Gå til innhold

Hvorfor kunne jeg ikke få oppgaven om statskirke

Anbefalte innlegg

Vi fikk en åpenbart provoserende tekst om voldtektene i oslo og fokuset på det og "lettkledd" i varmen og at kvinner ved oppførsel,alkohol.bli med fremmede menn hjem etc fremprovoserte menn med voldtekt som den negative konsekvensen.

vi skulle skrive noen prinsipp erklæringer , og endel konkrete handlinger om hva som skulle forbedre forholdet mellom menn og kvinner.

de skjønte ingenting.I dette emnet. gruppa mi altså. For det første så var de totalt fokusert på overfallsvoldtektene kun. Og trodde faktisk at det var så enkelt at noen gærne menn som ble fristet av at jenter gikk lettkledd.

et av erklæringene var at vi må alle forholde oss til det samfunnet vi lever i eller noe sånt. Altså at fordi det finnes bestialske menn som ikke kan styre seg kan ikke jeg gå hjem aleine. Eller at jeg må ta på meg lange skjørt. Det var det som lå under. Og vi diskuterte endel ,men de forsto ikke hva det handlet om. At alle menn må ta ansvar og ikke komme der og ansvarligjøre kvinner når det har blitt utsatt for overgrep . Og at det er respekt for kvinner generelt som er viktig. Mange menn tar lett med det å klå ei jente på rompa eller puppene..det er bare tull og gøy og ikke så farlig. At når man smiler høflig og sier nei jeg er ute med vennene mine i dag og ikke innteresert i å bli sjekket opp. Så betyr det nettopp det. Ikke at man er sjekkeobjekter. Er menn totalt idioter? de kan umulig være så dumme. Så må ha noe med holdninger og respekt. At vi er sexobjekter og bør finne oss i og bli behandlet som det.

AAAAAAAAAAAAAAAAAHRG

rasende. Holdt meg kald og mente jeg argumenterte godt men hmm..og det her var unge folk. Som hadde de samme holdningene som diverse middelaldrene menn.

så må jeg være med på framføringen i morra.For det første er det ekkelt for så mange mennesker. Og for det andre så er jeg veldig personlig berørt av temet og er redd jeg kan få reaksjon. Og ikke vil jeg røpe meg. I tillegg er jeg uenig , dypt uenig med de andre på gruppa mi. Så jeg synes det er vanskelig å stå for det.

hmm....hva gjør jeg?

vil ikke skulke..viktig for meg å bli likt og akseptert og at jeg får fortsette å være med i den. De er veldig koselig og flinke og alt det der. Bare at temaet voldtekt har de nada greie på og tenker endimensjonalt og altfor snevert og konkret .

Fortsetter under...

Uff, så kinkig at dette skulle komme opp akkurat nå da. Det finnes vel muligns noe statistikk , eller tall som anslagsvis sier noe om hvor mange voldtekter som skjer av kjente, i forhold til disse overfallsvoldtektene som det er så mye mindre av? Kanskje du kunne funnet noe på det, og fått dratt det inn for å utvide perspektivet litt?

Kanskje blir du så godt kjent med disse unge jentene en dag at du kan lære dem litt mer om livets realiteter på dette området, men jeg er enig med deg i at akkurat nå er det viktigst for deg å finne deg til rette, så får en se gjennom fingrene med "ungdommens" endimensjonale synspunkter. Selv om det er poenget i en gruppe å utvide forståelsen.

Det er noe med alt til sin tid, og å sette fokuset på det viktigste. hadde du fått styre mer hadde nok framlegget blitt bedre også, men akkurat nå er det så viktig å finne seg til rette, og da ville jeg svelget noen kameler. Kommer det opp diskusjon etterpå kan du muligens trekke inn noen gode poeng. Jeg har hørt at, jeg har lest at, mitt inntrykk er, i de siste debattene jeg har hørt har de lagt vekk på.... Noen setninger å innlede med. Unngå; jeg tror, jeg mener, det er slik.. at osv hvis du er redd det skal bli for personlig og knyttet til deg.

På studiet jeg tok diskuterte vi spisforstyrrelser, angst, depresjon, overgrep osv og man vfikk etterhvert en del trening i å snakke om ting en selv har opplevd.

Men for mye kunnskap indikerer at det er selvopplevd, slik er det bare. Så å holde munn til dels kan være greit, hvis en ikke føler seg klar for at noen kan få mistanke.

Sats på å komme deg gjennom det, med noen kameler i svelget. Husk at deres manglende forståelse bygger på at de ikke vet bedre på dette tidspunktet, ikke at de ikke har evne til å forstå mer hvis du skulle ville betro deg engang. Folk modnes i løpet av et studie og sammen med folk.

Vh

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om å få temaer på skolen som berører deg. Jeg har også opplevd at gruppa jeg var med i ikke skjønte andre sider av saken og at gruppa så veldig enkelt på ting til tross for at det i min gruppe var en del eldre jenter. Vi var ren jentegruppe.

Håper du klarer å fremføre det du skal fremføre selv om du er uenig i resten av gruppa. Noen ganger er det enklest å bare være uenig med dem uten å hyle så høyt.

Uff, så kinkig at dette skulle komme opp akkurat nå da. Det finnes vel muligns noe statistikk , eller tall som anslagsvis sier noe om hvor mange voldtekter som skjer av kjente, i forhold til disse overfallsvoldtektene som det er så mye mindre av? Kanskje du kunne funnet noe på det, og fått dratt det inn for å utvide perspektivet litt?

Kanskje blir du så godt kjent med disse unge jentene en dag at du kan lære dem litt mer om livets realiteter på dette området, men jeg er enig med deg i at akkurat nå er det viktigst for deg å finne deg til rette, så får en se gjennom fingrene med "ungdommens" endimensjonale synspunkter. Selv om det er poenget i en gruppe å utvide forståelsen.

Det er noe med alt til sin tid, og å sette fokuset på det viktigste. hadde du fått styre mer hadde nok framlegget blitt bedre også, men akkurat nå er det så viktig å finne seg til rette, og da ville jeg svelget noen kameler. Kommer det opp diskusjon etterpå kan du muligens trekke inn noen gode poeng. Jeg har hørt at, jeg har lest at, mitt inntrykk er, i de siste debattene jeg har hørt har de lagt vekk på.... Noen setninger å innlede med. Unngå; jeg tror, jeg mener, det er slik.. at osv hvis du er redd det skal bli for personlig og knyttet til deg.

På studiet jeg tok diskuterte vi spisforstyrrelser, angst, depresjon, overgrep osv og man vfikk etterhvert en del trening i å snakke om ting en selv har opplevd.

Men for mye kunnskap indikerer at det er selvopplevd, slik er det bare. Så å holde munn til dels kan være greit, hvis en ikke føler seg klar for at noen kan få mistanke.

Sats på å komme deg gjennom det, med noen kameler i svelget. Husk at deres manglende forståelse bygger på at de ikke vet bedre på dette tidspunktet, ikke at de ikke har evne til å forstå mer hvis du skulle ville betro deg engang. Folk modnes i løpet av et studie og sammen med folk.

Vh

tenkt litt på at jeg har brent meg på det alleredet. Fordi jeg ble engasjerte og jeg kunne mye statistikker og ting og tang. Klarte ikke dy meg. Blel ikke følelsesmessig engasjert da så gikk fint.

egentlig så burde jeg ikke skamme meg eller være redd hva de tror eller vet. Jeg har ikke gjort noe galt. Og har ikke noen skamplett over meg pga det som har skjedd. Det VET jeg. Og jeg har gamle arr etter selvskading. Jeg går ikke i langermet. Så de ser små hvite streker på ene armen min og tenker nok sitt. Jeg vil ikke annonsere noenting og la det bli noen greie. Og de er neppe "frekke" nok til å spørre meg direkte verken om jeg har blitt utsatt for noe sånt. Eller om hvorfor jeg har streker på armene. Tror faktisk det aldri har skjedd. Og godt er det. Folk er "kloke" nok til å ikke bringe teamet på bane om ikke personen gjør det selv.

jeg har lyst å rope og hyle og synge så mye jeg kan i dag og miste stemmen helt. Da ser de at jeg ikke skulker eller sniker meg unna .hehe.

noen tips?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...