Gå til innhold

NHD & co: Gir Lamictal hypomani?

Anbefalte innlegg

Gjest bruker Lamictal

Lamictal gir ikke hypomani, men den stopper det nødvendigvis ikke heller. Men den stopper depresjonen som pleier følge når man er umedisinert.

ja det merker jeg etter at jeg har gått på Lamictal noen måneder. Jeg er ikke så hyper som jeg pleide å være. Vel, noen ganger kan det føles sånn hvis jeg er sliten. har heller ikke opplevd noen store nedturer etter Lamictalen heller.

rart at en medisin kan gjøre så stor forskjell.

Jeg blir samtidig trist for at det skulle ta så mange år før jeg fikk tilbud om å prøve denne medisinen...

Fortsetter under...

ja det merker jeg etter at jeg har gått på Lamictal noen måneder. Jeg er ikke så hyper som jeg pleide å være. Vel, noen ganger kan det føles sånn hvis jeg er sliten. har heller ikke opplevd noen store nedturer etter Lamictalen heller.

rart at en medisin kan gjøre så stor forskjell.

Jeg blir samtidig trist for at det skulle ta så mange år før jeg fikk tilbud om å prøve denne medisinen...

enig, jeg burde fått den da jeg var 16!! Faktisk vil jeg ha høyere dose. Føler meg så gira i blant at folk syns jeg er rar og gal og sånn. Ikke noe særlig. Liker å bli sett på som normal. Selv om det er deilig.

Gjest bruker Lamictal

Hei. Det kan være at du er sliten, da kan man føle seg gira. Det opplever iallefall jeg. Spesielt hvis jeg har sovet lite, eller blir trøtt pga andre medisiner.

Kan være vanskelig å vite hva som er hypomani og når man er vanlig "gira".

Ellers kan det være at du står på en for liten dose og bør gå høyere opp. Eller at dosen bør kombineres med Litium.

Hei sann issska!

Sorry, jeg ser poenget ditt, men klarte ikke å dy meg...håper det var greit;)

Ja, jeg tenker også at jeg i alle fall kan ta en prat med legen. Han ringte faktisk tilfeldigvis nå i ettermiddag. Han var syk sist time, og skulle ringe når han ble frisk. Jeg fikk time mandag morgen.

Ønsker deg en god helg!...!...!

Går da bra det sjø:) ville sikkert svart det samme selv he he

Gjest Lamictalspiser

Nei, Lamictal gir definitivt ikke hypomani.

Lamictal har faktisk en svak antimanisk virkning.

Jeg ble fortalt av legen min at Lamictal kunne framprovosere en hypomani.

Jeg synes det er vanskelig å forstå at Lamictal skal kunne hjelpe på en aktuell depressiv episode, samtidig som det er stemningsstabiliserende og også til og med kan forebygge mani. Er det mulig at det kan stabilisere stemningsleiet på et depressivt nivå? (håper ikke det da)

Selv tror jeg ikke jeg er noe manisk i forhold til hva jeg gjør, ikke i forhold til andre. Men jeg har gjort en ting som ikke er helt meg å gjøre, og jeg har blitt mer drømmende, i korte stunder.

Annonse

Hei. Det kan være at du er sliten, da kan man føle seg gira. Det opplever iallefall jeg. Spesielt hvis jeg har sovet lite, eller blir trøtt pga andre medisiner.

Kan være vanskelig å vite hva som er hypomani og når man er vanlig "gira".

Ellers kan det være at du står på en for liten dose og bør gå høyere opp. Eller at dosen bør kombineres med Litium.

Tusen takk for svar!

Jeg skal ta dette opp med psykiateren.

Det kan nok tenkes at det har med slitenhet å gjøre.

Det siste døgnet har jeg i alle fall blitt sliten av all aktiviteten.

Ha en fin kveld ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...