Lille Lisen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hva skal jeg gjøre? Er det noen som kan hjelpe meg litt her? Noen ganger kommer det tanker. (Eller mange ganger, hele tiden vil jeg heller si). De kan ha/har et utspring i virkeligheten.Særlig om følelser om ting som er viktige for meg. Men tankene blir blåst helt ut av proporsjoner. Og saken er den at nå i kveld sitter jeg der IGJEN. Med en tanke som tar meg helt. Det skjer så ofte nå, det er visst det hele livet mitt dreier seg om virker det som. Om tankene er sanne eller ikke. Og jeg er så redd fordi det kan jo hende det kan være sant det jeg tenker. Eller ikke.. Jeg vet ikke! Psykologen min (Og andre som vet om dette)sier at det er tvang. Jeg prøver å tenke på det.Men tenker jo også at hun og de andre kan ta feil..At tankene er rette, og at de må styre meg og hvordan jeg lever. Jeg blir så fortvilet. For hvis de tankene jeg har er sanne må jeg forandre på hele livet mitt. Og det er egentlig ganske bra nå. Er så redd for at tankene er reelle og sanne. For da er jeg det jeg er redd for å være- Og må gjøre det jeg er redd for å gjøre.. Det her er sikkert uforståelig for dere som leser det.. Er ikke meninga å skrive så keitete. Men jeg måtte bare få det ned nå.. Hvordan skal jeg kunne skille det som er sant fra det som "bare" er tvang? Jeg har fått svar før om at jeg må gå på mer medisiner fra NHD, men har ikke fått time hos psykiateren enda. Og vil så gjerne klare meg uten slik at jeg heller kan bli ferdig med ting enn å "utsette" de liksom..Føler jeg gjør det med medisin.Går på 10mg cipralex nå ,men vil helst ikke.. Hvertfall ikke mer medisin enn det. Hjelp.. Jeg er så sliten av angsten min.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241869-tvang-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.