Gå til innhold

Kunstige søtnings-stoffer

Gjest fått diabetes 2

Anbefalte innlegg

Gjest fått diabetes 2

Hei, kan noen anbefale meg hva jeg skal bruke av splenda, canderel og natreen?

har fått diabetes 2 og er altfor gla i søtsaker. Liker å bake, og det vil jeg ikke slutte med, men legen nevnte bare i en bi-setning at jeg burde bruke kunstig søtning og "det finnes jo så mye på markedet".

Er ikke særlig overvektig, kanskje en kilo, men ønsker likevel kutte ned på rent sukker.

Har forstått det slik at :

Canderel inneholder aspartam, som ikke kan kokes og er derfor ikke egnet til baking.

Natreen inneholder sakkarin og cypartam, noe som kan brukes i baking og minsker kaloriene med 30%

Splenda vet jeg lite om i grunnen, bortsett fra at det kan brukes i baking det og.

kan noen råde meg her? er det noen her som fast bruker kunstig søtning i stedet for sukker?

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...