Gjest fått diabetes 2 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hei, kan noen anbefale meg hva jeg skal bruke av splenda, canderel og natreen? har fått diabetes 2 og er altfor gla i søtsaker. Liker å bake, og det vil jeg ikke slutte med, men legen nevnte bare i en bi-setning at jeg burde bruke kunstig søtning og "det finnes jo så mye på markedet". Er ikke særlig overvektig, kanskje en kilo, men ønsker likevel kutte ned på rent sukker. Har forstått det slik at : Canderel inneholder aspartam, som ikke kan kokes og er derfor ikke egnet til baking. Natreen inneholder sakkarin og cypartam, noe som kan brukes i baking og minsker kaloriene med 30% Splenda vet jeg lite om i grunnen, bortsett fra at det kan brukes i baking det og. kan noen råde meg her? er det noen her som fast bruker kunstig søtning i stedet for sukker? på forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg kan ikke så mye om dem, men vet at Splenda er et naturlig produkt. Kanskje bedre i det lange løp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Kanskje du kan hente inspirasjon hos http://www.diabetes.no/index.asp?id=23405 I tillegg til de søtningsstoffene du mener, har vi bl.a. fruktose/fruktsukker. Det gir ikke samme stigning av blodsukker som sukker gir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.