Gå til innhold

FU: Hva slags hobby har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.

Liker du musikk av typen mørk og dyster og...?

Selvfølgelig! Hva skulle man ellers hørt på? ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

9

• ShitDiddelyDo

8

• Lucretia

6

• Sofline

4

Skrevet

Selvfølgelig! Hva skulle man ellers hørt på? ;)

;-)

Tror jeg er i besittelse av rimelig mye musikk du ville digget ganske hemningsløst.

Alt fra de norske industri-rock pionerene Munch, via de amerikanske thrash-pionerene Nasty Savage (som bl.a. har en låt som hyller gledene ved SM - Dungeon of Pleasure) til de svetsiske ekstrem-metallgudene i Celtic Frost (deres siste gir begrepet mørk musikk et par nye dimensjoner).

Samt en fyr som Gary Numan - som har laget mye kald og mørk synthrock/pop de siste 30 årene.

Om du har en oppegående epost kan jeg sikkert lage en liten pakke jeg kan sende en liten pakke til deg - såfremt du er komfortabel med lydfiler i "ogg vorbis"-formatet ;-)

Skrevet

Når hun svarer på spørsmålet ditt kommer du til å få lyst til å begå bigami og gifte deg med en til. :)

Heh - skal nok ganske mye mer til enn som så før jeg ville tenne på et annet menneske :-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det blir det hvis du begynner å føre statistikk over f.eks. antall gitarsoloer i en låt. :)

heeehh.. den har du lært av meg :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Slektsforskning, lesing, håndarbeid, sudoku.

sudoku bør man holde seg unna hvis man vil ha tid til andre ting også har jeg hørt.

Slektsforskning er gresselig for alle som kommer på besøk til deg, hvis du blir bitt av basillen.

Jeg er litt på hugget i dag, unnskyld så meget :)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hm, ser mange skriver ting jeg også driver med, men som jeg ikke regner som en hobby, akkurat. Hva er kriteriene for at man skal kalle trening, film og bøker for en hobby og ikke tidsfordriv? *lurer*

jeg synes at fritidsaktivitet og hobby kan side stilles,hvis det man gjør er av lyst.

(bla muligens også ovenfornevnte sengeaktivitet;))

Gjest heffalumpen
Skrevet

;-)

Tror jeg er i besittelse av rimelig mye musikk du ville digget ganske hemningsløst.

Alt fra de norske industri-rock pionerene Munch, via de amerikanske thrash-pionerene Nasty Savage (som bl.a. har en låt som hyller gledene ved SM - Dungeon of Pleasure) til de svetsiske ekstrem-metallgudene i Celtic Frost (deres siste gir begrepet mørk musikk et par nye dimensjoner).

Samt en fyr som Gary Numan - som har laget mye kald og mørk synthrock/pop de siste 30 årene.

Om du har en oppegående epost kan jeg sikkert lage en liten pakke jeg kan sende en liten pakke til deg - såfremt du er komfortabel med lydfiler i "ogg vorbis"-formatet ;-)

Hei, jeg aner ikke hva du snakker om mht musikk. men er det litt sånn satanistisk kanskje?

Skrevet

Hei, jeg aner ikke hva du snakker om mht musikk. men er det litt sånn satanistisk kanskje?

Ikke nødvendivis satanistisk - selv har jeg forsvinnende lite av den type musikk i samlinga.

Det går mer i det musikalske uttrykket.

Musikk som andre vil oppfatte som dyster, depressiv eller destruktiv.

Men som - ihvertfall for egen del - resonnerer med meg, mitt liv og mine følelser. På en positiv måte.

Hva som oppfattes som mørk musikk vil nok variere noe fra menneske til menneske.

Men følelser som melankoli, tungsinn, sinne og sorg er nok ord som ville kunne beskrive de emosjonelle ressonansene de fleste får til mørk musikk - dog ikke nødvendigvis alle beskrivelsene til hver enkelt sang ;-)

Håper det var litt oppklarende?

Skrevet

Maling av motiv på forskjellige ting, brodering, hekling og strikking. Akvarium, kan det kalles for hobby tro?

Snacky1365380698
Skrevet

Trening.

Tror ikke jeg har tid til noe mere...

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

fant du noe du har lyst til,da?

er det innendørs- eller utendørshobbyer du er ute etter?

:)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ikke nødvendivis satanistisk - selv har jeg forsvinnende lite av den type musikk i samlinga.

Det går mer i det musikalske uttrykket.

Musikk som andre vil oppfatte som dyster, depressiv eller destruktiv.

Men som - ihvertfall for egen del - resonnerer med meg, mitt liv og mine følelser. På en positiv måte.

Hva som oppfattes som mørk musikk vil nok variere noe fra menneske til menneske.

Men følelser som melankoli, tungsinn, sinne og sorg er nok ord som ville kunne beskrive de emosjonelle ressonansene de fleste får til mørk musikk - dog ikke nødvendigvis alle beskrivelsene til hver enkelt sang ;-)

Håper det var litt oppklarende?

Du srkiver "dyster, depressiv eller destruktiv (..) resonnerer med meg, mitt liv og mine følelser. På en positiv måte. (...) melankoli, tungsinn, sinne og sorg."

Jeg oppfatter det som at du har disse sidene i deg, som alle har, mer eller mindre (fra 5% til 95%). Og at det er litt godt at musikken gjenspeiler dette, det blir en slags balanse?

Gjest Aviaana
Skrevet

vet ikke om det kan kalles en hobby, men jeg spiller piano. Helst visesanger og popsanger så jeg kan synge med. Synes iblant synd på naboen;)

Ellers har jeg drevet mye med maling, akvarell og steinmaling, samt fotografering.

er en kreativ sjel

Skrevet

Du srkiver "dyster, depressiv eller destruktiv (..) resonnerer med meg, mitt liv og mine følelser. På en positiv måte. (...) melankoli, tungsinn, sinne og sorg."

Jeg oppfatter det som at du har disse sidene i deg, som alle har, mer eller mindre (fra 5% til 95%). Og at det er litt godt at musikken gjenspeiler dette, det blir en slags balanse?

På en måte.

Det er følelser som gjenkjennes, som er en del av meg - og som jeg aksepterer.

Deri gir den type musikk positive effekter - muligens en form for enkel selvbekreftelse på et eller annet plan.

Jeg bruker og musikken litt som terapi - for å ta ut en del negative følelser.

Men vet ikke hvor vanlig det er blant andre som lytter til den type musikk ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

På en måte.

Det er følelser som gjenkjennes, som er en del av meg - og som jeg aksepterer.

Deri gir den type musikk positive effekter - muligens en form for enkel selvbekreftelse på et eller annet plan.

Jeg bruker og musikken litt som terapi - for å ta ut en del negative følelser.

Men vet ikke hvor vanlig det er blant andre som lytter til den type musikk ;-)

Samme her.

Hvis jeg av en eller annen grunn er litt nede er det lite som gjør nytten bedre enn My Dying Bride eller andre Doom-band, og hvis jeg er småforbanna går det i Black Metal eller aggresiv Thrash.

Men det kan også gå i Neil Young eller andre musikere som uttryker mye via tekser jeg anser som svært gode.

Alt etter humør og sinnstilstand.

Listepop, Dance-søppel og annen gladmusikk, gir meg stort sett lyst til å ta repern. :)

Skrevet

Av fritidssysler går det i trening og lese bøker. Vet ikke om noen av delene kan kalles hobby da.

Skrevet

Samme her.

Hvis jeg av en eller annen grunn er litt nede er det lite som gjør nytten bedre enn My Dying Bride eller andre Doom-band, og hvis jeg er småforbanna går det i Black Metal eller aggresiv Thrash.

Men det kan også gå i Neil Young eller andre musikere som uttryker mye via tekser jeg anser som svært gode.

Alt etter humør og sinnstilstand.

Listepop, Dance-søppel og annen gladmusikk, gir meg stort sett lyst til å ta repern. :)

Synes nå at danseband er noen hakk verre enn dance og listepop for egen del da.

Eller for å si det slik: Om du må velge mellom Britney Spears og Vikingarna på en tøff fyllesjuk søndagsmorgen - hva velger du da?

Skrevet

Slektsforskning, forskjellig håndarbeide, male, matlaging. Jeg håper en dag å få en hage jeg kan holde på i, og at jeg en dag vil bo et sted hvor det er lov til å ha husdyr. Når jeg får råd, vil jeg begynne å ri igjen.

Jeg høres sikkert fryktelig kjedelig ut nå...

Skrevet

Slektsforskning, forskjellig håndarbeide, male, matlaging. Jeg håper en dag å få en hage jeg kan holde på i, og at jeg en dag vil bo et sted hvor det er lov til å ha husdyr. Når jeg får råd, vil jeg begynne å ri igjen.

Jeg høres sikkert fryktelig kjedelig ut nå...

Jeg glemte piano og lesing.

Skrevet

Maling av motiv på forskjellige ting, brodering, hekling og strikking. Akvarium, kan det kalles for hobby tro?

Akvarium kan helt klart kalles hobby. Kjæresten min er akvariefrelst, men han har ikke noe nå for tiden og er visst litt redd for at jeg skal vannskjøtte det når han er vekk hvis han skaffer seg det... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...