Gå til innhold

Retraumatisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

"For å sette det på spissen: Det er ikke et traume i psykiatrisk betydning om du våkner klokken 01.00 og oppdager at du har tatt på deg dagkrem i stedet for nattkrem."

neida, men våkner man kl 01 på natten og i vill panikk innser at man har glemt å ta på seg antirynkekremen.. DA snakker vi traumer. Ytterst behandlingstrengende.

(!!)

LOL

Skrevet

Av og til tenker jeg at det får nå være måte på hvor mestringsdyktig et menneske skal trenge å måtte bli:o)

Jeg skal også ha kontakt med en psykiatrisk ykepleier sannsynligvis. Kan bli spennende..

Så bra:-)

Skrevet

Nå har du en ny måte å forstå hvorfor du fikk en barnehagetante som koordinator!

"No pain, no gain" har herved fått ny mening:-)

Merker at jeg tror små og store kriser kunne oppleves som mer meningsfulle dersom det fulgte med en ukes spaopphold med varme bad og sjøluft:-)

Gjest kaffedama
Skrevet

takk for utfyllende svar,jeg forsøker å sette meg inn i temaet skjønner du, i forbindelse med yrket mitt.

er dette virkelig selvopplevd?

mente selvfølgelig ikke som du antydet:at en oppsøker traumet på nytt

.nei, jeg mente at hvis en allerede er utsatt for traumet flere ganger:vil en da ha blitt sterkere for hver gang?(selv om en IKKE tar tak i det på rett måte?)

(jeg ser av ditt svar at en blir sterkere,ved å ta tak i det på PÅ RETT måte.)

vil samtidig understreke hvor godt jeg synes det er å høre at du er kommet så godt utav det.

du gir en positiv inspirasjon til andre.

Hei:)

Jeg ser at *rett* måte kan høres litt feil ut, fordi det er ikke noe man kan styre i så stor grad tror jeg.

Hva er rett? Hva opplever man? Hvilke ressurser har man i seg selv og i omgivelsene når man opplever dette?

Jeg tror ikke nødvendigvis man trenger å bli sterkere ved flere slike opplevelser, det kommer an på. Ofte tror jeg man kan komme til å slite mye mer enn man ellers ville gjort. Jeg tror jeg har vært heldig som har kommet ut av det i denne retningen.

Det jeg tror, er at man kan ha et mønster som gjør at man lettere havner i ugunstige situasjoner, og derfor opplever lignende situasjoner gang på gang. Så da er spørsmålet; Hvorfor skjer dette? Hva gjør jeg? Hvorfor gjør jeg dette? Hvorfor reagere jeg sånn?

Men det har vært en helt sprø opplevelse, helt villt en del tanker som jeg har fått og jobbet meg gjennom. Jeg er heldig som har et godt nettverk som fortsatt er her nå i ettertid, for jeg har virkelig tæret på en del tror jeg. Selv om de ikke ser det slik.

Ha en fin kveld.

Gjest kaffedama
Skrevet

"For å sette det på spissen: Det er ikke et traume i psykiatrisk betydning om du våkner klokken 01.00 og oppdager at du har tatt på deg dagkrem i stedet for nattkrem."

neida, men våkner man kl 01 på natten og i vill panikk innser at man har glemt å ta på seg antirynkekremen.. DA snakker vi traumer. Ytterst behandlingstrengende.

(!!)

Decleor vitaroma antirynkekrem...

(er tom og har bare råd til billige saker- skriiiiiik! )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...