Gå til innhold

angstfølelse når barn blir sykt

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 2 år som har hatt endel problemer med astma. Hver gang symptomene begynner å strømme på, så snører hele kroppen min seg sammen. Nesten alle klassiske tegn ved angst er tilstede. Dette er veldig slitsom da astmaen er tilstede store deler av året i tillegg til vanlig sykdom. Terskelen min for å reagere er også senket det siste halvåret. Jeg sliter med å finne noen løsning som vil gjøre det lettere å håndtere.

Fortsetter under...

Du kan ta opp tema med en psykolog. Det er viktig for deg å finne gode måter å håndtere din datters sykdom på. Også fordi at hun skal slippe å beskytte deg når hun er syk.

Takk for svar. er det noen anbefalelser på psykolog i Oslo området, som kan være flink på dette området?

Takk for svar. er det noen anbefalelser på psykolog i Oslo området, som kan være flink på dette området?

Du bør være oppmerksom på at psykologen jobber hovedsakelig kognitivt. Glemte å skrive det. Psykologanbefalinger i Oslo kan jeg ikke hjelpe deg med.

Gjest har vært der

Jeg er ening i det Carwing skriver.

I mellomtiden kan du prøve å være en særs god voksen mamma og omsorgsperson i perioder hvor barnet ikke er sykt og du har overskudd. Hvis barnet som voksen klarer å fokusere på disse gode minnene, er det vel grunn til å håpe på et godt forhold.

Annonse

Takk igjen, skal undersøke litt hva som er tilgjengelig

Her finner du en adresse- og telefonliste over psykologer og psykiatere i Oslo og andre fylker i helseregion øst:

http://www.helse-ost.no/file_listgroup.asp?strAction=doView&iGroupId=111&mids=167a294a299

Det står ikke hvilke som har kognitiv terapi der, men det kan man jo spørre om når man ringer eller sender et brev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...