Gå til innhold

En barriere brutt.

Anbefalte innlegg

Jeg sto i dag foran 120 mennsker og holdt presentasjon. Helt psyko. Jeg var nervøs og følte jeg skalv. Men snakket rolig og tydelig og i passe tempo, Og stokket ikke ordene. Utrolig stolt. Trodde det skinte igjenom meg at jeg var nervøs.

Gikk fiasko da. Så nå vet vel alle. På veien tilbake når vi var ferdig kjente jeg at følelsene strømmet på. Og jeg måttte gå ut. Og i tillegg kom 2 jenter fra gruppa mi ut og spurte hvor det

ble av meg og om det gikk bra. De sa jeg hadde gjort en utrolig bra jobb. Og jeg røpet at emnet voldtekt var veldig personlig for men men at jeg ikke ville det skulle være en greie eller noe de skulle si til noen og sånt. De sa de nesten hadde skjønt det i går alleredet. Men det jeg nå er rdd for er at alle tror og vet. Som om jeg har en skamplett i panna mi.

Vil bli behandlet som en normal jente. Det er et ikke tema. Og jeg hadde ønsket at det kunne jeg selv velge når jeg evt vil avsløre.

Hun på dixi sa at kanskje de bare trodde jeg var veldig nervøs og måtte ut eller noe.. At det ikke behøvde å være sånn at alle tenkte at hun her har opplevd voldtekt.

var på dixi en tur etterpå og fikk pratet litt ut. Var deilig. Alt i alt er jeg utrlig stolt. tale for en så stor forsamlig. Og i tillegg om et så vanskelig tema

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242329-en-barriere-brutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære voilsa!

Du har gjort en kjempejobb. Og om noen aner noe betyr ikke det at du ikke er ei vanlig jente. De rundt deg har sine ting i bagasjen, vær du sikker. Du har ingenting skrevet i panna de, annet enn seier. Du klarte det, og det gikk bra. At noen vet at du har opplevd noe, betyr ikke at du er forpliktet til å dele mer enn du vil med dem. Du kan fortsette å være venninne med dem akkurat som før. Og jeg tror at de som sitter og hører på ikke fanger opp så mye nødvendigvis, selv om du synes det står skrevet over hele deg. Mye kan tolkes som nervøsitet i en slik situasjon. Det er annerledes med de jentene du diskuterer og jobber tett sammen med. Og kanskje gjør det ikke så mye at de vet litt. Du er fortsatt ei vanlig jente de kan være venninne med. Og tenker de noe om deg nå , er det tanker hvor det ligger respekt i, tror jeg.

Godt gjort! Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Jeg er så glad på dine vegne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242329-en-barriere-brutt/#findComment-1878764
Del på andre sider

jeg tror jeg mistolket hele situasjonen. I det øyeblikket jeg gikk ut den døra trodde jeg at jeg var avslørt. Og at alle viste det. Så når jeg da fortalte det selv..hmm..var en ikke kalkulert beslutning tatt muligens av at jeg feilleste situasjonen.

ARG.

Det er ikke noe galt med å være open om voldtekt.

Det kan føre til at andre tar tak i noe de ikke tørr kjenne på. For det er alt for ofte slik at de som har blitt voldtatt ikke tør å snakke om det, eller ta kontakt med Dixi slik som du har gjort, og føler seg meget alene med følelsene sine... Vedder på at det ikke bare var deg av de 120 som satt og hørte på deg som har gjennomgått det der.

Du skal være stolt av deg selv, du er ikke mindreverdig selv om du har gjenommgått dette...

Har selv vært der, og vet åssen tanker man kan ha ang det...

Så stå på og jobb med de dårlige erfaringen og snu de om til noe du kan bruke for å hjelpe andre.

KLem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242329-en-barriere-brutt/#findComment-1878765
Del på andre sider

jeg tror jeg mistolket hele situasjonen. I det øyeblikket jeg gikk ut den døra trodde jeg at jeg var avslørt. Og at alle viste det. Så når jeg da fortalte det selv..hmm..var en ikke kalkulert beslutning tatt muligens av at jeg feilleste situasjonen.

ARG.

Kanskje du mistolket situasjonen, men kanskje det heller ikke gjør så mye på litt lenger sikt. Husk du har aldri gjort noe galt. Du har ingenting å skamme deg over. Og av og til kan slike ting føre til at en blir nærere venner raskere enn ellers. Skjønner at du ikke helt tenkte at du skulle stå frem med det samme. Og det kjennes kanskje litt overveldende ut nå. Mye på en gang. Kanskje dette kan bli en god og sammensveiset gruppe, og kanskje tørr de å dele ting de har opplevd når du har banet litt vei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242329-en-barriere-brutt/#findComment-1878768
Del på andre sider

Kanskje du mistolket situasjonen, men kanskje det heller ikke gjør så mye på litt lenger sikt. Husk du har aldri gjort noe galt. Du har ingenting å skamme deg over. Og av og til kan slike ting føre til at en blir nærere venner raskere enn ellers. Skjønner at du ikke helt tenkte at du skulle stå frem med det samme. Og det kjennes kanskje litt overveldende ut nå. Mye på en gang. Kanskje dette kan bli en god og sammensveiset gruppe, og kanskje tørr de å dele ting de har opplevd når du har banet litt vei.

ja. det tror jeg faktisk. Og det var godt og se at mange av de andre gruppene hadde tolket teksten slik den skulle tolkes. Kun provoserende og ikke seriøst . Kom blant annet fram med at menn var så ukontrollerbare at de måtte få kyskhetsbelte på fra de var 12 og nektes adgang etter klokka 22 til byen og sånt. Altså de forsto at det var et mannsproblem.Og at det ikke har med sex og gjøre og at menn lar seg friste av en lettkledd dame og ikke kan styre seg eler noe sånt. Var mange som hadde laget en veldig humoristisk sarkastisk vri på det.

Noen av de som hadde om statskirken snakket blant annet om å innføre pliktig søndagsgudstjeneste og masse sånn tull. Tekstene skulle være ekstremt provoserende. Men ikke alle forsto det dessverre og tok det halveis seriøst

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242329-en-barriere-brutt/#findComment-1878778
Del på andre sider

Annonse

ja. det tror jeg faktisk. Og det var godt og se at mange av de andre gruppene hadde tolket teksten slik den skulle tolkes. Kun provoserende og ikke seriøst . Kom blant annet fram med at menn var så ukontrollerbare at de måtte få kyskhetsbelte på fra de var 12 og nektes adgang etter klokka 22 til byen og sånt. Altså de forsto at det var et mannsproblem.Og at det ikke har med sex og gjøre og at menn lar seg friste av en lettkledd dame og ikke kan styre seg eler noe sånt. Var mange som hadde laget en veldig humoristisk sarkastisk vri på det.

Noen av de som hadde om statskirken snakket blant annet om å innføre pliktig søndagsgudstjeneste og masse sånn tull. Tekstene skulle være ekstremt provoserende. Men ikke alle forsto det dessverre og tok det halveis seriøst

mente selvfølgelig ironiske da.

det å sette menn i kennel og sånt altså om noen trodde jeg var enig i det.

Men har med at det er kvinners adferd etc som skal endres for at vi skal unngå overgrep. Og de har bare spinnet videre på det litt og brukt menn da

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242329-en-barriere-brutt/#findComment-1878796
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...