Gå til innhold

Forverring av symptomer

Anbefalte innlegg

Jeg står på 1+2 42 mg lithium. For to uker siden begynte jeg med Zyprexa. Jeg har økt dosen fra 2,5 mg til 5 mg per dag.

I løpet av disse ukene har jeg opplevd endel raske fall ned i dyp depresjon. Har dog klart å komme meg forholdsvis raskt opp igjen. Det gode er at det vanvittige tankespinnet ikke klarer å få kloa i meg. Men jeg er altså utslitt av å prøve og holde meg oppreist.

Mitt spørsmål er om dette er som forventet? Kan nedturene skyldes andre faktorer i mitt liv? Er denne medisinkombinasjonen riktig for meg? Og hvis den er det; når kan jeg forvente en forbedring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242243-forverring-av-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kanskje ikke den riktige til å svare på dette, og du får sikkert svar fra folk som har prøvd kombinasjonen eller NHD, men jeg synes det høres veldig vanlig ut.Slike raske fall i depresjonen når en trapper opp medisin er i hvertfall ikke uvanlig på AD. Det har jeg opplevd, og leser stadig om andre som gjør det, men forbigående. At det allerede hjelper mot tankekjør synes jeg høres lovende ut. Så krysser fingrene for at det fortsetter slik:o)

Vh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...