Gå til innhold

Lågt blodtrykk?


Gjest Livet er skjønt :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Livet er skjønt :-)

Dette innleget passer kanskje ikkje inn her, siden lågt blodtrykk heller nesten er et sunnhetsteikn. Men overalt er det mesten bare informasjon om høyt blodtrykk og ikkje lågt. Det einaste som står om lågt blodtrykk er at viss du reise deg seint opp, så for kroppen tid nok til å omjustera seg. Greit nok det då, men det er ikkje alltid det hjelper då. Men det eg lure på er det nokon som har gode råd når det gjelder lågt blodtrykk, har ramla i golvet nokon gonger på skulen noko som begynner å bli litt pinleg i lengden. Og når det gjelder trening, er det noko spesielt som er lurt å eta i forkant av ein aerobic time. For kostholdet har vel litt innvirkning på blodtrykket? Aerobic timen går alltid bra heilt til slutten, særlig når treningsintensiviteten går frå høg til låg, og når du bøyer deg ned for å strekka ut, for så å reisa deg opp igjen, og du merke du må streva for å halde balansen.(eg drikk nok væske under timen). Nokon som vet om nokon sider der det står litt om lågt blodtrykk? Og til slutt koffein har det dårlig eller god virkning på lågt blodtrykk?

Hilsen jente 18 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei.

Eg har alltid vært plaget med lavt blodtrykk. Fører til ubehag og svimmelhet. En lege sa engang at eg hadde blodtrykk som en manet. For å få blodtrykket litt opp ble eg anbefalt å spise lakris. Fikk den anbefalingen av en lege.

Prøv det og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Hei.

Eg har alltid vært plaget med lavt blodtrykk. Fører til ubehag og svimmelhet. En lege sa engang at eg hadde blodtrykk som en manet. For å få blodtrykket litt opp ble eg anbefalt å spise lakris. Fikk den anbefalingen av en lege.

Prøv det og lykke til

Kommentar til Mango`s svar.

Det er riktig at lakris inneholder stoff som gir forhøyelse av blodtrykket. Men - du skal spise mye for å få effekt, og det blir ikke så lite kalorier av det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...