Gå til innhold

FU: Hva slags hobby har du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

9

• ShitDiddelyDo

8

• Lucretia

6

• Sofline

4

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Ja... Noen ganger er det deilig, men andre ganger (som i dag) er det et helvetes tiltak. Mye morsommere å sitte foran tven med dataen på fanget. :D

ok. men hvis man ikke setter seg FOR høye mål m treningen, er det lettere gjennomførbart.

kjenner mange som ble treningsleie etter en kort stund,pga. at de tok seg vann over hodet og dermed ble veldig misfornøyd med seg selv over å ikke nå målene.

jeg har ikke trent så mye på en stund,og skal satse på 2 ganger i uken(men kjenner at godstolen trekker i meg;))

Skrevet

akvarellmaling, brodering,bandy,cello,danms,elefantridning,fisking,gitar,hoppe tau,isbading,jakt,kløyving av ved,lampeskjermlaging,matlagning,nesebalansering,oljepastell,pianospill,rosemaling,svømming,turorientering,ufo-observasjoner,vannski,yoga,ølbrygging,å balansere på tak.

akk ja,er det rart jeg er sliten om dagen...

Skulle ønske jeg også hadde tid nok til å ha så mange hobbyer....

Gjest Princess Peach
Skrevet

ok. men hvis man ikke setter seg FOR høye mål m treningen, er det lettere gjennomførbart.

kjenner mange som ble treningsleie etter en kort stund,pga. at de tok seg vann over hodet og dermed ble veldig misfornøyd med seg selv over å ikke nå målene.

jeg har ikke trent så mye på en stund,og skal satse på 2 ganger i uken(men kjenner at godstolen trekker i meg;))

Har nå iallfall klart å trene i gjennomsnitt 3-4 ganger i uka gjennom hele dette året, så så altfor ille kan det jo ikke stå til med motivasjonen. :)

Skrevet

Ja, ikke sant? Derfor synes jeg bare jeg kan karakterisere korsynging som en "hobby". :)

men ikke for det - ordet "hobby" kan ihvertfall brukes i mer humorisktisk sammenheng om det meste man kan foreta seg på fritida, jf uttrykket om at flekker på lakenet hos single menn kalles "hobbyflekker"! ;-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Har nå iallfall klart å trene i gjennomsnitt 3-4 ganger i uka gjennom hele dette året, så så altfor ille kan det jo ikke stå til med motivasjonen. :)

så flink du er!

Skrevet

Jeg liker å sitte i fred og ro og kose meg med scrapbook eller lese bøker (er vel det jeg kan kalle hobby av det jeg bedriver...)

Gjest Princess Peach
Skrevet

men ikke for det - ordet "hobby" kan ihvertfall brukes i mer humorisktisk sammenheng om det meste man kan foreta seg på fritida, jf uttrykket om at flekker på lakenet hos single menn kalles "hobbyflekker"! ;-)

Heheh... Sant nok. Da kan jeg nok notere enda en ting på hobbylisten, tror jeg. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

så flink du er!

Jah! *dårlig skjult stolthet* ;)

Skrevet

Tror det er litt sånn at hobbyen finner deg, og ikke omvendt. Det må jo være noe du føler en viss interesse/har anlegg for, hvis du skal greie å engasjere deg i det.

Selv har jeg to hester. Har vært hestegal siden barndommen. De tar det meste av den lille fritiden jeg har igjen etter full jobb, hus, 2 barn og mann..

Er også glad i å tegne og male + andre kreative puslerier..

Men det har blitt lite tid til sånne ting de siste årene.

Lykke til i letingen.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Når jeg har mulighet, så spiller jeg piano og synger. Ellers liker jeg å scrapbooke, men har aldri tid... (Ønsker meg et eget rom der jeg kan ha ting fremme...)

Spiller du piano og synger hjemme, og isåfall: har du naboer i samme bygning, og hva sier de? Unnskyld nysgjerrigheten... *smiler pent*

Skrevet

Synge, skrive tekster og lage musikk.

Lese bøker, som for meg er mer enn tidsfordriv. jeg leser vel en bok i snitt i uka i løpet av et år vil jeg tro.

ostepop1365380989
Skrevet

Har vel ingenting som jeg kan kalle hobby akkurat for tiden, men jeg vurderer å begynne å spille i korps igjen på grunn av det sosiale (sluttet for 8 år siden).

Det jeg bedriver tiden med er å lese bøker, fiske, scrapbooking, venner osv...

Gjest LOTUS78
Skrevet

Kan man svare DOL her eller blir det for tragisk.

Ellers løser jeg mye kryssord, suduko og kakuro.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm, ser mange skriver ting jeg også driver med, men som jeg ikke regner som en hobby, akkurat. Hva er kriteriene for at man skal kalle trening, film og bøker for en hobby og ikke tidsfordriv? *lurer*

Din hobby driver du med fordi du har lyst, ikke bare fordi du kjeder deg og har litt dødtid.

Jeg nevnte film, musikk, trening og bøker, og det er ikke bare tidsfordriv for meg, men viktige ting i mitt liv.

Men det er helt sikkert mange som synes jeg lever et fryktelig kjedelig liv, uten tensing, strikkegrupper eller andre viktige hobbyer.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Din hobby driver du med fordi du har lyst, ikke bare fordi du kjeder deg og har litt dødtid.

Jeg nevnte film, musikk, trening og bøker, og det er ikke bare tidsfordriv for meg, men viktige ting i mitt liv.

Men det er helt sikkert mange som synes jeg lever et fryktelig kjedelig liv, uten tensing, strikkegrupper eller andre viktige hobbyer.

Nå sier jeg jo ikke at mine hobbyer er bedre enn dine, da! Bare at film, bøker, data og trening går under kategorien "fritidsaktiviteter" i forhold til kor som jeg karakteriserer som hobby. (Nei, det er IKKE tensing! :P)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå sier jeg jo ikke at mine hobbyer er bedre enn dine, da! Bare at film, bøker, data og trening går under kategorien "fritidsaktiviteter" i forhold til kor som jeg karakteriserer som hobby. (Nei, det er IKKE tensing! :P)

Men hvordan definerer man i så fall en hobby?

Hvis man f.eks. ser film i en filmklubb må det jo være en hobby?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Har vel ingenting som jeg kan kalle hobby akkurat for tiden, men jeg vurderer å begynne å spille i korps igjen på grunn av det sosiale (sluttet for 8 år siden).

Det jeg bedriver tiden med er å lese bøker, fiske, scrapbooking, venner osv...

Det er altfor mange korps i dette landet, og alfor mange julekonserter av ymse kvalitet.

ÆÆÆÆÆÆÆæææ..... ikke drep meg...

Gjest heffalumpen
Skrevet

Kan man svare DOL her eller blir det for tragisk.

Ellers løser jeg mye kryssord, suduko og kakuro.

Dol er tidsfordriv. Eller i beste fall utløp for forfatterspirer som det ikke er håp for :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Men hvordan definerer man i så fall en hobby?

Hvis man f.eks. ser film i en filmklubb må det jo være en hobby?

Ja, eller hvis man fører statistikk over filmer man har sett, inklusiv lengde (varighet i minutter), antall skuespillere, antall mord/kyssescener/unameit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...