Gjest DovendyretElin Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 HeiFor noen mnd siden fikk jeg vite at en venninne jeg har kjent i 3 år har selvmordstanker/depresjoner. Jeg har kanskje har vært veldig egoistisk som ikke har sett det tidligere, men hun er veldig dyktig til å skjule følelsene sine. Hun har innrømt det selv også, at hun ikke viser noe utenpå om hvordan hun har det. Utenpå ser du en pen, morsom, utrolig hyggelig og munter 20-åring, men hun sliter. Moren har mishandlet henne, hun har nesten blitt voldtatt og hun føler ikke at hun kan snakke med noen. Men hun snakker med meg, av og til. Men jeg kan ingenting om det, og aner ikke hva jeg skal gjøre. Du kommer sikkert til å si at hun skal ta kontakt med fastlegen. Men faren hennes er fastlegen, og hun vil såklart ikke snakke med han. Jeg er redd for at hvis jeg prøver å gjøre noe så vil hun støte meg bort og aldri snakke med meg mer. Men jeg tror hun innerst inne vil ha hjelp. Hun har en blogg som hun legger ut ting på, skriver om selvmord, smerte osv. Men hun blir sur når jeg sier at jeg har lest det. Hun kutter seg, av og til snakker hun åpenlyst om det. Tar bilder av det og sier at hun syns det er kult. Sier at jeg ikke skal bry meg, for hun er ikke verdt det. Så ja, jeg vet egentlig ikke hva spm mitt er, men jeg måtte bare si det til en elle annen. Kan ikke bære på det lenger. Så har du noen råd, tar jeg imot med stor takk...E.V.S. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241871-venn-med-selvmordstanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Forsøk å ikke la deg "styre" av dette.. men vær en så god venn som det du har vært og ønsker å være. Det er ikke alltid llike lurt å overfokusere på selvmordstendensene, men du kan feks si at det gjør deg opprørt.. at du har det vondt når du leser og ser dette hun gjør. Uansett er en dialog viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241871-venn-med-selvmordstanker/#findComment-1873132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.