæresten. Men, jo, det går vel mye på det å leve opp til ytre forventninger også. For jeg er jo ganske fornøyd selv. Men jeg vet at familien f.eks skulle ønske jeg tok mer kontakt. Selv synes jeg at hvis jeg skal bli mer sosial må det være sammen med noen som driver med samme hobby el. Noen jeg kan gjøre ting sammen med. For jeg orker ikke sitte på rompa å småprate om været. Er ikke så glad i fester heller. Liker å være i aktivitet, gjerne sammen med noen, det er vel der savnet ligger.

Lev livet ditt for deg selv (og evt. barn), ikke for foreldrene dine eller "alle andre".

Vi vil aldri bli venner med "alle", og vi vil aldri kunne gjøre alle til lags.

Så - om DU savner å gjøre mer i ditt liv, så ta tak i situasjonen og gjør noe med den. Men hvis du er fornøyd, så nyt livet ditt! Si enten fra til folk om at du selv er fornøyd med ditt liv, og at det er nettopp det, ditt liv. Eller ignorer kommentarer.

Lettere sagt enn gjort, jeg jobber med saken sjøl... hehe

Skrevet

Les noen bøker og gå mer på kafé :)

Blir livet morsomt da?

Skrevet

Jeg mosjonerer hver eneste dag, minst en time. Men jeg trener ikke hardt hver dag. Hva skal jeg gjøre hvis jeg skal mosjonere mindre da? I dag, f.eks trente jeg om morgenen, og resten av dagen har jeg sett på tv. Noen forslag til hva jeg kan finne på hvis jeg skal trene mindre og se mindre på tv?

Hva med å starte opp med en hobby som du kan drive alene, sammen med mannen din, eller i en klubb med andre som deler samme interesse? Eller som du kan dele med andre på nettet?

Jeg tenker på spesielt på fotografering. Jeg har selv fått interessen nylig, og sparer for å få råd til å kjøpe meg et skikkelig kamera. Det enkle digitalkameraet vi har synger uansett på siste verset.

Jeg kikker på nettsteder som bl.a. treklens.com og trekearth.com - der folk legger ut flotte bilder de har tatt, og hvor brukerne gir hverandre kritikk & poeng, og evt. kommer med innspill om hva som kunne vært forbedret, enten i form av tekst eller at de lager en såkalt "workshop" av bildet. Jeg kunne brukt timer på de sidene der! Det er så utrolig mange nydelige steder i verden, og så utrolig mange flinke amatørfotografer.

Gjest Myrthel
Skrevet

Lev livet ditt for deg selv (og evt. barn), ikke for foreldrene dine eller "alle andre".

Vi vil aldri bli venner med "alle", og vi vil aldri kunne gjøre alle til lags.

Så - om DU savner å gjøre mer i ditt liv, så ta tak i situasjonen og gjør noe med den. Men hvis du er fornøyd, så nyt livet ditt! Si enten fra til folk om at du selv er fornøyd med ditt liv, og at det er nettopp det, ditt liv. Eller ignorer kommentarer.

Lettere sagt enn gjort, jeg jobber med saken sjøl... hehe

Takk for ditt råd. Joda, jeg skal si ifra. Det har vært litt vanskelig det her, i og med at jeg har vært deprimert en stund. Så nå driver jeg å finner meg sjæl da vet du

Gjest Myrthel
Skrevet

Hva med å starte opp med en hobby som du kan drive alene, sammen med mannen din, eller i en klubb med andre som deler samme interesse? Eller som du kan dele med andre på nettet?

Jeg tenker på spesielt på fotografering. Jeg har selv fått interessen nylig, og sparer for å få råd til å kjøpe meg et skikkelig kamera. Det enkle digitalkameraet vi har synger uansett på siste verset.

Jeg kikker på nettsteder som bl.a. treklens.com og trekearth.com - der folk legger ut flotte bilder de har tatt, og hvor brukerne gir hverandre kritikk & poeng, og evt. kommer med innspill om hva som kunne vært forbedret, enten i form av tekst eller at de lager en såkalt "workshop" av bildet. Jeg kunne brukt timer på de sidene der! Det er så utrolig mange nydelige steder i verden, og så utrolig mange flinke amatørfotografer.

Ja foto er moro! God ide. Takk Gemini!

Skrevet

Du sier altså at jeg bør være mer sosial, og trene mindre og se mindre på tv. Tanken på å be noen eller å gå bort stresser meg. Redd for å ikke være uthvilt og opplagt til neste arbeidsdag.

Ja, jeg er avhengig av trening for å bekjempe angst og depresjon. Jeg trener veldig variert, men altså alene. Kunne godt tenke meg å trene noe lagidrett på lavt nivå, jeg er ikke god på sånt men det er litt gøy. Finnes det noe sånt da? Har inntrykk av at alt er på høyt nivå.

Jeg føler ubehag og blir stresset av å være sammen med folk, og å ha for me program i helgene. Men du har rett, jeg bør se minre på tv. Tidligere var jeg flinkere til å lese, eller tegne. Jeg er altfor rastløs til slikt nå. Gjør litt husarbeid da.

Du sier jeg trener for mye. Men jeg er ikke tynn! Jeg gjør det for mitt eget velvære. Poenget er vel det at andre synes jeg har feil prioriteringer. Der er du enig skjønner jeg

Jeg vil også trene sånn på (svært) lavt nivå!

Tror kanskje behovet er større enn tilbudet. Eller kanskje jeg ikke er flink nok til å orientere meg om hvilket tilbud som finnes der ute... :-)

Gjest Myrthel
Skrevet

Der var det mange flotte bilder! Jeg liker godt å fotografere. Tar masse bilder på ferier. Har ikke så bra kamera jeg heller, men man skal heller ikke ha så avansert at man ikke klarer å bruke finessene. Skulle gjerne hatt et som jeg kunne ta litt nærbilder med da, er fasinert av detaljer. Takk for tips!

Gjest Myrthel
Skrevet

Jeg vil også trene sånn på (svært) lavt nivå!

Tror kanskje behovet er større enn tilbudet. Eller kanskje jeg ikke er flink nok til å orientere meg om hvilket tilbud som finnes der ute... :-)

Jeg har hørt om noen menn som driver sånne sosiale innebandylag og sånt. Har forsøkt å se etter noe slikt her jeg bor, men jeg finner ikke noe. Hvis det finnes så er det vel noe privat, slik at det er vanskelig å få greie på hvis man ikke kjenner noen som kjenner noen. Kanskje?

Skrevet

Finner du på ting midt i uka?! Det har ikke jeg overskudd til. Når jeg kommer hjem fra jobb går jeg å legger meg. Når jeg våkner er det middag, og så trener jeg, eller bare går en tur hvis jeg ikke orker noe annet.

ja, nå er jeg i permisjon og jeg har behov for å treffe andre mennesker enn min mann og mine tre barn. derfor finner jeg ofte på noe med venner.

da drar jeg gjerne ut etter middag og blir en liten stund, eller jeg venter til alle barna er i seng og slipper å tenke på når jeg skal hjem (jeg ammer, så derfor er jeg litt mindre fleksibel enn ellers akkurat nå)

da jeg jobbet fulltid, fikk vi middagsgjest(er) minst to ganger i uken av mine venner eller hans venner med eller uten barn.

ja, det er litt slitsomt, men det er utvilsomt verdt det synes jeg.

jeg kommer til å prøve å jobbe redusert når permisjonen er over, nettopp for å ha overskudd til barna og til å opprettholde mitt sosiale nettverk.

hvis jeg jobber fulltid med tre små barn, hus og hage har jeg i alle fall ikke noe overskudd til å finne på noe på kvelden med venner.

Gjest Myrthel
Skrevet

ja, nå er jeg i permisjon og jeg har behov for å treffe andre mennesker enn min mann og mine tre barn. derfor finner jeg ofte på noe med venner.

da drar jeg gjerne ut etter middag og blir en liten stund, eller jeg venter til alle barna er i seng og slipper å tenke på når jeg skal hjem (jeg ammer, så derfor er jeg litt mindre fleksibel enn ellers akkurat nå)

da jeg jobbet fulltid, fikk vi middagsgjest(er) minst to ganger i uken av mine venner eller hans venner med eller uten barn.

ja, det er litt slitsomt, men det er utvilsomt verdt det synes jeg.

jeg kommer til å prøve å jobbe redusert når permisjonen er over, nettopp for å ha overskudd til barna og til å opprettholde mitt sosiale nettverk.

hvis jeg jobber fulltid med tre små barn, hus og hage har jeg i alle fall ikke noe overskudd til å finne på noe på kvelden med venner.

For en energi! Etter en arbeidsdag har jeg ikke sjangs til å gjøre noe sånt. Men, jeg tenker jo ofte at jeg må skaffe meg et liv! Har også vært redd for at jeg kan være syk, ettersom jeg har så lite energi. Men jeg orker jo å trene da så.

Skrevet

Der var det mange flotte bilder! Jeg liker godt å fotografere. Tar masse bilder på ferier. Har ikke så bra kamera jeg heller, men man skal heller ikke ha så avansert at man ikke klarer å bruke finessene. Skulle gjerne hatt et som jeg kunne ta litt nærbilder med da, er fasinert av detaljer. Takk for tips!

Enig i at man må velge et kamera som er på et nivå man klarer å håndtere. Jeg ser på noen av de ultra-zoom-kameraene som har en del ferdige program-innstillinger, men hvor man også KAN stille inn lukker/blender/hvitbalanse osv manuelt, hvis man etter hvert ønsker å lære seg sånt. Særlig Canon PowerShot S3 IS, Sony Cybershot DSC H5 og Panasonic Lumix DMC-FZ7.

Så tidligere på Panasonic Lumix DMC-TZ1, men det har for få manuelle muligheter synes jeg nå. Men det er mye mindre og lettere da.

Men foreløpig må jeg spare litt, pengene forvant på ferie og annet i sommer... :-)

Skrevet

Blir livet morsomt da?

hehe - ja jeg ler meg nesten ihjel jeg!

Gjest velge hva slags liv man vil leve
Skrevet

Jeg sier jeg ikke har ork men. Grunnen til at jeg kjeder meg iblandt er jo ikke at jeg ikke klarer å finne på ting å gjøre, men jeg klarer ikke se meningen i å gjøre det. For eksempel ser jeg meningen med å lese en bok i det at jeg kan fortelle det til andre og føle meg litt bra person. Men det blir jo litt feil. Jeg skal jo ikke lese for å skryte, men for å ha det bra mens jeg leser. Jeg har problemer med å finne roen til å sette meg ned med noe. Det eneste jeg klarer å gjøre når jeg har det sånn er å bevege meg.

Da vil jeg anbefale deg å lese masse noveller, og også dikt. Det finns veldig mange ulike typer av begge deler.

Da trenger du nemlig ikke å konsentrere deg så lenge om gangen.

Eller hva med å skrive en selv?

Jeg senser at du er en hyggelig person, gjennom det du skriver her. Håper du slipper andre mennesker inn på deg da, så de får lov å blir kjent med deg!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...