Gjest musli Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har negative tanker om at jeg må gjøre det slutt med samboer og flytte hjem til mine foreldre,starte på nytt og glemme alt annet.. Også at jeg ikke liker samboeren min godt nok osv.. Han er verdens beste og kunne ikke tenke meg noen annen,likevel tenker jeg kun negativt om alt. Ikke redd for at han skal slå opp,tanken streifer meg ikke engang. alt handler om meg. kjempe slitsomt. Går til behandling hos lege. Han mener det kan vere tvangstanker som driver meg til vanvidd. er kjempe fælt til tider når jeg tenker sånt,for det siste jeg vil her i verden er å forlate han,men tankene sier at jeg må fordi jeg ikke liker han godt nok.. sukk.. Noen som kan hjelpe? har prøvd pause og alt men vil hele tiden tilbake.. Trenger råd fra andre som har hatt det sånn eller som bare vil hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest just have too Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hvis legen din tror det er tvangstanker, gir han deg medisiner og annen hjelp for tvang? Kanskje du kan skrive en slags dialog med deg selv, der den andre siden av deg gir svar til de negative tvangstankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1884711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg synes også dette høres ut som tvnagstanker.... Jeh har selv tvang, og kjenner mange som har det. Vet det er en del som plages med akkurat disse tankene... Ta en titt på www.ananke.no. Der er det ett samtaleforum, som du kan spørre om ting:) Lykke til! PS, det finnes behandling og medisiner mot tvang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1884765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg synes også dette høres ut som tvnagstanker.... Jeh har selv tvang, og kjenner mange som har det. Vet det er en del som plages med akkurat disse tankene... Ta en titt på www.ananke.no. Der er det ett samtaleforum, som du kan spørre om ting:) Lykke til! PS, det finnes behandling og medisiner mot tvang. Det er utrolig slitsomt å kun tenke at man ikke vil ha kjæresten lenger og vil ha han... Kunne det bare vært noe annet enn det,for når jeg tenker sånn så blir jeg jo så usikker på forholdet..Og tror tilslutt det er sånn det faktisk er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1884902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Det er utrolig slitsomt å kun tenke at man ikke vil ha kjæresten lenger og vil ha han... Kunne det bare vært noe annet enn det,for når jeg tenker sånn så blir jeg jo så usikker på forholdet..Og tror tilslutt det er sånn det faktisk er. Jeg kjenner igjen den der.. Jeg fikk sterke tanker om farlige sykdommer, og andre ting. Til slutt ble tankene så sterke, at jeg ble i tvil om de var reele eller bare oppspinn. Så tenkte jeg også: "siden jeg har tenkt disse tankene, må de være sanne?" Men tro meg... Det er bare tvang! De er ikke reele...! Jeg har nå etter behandling blitt bra fra mine tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1884943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg kjenner igjen den der.. Jeg fikk sterke tanker om farlige sykdommer, og andre ting. Til slutt ble tankene så sterke, at jeg ble i tvil om de var reele eller bare oppspinn. Så tenkte jeg også: "siden jeg har tenkt disse tankene, må de være sanne?" Men tro meg... Det er bare tvang! De er ikke reele...! Jeg har nå etter behandling blitt bra fra mine tanker. Men det er liksom det at hvordan kan jeg ha forhold videre med han når jeg vet jeg har vært usikker på oss?Jeg tenker liksom når jeg er usikker,så har vi ingen fremtid sammen. Jeg burde jo vere glad og lykkelig for å ha en sånn fantastisk gutt i mitt liv men alt dreier seg om å slå opp.Når vi feks skal kjøpe nye ting til leiligheten,så tenker jeg at det ikke er vits for jeg skal snart flytte likevel..eh... og vil ikke blande mine papirer med hans for det blir så kav å ordne opp i når jeg flytter. huff.. alt er kaos og jeg vet ikke om vi har noen framtid når jeg er usikker på oss:( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1884963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Men det er liksom det at hvordan kan jeg ha forhold videre med han når jeg vet jeg har vært usikker på oss?Jeg tenker liksom når jeg er usikker,så har vi ingen fremtid sammen. Jeg burde jo vere glad og lykkelig for å ha en sånn fantastisk gutt i mitt liv men alt dreier seg om å slå opp.Når vi feks skal kjøpe nye ting til leiligheten,så tenker jeg at det ikke er vits for jeg skal snart flytte likevel..eh... og vil ikke blande mine papirer med hans for det blir så kav å ordne opp i når jeg flytter. huff.. alt er kaos og jeg vet ikke om vi har noen framtid når jeg er usikker på oss:( Tvangstanker er vanskelig å skille fra virkelige tanker... Jeg har dessverre lite kunnskap om akkurat slike tanker... Men har du snakket med psyk/eller legen din om dette? Håper virkelig det ordner seg for deg:)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Tvangstanker er vanskelig å skille fra virkelige tanker... Jeg har dessverre lite kunnskap om akkurat slike tanker... Men har du snakket med psyk/eller legen din om dette? Håper virkelig det ordner seg for deg:)) Ja jeg vet:(Ja går jevnlig til lege med oppfølging.Skal prøve psykolog også tror jeg.Er så redd disse tankene skulle vere virkelige for jeg er så glad i kjæresten min.Slitsomt å ha det sånn,håper det ordner seg jeg også.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ja jeg vet:(Ja går jevnlig til lege med oppfølging.Skal prøve psykolog også tror jeg.Er så redd disse tankene skulle vere virkelige for jeg er så glad i kjæresten min.Slitsomt å ha det sånn,håper det ordner seg jeg også.. Tusen takk:) Ja, tvang er virkelig kjipt. Man setter seg totalt fast i ett spor, og det er såå vanskelig å komme ut. Jeg var redd for å bli smittet av hiv, og måtte teste meg til legen hele tiden. Men med en gang testen var over, og jeg fikk vite at jeg var frisk som en fisk, kom tankene igjen, om at jeg kanskje hadde det, at trsten var feil, eller at de hadde brukt en brukt sprøyte til å teste meg, så jeg kunne bli syk osv... Så når man har tvang, trenger man ofte en bekreftelse hele tiden. På at ens tanker ikke er sanne. Men med en gang noen har bekreftet, kommer de igjen... Stol på at dette er tvangstanker...) Og kos deg med kjærsten:)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Tusen takk:) Ja, tvang er virkelig kjipt. Man setter seg totalt fast i ett spor, og det er såå vanskelig å komme ut. Jeg var redd for å bli smittet av hiv, og måtte teste meg til legen hele tiden. Men med en gang testen var over, og jeg fikk vite at jeg var frisk som en fisk, kom tankene igjen, om at jeg kanskje hadde det, at trsten var feil, eller at de hadde brukt en brukt sprøyte til å teste meg, så jeg kunne bli syk osv... Så når man har tvang, trenger man ofte en bekreftelse hele tiden. På at ens tanker ikke er sanne. Men med en gang noen har bekreftet, kommer de igjen... Stol på at dette er tvangstanker...) Og kos deg med kjærsten:)) Vet du hva?jeg har faktisk også vært redd for hiv.Vet jeg har testet meg men tror at jeg ikke har det og tenker tilbake til fortiden osv..Har jeg virkelig testet meg o.l..Veldig skremmende!Hadde sex uten kondom sammen med en person og testet meg for hiv fordi jeg hadde angst for det,har og testet meg flere ganger bare for å få trygghet,men ja som du sier så kommer tankene om det tilbake. Utrolig rart hva som skjer med oss mennesker i psykiske situasjoner.Jeg håper det er tvangstanker jeg har,for jeg klarer hvertfall ikke skille mellom virkelighet og usannhet..Jeg kjenner meg igjen når du sier at folk med tvangstanker må ha bekreftelse på ting hele tiden. Jeg også trenger høre en bekreftelse på at jeg vil vere med kjæresten.Hjelper å snakke om det,for når jeg har snakket med noen om det i noen timer og de hjelper meg til å forstå mine egne følelser,da kan jeg vere i flott form hele dagen,men så kommer neste dag.. på`n igjen..Jeg tenker også:har jeg noen gang vært forelsket i kjæresten min?også går jeg langt tilbake til for tiden og tenker... ja den gangen var jeg usikker osv.. gruble gruble....Det er et tegn på bla bla....Og så begynner jeg å lure på:elsker jeg han??gjør jeg det?da blir jeg usikker,man skal jo vite sånt??sukk...Jeg trenger alltid en person som kan vurdere mine følelser.. at jeg sier hvordan jeg føler det med han og de da kan si om jeg liker han eller ikke.Tungt..Skulle ønske jeg kunne kose meg=)men ingenting er kjekt.Jeg kan skrive til deg nå hvordan jeg føler meg med kjærsten:så kan du vurdere for meg om jeg er glad i han?vil du det? altså:Jeg elsker kropslukten hans og ligge ved siden av han og kose,i senga og på sofaen.klærne hans lukter vidunderlig,lukter på dem når jeg er lei meg,vet ikke hvorfor???Jeg vet at jeg blir fort sjalu,vil helst vere med han hele tiden.Tanken på å gifte meg med han liker jeg ikke men tanken på å få barn med han liker jeg...vet heller ikke hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Vet du hva?jeg har faktisk også vært redd for hiv.Vet jeg har testet meg men tror at jeg ikke har det og tenker tilbake til fortiden osv..Har jeg virkelig testet meg o.l..Veldig skremmende!Hadde sex uten kondom sammen med en person og testet meg for hiv fordi jeg hadde angst for det,har og testet meg flere ganger bare for å få trygghet,men ja som du sier så kommer tankene om det tilbake. Utrolig rart hva som skjer med oss mennesker i psykiske situasjoner.Jeg håper det er tvangstanker jeg har,for jeg klarer hvertfall ikke skille mellom virkelighet og usannhet..Jeg kjenner meg igjen når du sier at folk med tvangstanker må ha bekreftelse på ting hele tiden. Jeg også trenger høre en bekreftelse på at jeg vil vere med kjæresten.Hjelper å snakke om det,for når jeg har snakket med noen om det i noen timer og de hjelper meg til å forstå mine egne følelser,da kan jeg vere i flott form hele dagen,men så kommer neste dag.. på`n igjen..Jeg tenker også:har jeg noen gang vært forelsket i kjæresten min?også går jeg langt tilbake til for tiden og tenker... ja den gangen var jeg usikker osv.. gruble gruble....Det er et tegn på bla bla....Og så begynner jeg å lure på:elsker jeg han??gjør jeg det?da blir jeg usikker,man skal jo vite sånt??sukk...Jeg trenger alltid en person som kan vurdere mine følelser.. at jeg sier hvordan jeg føler det med han og de da kan si om jeg liker han eller ikke.Tungt..Skulle ønske jeg kunne kose meg=)men ingenting er kjekt.Jeg kan skrive til deg nå hvordan jeg føler meg med kjærsten:så kan du vurdere for meg om jeg er glad i han?vil du det? altså:Jeg elsker kropslukten hans og ligge ved siden av han og kose,i senga og på sofaen.klærne hans lukter vidunderlig,lukter på dem når jeg er lei meg,vet ikke hvorfor???Jeg vet at jeg blir fort sjalu,vil helst vere med han hele tiden.Tanken på å gifte meg med han liker jeg ikke men tanken på å få barn med han liker jeg...vet heller ikke hvorfor. Du er 100 % glad i kjærsten din:)) Man klarer ikke å nyte kos med noen man ikke liker. Da hadde du kommet til å trukket deg tilbake hele tiden, og vært irritert på han. Du elsker luktene hans. Dette er også sterk kjærlighet:) Helt sikkert!! Du har tvangstanker, også kaldt OCD. Da blir det vanskelig å skille mellom om tankene er reele eller ikke... Og bekreftelser må bli en del av hverdagen... Stor klem:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Du er 100 % glad i kjærsten din:)) Man klarer ikke å nyte kos med noen man ikke liker. Da hadde du kommet til å trukket deg tilbake hele tiden, og vært irritert på han. Du elsker luktene hans. Dette er også sterk kjærlighet:) Helt sikkert!! Du har tvangstanker, også kaldt OCD. Da blir det vanskelig å skille mellom om tankene er reele eller ikke... Og bekreftelser må bli en del av hverdagen... Stor klem:) Tusen takk for flotte svar=)Du aner ikke hvor mye det hjelper meg å få bekreftet dette.Ja bekreftelser blir nok endel av hverdagen framover!Når tankene kommer og jeg tenker det å gjøre det slutt med han,så tenker jeg alt på en gang,planlegger alt jeg skal gjøre med ting vi har og grubler over alt..helt rart at jeg planlegger det å gå fra han så nøye..slitsomt og=)Og så tenker jeg..tenk hvis han finner en ny dame etter jeg har slått opp da knekker jeg nesten sammen av tanken og tanken på at han skal ha noen andre enn meg er grusom... tanken på at han skal ha sex med andre etter meg r enda verre...hmm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Tusen takk for flotte svar=)Du aner ikke hvor mye det hjelper meg å få bekreftet dette.Ja bekreftelser blir nok endel av hverdagen framover!Når tankene kommer og jeg tenker det å gjøre det slutt med han,så tenker jeg alt på en gang,planlegger alt jeg skal gjøre med ting vi har og grubler over alt..helt rart at jeg planlegger det å gå fra han så nøye..slitsomt og=)Og så tenker jeg..tenk hvis han finner en ny dame etter jeg har slått opp da knekker jeg nesten sammen av tanken og tanken på at han skal ha noen andre enn meg er grusom... tanken på at han skal ha sex med andre etter meg r enda verre...hmm. Bare hyggelig musli:) Jeg vet hvor ekle, intense slike tanker er... Og hvor vanskelig det er å skille mellom tanker og virkelighet. Men husk... Ocd kalles også tvilssjukan (på svensk).... Dvs man tviler hele tiden, på alt. Gjorde jeg det? Sa jeg det? Husket jeg det? Osv osv. Man tviler, grubler hele tiden. Men husk, det er bare tanker:) Du er 100 % glad i kjærsten din, det ser jeg ut hva du skriver. Stor klem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1885471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Bare hyggelig musli:) Jeg vet hvor ekle, intense slike tanker er... Og hvor vanskelig det er å skille mellom tanker og virkelighet. Men husk... Ocd kalles også tvilssjukan (på svensk).... Dvs man tviler hele tiden, på alt. Gjorde jeg det? Sa jeg det? Husket jeg det? Osv osv. Man tviler, grubler hele tiden. Men husk, det er bare tanker:) Du er 100 % glad i kjærsten din, det ser jeg ut hva du skriver. Stor klem! Ja håper du har rett=) Det roer meg i kanskje noen sekunder og så tenker jeg:er jeg glad i han?huff=)Nei det er ikke kjekt med sånt.Er kjempe glad for at han har holdt ut meg med,gråt hver eneste dag før jeg begynte på antidepressive medisner.Liker ikke egentlig å gå på sånt,men jeg hadde ikke noe annet valg.Orket ikke ha det sånn lenger,for å gå fra kjæresten ville jeg jo ikke!=)Det var helt rart...Jeg prøvde jo ta en pause vekke fra han,ble hos foreldrene mine til kvelden,mer klarte jeg ikke.. Jeg følte at det var galt.Når jeg skulle reise til de gråt jeg i flere timer og klarte ikke pakke engang.Nesten som kroppen viste meg at det var feil å reise og tankene mente jeg måtte,så streiket kroppen imot det.Da ble det kaos! klem=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242835-negative-tanker/#findComment-1886084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.