Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på Seroquel 200 mg kveld. Klarte ikke morgendosen pga trøtthet.

Jeg begynte først på Risperdal, men byttet til Seroquel (vektøkning). Dette er snart to år siden. Jeg klarer ikke å gå ned igjen. Går bare opp mer. Veier nå nesten 80 kg mot normalt 60 kg. Jeg er helt ram på morgenen, etter sjokolade. Har det noe å gjøre m at jeg tar de på kvelden?Ellers også mye mer sulten. Og spiser masse godteri hver dag, og helt gira på alt med sukker i. Klarer ikke å la være i det hele tatt.

Har prøvd seponering, gikk ned til 100 istedet. Men merket fort endring. Men jeg vet ikke om det var bare det at jeg var redd jeg skulle bli dårlig.

Angst, depresjon og litt tankekjør, bl.a veldig sjalu når jeg er syk. Aldri psykotisk.

Jeg vil ikke gå på de mer, jeg blir deprimert av vekten. Samtidig er jeg blitt så bra at jeg har begynt å jobbe for første gang på mange år.

Noen råd/ innspill??

Skrevet

Jeg tror jeg ville startet med å ta litt krom hver dag, jeg...

Siden du er så søthungrig, vil jeg tro at kanskje medisinene du bruker kan gi en ubalanse der.

Skrevet

Seroquel ga meg enormt sjokoladesug. Byttet til den fra Zyprexa pga Seroquel liksom ikke skulle gi vektøkning. Nå er det vist at den er like ille som zyprexa. Har sett mange legge på seg av den. Faren er at vektøkningen ikke slutter heller. Er ikke annet valg enn å skifte medisin.

Jeg spiste noe enormt med sjokolade hver dag + masse mat.

Etter at jeg har sluttet på den (fungerer heldigvis på en annen medisin), har jeg blitt slank igjen og jeg spiser aldri sjokolade eller godteri, har ikke lyst på det en gang. Kan spise en bit og klarer ikke mer.:-)

Skrevet

Seroquel ga meg enormt sjokoladesug. Byttet til den fra Zyprexa pga Seroquel liksom ikke skulle gi vektøkning. Nå er det vist at den er like ille som zyprexa. Har sett mange legge på seg av den. Faren er at vektøkningen ikke slutter heller. Er ikke annet valg enn å skifte medisin.

Jeg spiste noe enormt med sjokolade hver dag + masse mat.

Etter at jeg har sluttet på den (fungerer heldigvis på en annen medisin), har jeg blitt slank igjen og jeg spiser aldri sjokolade eller godteri, har ikke lyst på det en gang. Kan spise en bit og klarer ikke mer.:-)

Hvor lang tid tok det før du gikk ned i vekt igjen? Sånn ca?

Takker for svar.

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du gikk ned i vekt igjen? Sånn ca?

Takker for svar.

Begynte trene mens jeg brukte den, men det hjalp ikke, gikk ikke ned. Begynte gå ned med en gang jeg sluttet på seroquel. Etter et halvt år gikk jeg ned 15 kg. Ønsker ikke gå ned mer enn det heller...

Trente 5 ganger i uken for å gå ned.

Og spiser som sagt aldri godteri eller gedigne måltider.

Egentlig litt rart det der at jeg aldri har lyst på sjokolade, for tilogmed før jeg fikk zyprexa og seroquel, så spiste jeg sjokolade nesten hver dag, helt fra jeg var barn (men ikke så mye at jeg la på meg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...