Gå til innhold

NHD/når flere tror det samme...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En har bestemt at det er slik ja....

Så det betyr at en som har blitt kaldt grensepsykotisk,ikke er det lenger om man finner noen som tror på det samme?

Da kan man si at personen ikke er syk,men tilhører en spesiell trosretning?

Og det respekterer psykolger?

Når man har et navn på det,og det er flere medlemmer?

Da respekterer en psykolog det på lik linje med en kristen?

Så det betyr at en som har blitt kaldt grensepsykotisk,ikke er det lenger om man finner noen som tror på det samme?

Nå tror jeg du forenkler.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis mange nok tro på det, _og_ det ikke fører til nedsettelse av funksjon i forhold til å greie seg selv inkl det å tjene egne penger til livsopphold.

Annonse

Det er bestemt at hvis mange nok tror på en ting, er det ikke sykt. Men det trenger likevel ikke være et riktig syn. Det kan likevel være vrangforestillinger. Det kan dreie seg om livsløgner og kollektive psykoser. Men for all del, folk trenger slikt.

Det er bestemt at hvis mange nok tror på en ting, er det ikke sykt. Men det trenger likevel ikke være et riktig syn. Det kan likevel være vrangforestillinger. Det kan dreie seg om livsløgner og kollektive psykoser. Men for all del, folk trenger slikt.

Og hvem vet hva som er riktig?

Kanskje hele helse Norge lider av vrangforestillinger,kanskje hele psykiatrien er en eneste stor psykose,kanskje det er de som tror de har rett,ser ting rett som egentlig tar feil.

Og hvem vet hva som er riktig?

Kanskje hele helse Norge lider av vrangforestillinger,kanskje hele psykiatrien er en eneste stor psykose,kanskje det er de som tror de har rett,ser ting rett som egentlig tar feil.

Kanksje det. En skremmende tanke. Men da er det vel vi må ta med dette med å fungere og noe om livskvalitet. Psykose og vrangforestillinger trengte jo ikke å være negativt hvis det ikke satt ned funksjonen og livskvaliteten til den/de det gjelder.

Gjest hmmm-ska

faren min er dypt troende og søkende og medlem av mye rart. Han er også ekstremt paranoid og nærmest psykotisk som person spørr du meg.

Tror stadig vekk noen er ute etter å drepe han og mafiaen er etter han og mye rart.

Så spørs hvor frisk du er om du er tilbøyelig til å være sterkt troende.

Er vi vist at sterke religiøse opplevelser ligger INNI hjernen.

Gjest hmmm-ska

faren min er dypt troende og søkende og medlem av mye rart. Han er også ekstremt paranoid og nærmest psykotisk som person spørr du meg.

Tror stadig vekk noen er ute etter å drepe han og mafiaen er etter han og mye rart.

personer med en viss type epilepsi, er dypt religiøse og pripne...

så ligger i hodet..

Psykotiske lidelser er pga fysiske ting som kjemisk ubalanse.

Ang faren din ja,tror man at man at mafiaen er ute etter en,ja da--men hvem vet?

Hvem vet hva virkeligheten egentlig består av?

Kanksje det. En skremmende tanke. Men da er det vel vi må ta med dette med å fungere og noe om livskvalitet. Psykose og vrangforestillinger trengte jo ikke å være negativt hvis det ikke satt ned funksjonen og livskvaliteten til den/de det gjelder.

Men hva om "visse ting" som psykiatrien ikke forstår,fører til nedsatt funksjon?

Ting som de ikke forstår seg på,de setter seg ikke inn i det en gang,så hvordan forstå?

Noen er "overfølsomme" og de er født slik,de kjenner og føler hva andre tenker,hva andre føler..

Som regel har folk nok med å føle på sine egne ting,og føle på andres i tilegg,kan føre til nedsatt funksjon,selvsakt.

Hva om du følte smerten til en som har kreft,en som har depresjon...i tilegg til ditt eget,dine egne ting.

Psykiatrien forstår ikke dette,de velger å ikke forstå,vet ikke hvorfor,andre setter seg inn i psykiatrien for å forstå,men de vil ike forstå,vil ikke sammarbeide.

Ting er ikke alltid som de synes å være..en gang vil alle se det.

Annonse

Men hva om "visse ting" som psykiatrien ikke forstår,fører til nedsatt funksjon?

Ting som de ikke forstår seg på,de setter seg ikke inn i det en gang,så hvordan forstå?

Noen er "overfølsomme" og de er født slik,de kjenner og føler hva andre tenker,hva andre føler..

Som regel har folk nok med å føle på sine egne ting,og føle på andres i tilegg,kan føre til nedsatt funksjon,selvsakt.

Hva om du følte smerten til en som har kreft,en som har depresjon...i tilegg til ditt eget,dine egne ting.

Psykiatrien forstår ikke dette,de velger å ikke forstå,vet ikke hvorfor,andre setter seg inn i psykiatrien for å forstå,men de vil ike forstå,vil ikke sammarbeide.

Ting er ikke alltid som de synes å være..en gang vil alle se det.

"Som regel har folk nok med å føle på sine egne ting,og føle på andres i tilegg,kan føre til nedsatt funksjon,selvsakt. Hva om du følte smerten til en som har kreft,en som har depresjon...i tilegg til ditt eget,dine egne ting."

Ta trengte jeg nok (enda mer)hjelp fra psykiatrien :-)

"Som regel har folk nok med å føle på sine egne ting,og føle på andres i tilegg,kan føre til nedsatt funksjon,selvsakt. Hva om du følte smerten til en som har kreft,en som har depresjon...i tilegg til ditt eget,dine egne ting."

Ta trengte jeg nok (enda mer)hjelp fra psykiatrien :-)

Der ser du,du forstår ikke...

Det er fakta det jeg skrev,enten du tror det eller ei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...