Gå til innhold

Kan dere anbefale noen fagbøker om seksuelle overgrep på barn?

Anbefalte innlegg

Gjest pedagog som ønsker boktips

jeg er pedagog og vil sette meg inn i et emne jeg har lite greie på.

Er det noen bøker dere ville anbefalt som tar for seg temaet på en bra måte?. Tenker mest på en fagbok og ikke selvbiografi.

vet selvfølgelig at jeg ikke kan lære alt om dette ved å lese, men jeg tenker at det i hvertfall er en start..

Fortsetter under...

Det er ei bok som heter Incest av Borgrewinch (nå skriver jeg det sikkert feil.) Den er sikkert på biblioteket. Det er så vanskelig å huske titler og forfatere på fagbøker. Skal se om jeg kommer på en til.

Gjest pedagog som ønsker boktips

Hei!

For ikke så lenge siden ble det gitt ut en bok av Reimunn Førsvold. han er prest og har forsket mye på seksuelle overgrep i og utenfor kirken.

takk for tipset:)

Denne boken hadde jeg på spes.ped. Seksuelle overgrep mot barn av Marit Hoem Kvam. En ikke altfor stor og omfattende bok. Går ikke ekstremt i dybden da, men det spørs hva du er ute etter. Tar for seg tegn og slikt.

Også pedagogutdannet.

• 2 uker senere...

Hva skal du bruke kunnskapen til?

Er du sikker på at det er bøker du trenger mest? Jeg vil bare si at det finnes alternativer veier.

Lederen ved et krisesenter ville nok også være interessant å lytte til. Visste du for eksempel at enkelte får problemer med å spise bestemte ting, som for eks pølser og spagetti?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...