Gjest Bekymret sønn Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Min mor har nå tatt Remeron, Cipralex, Nozinan, Truxal, Tegretol, Diclofenac + noe Vival og Paralgin Forte av og på i en mnd. Eneste hun tar fast er Remeron. Jeg har prøvd å lese meg frem til om disse kan blandes og egentlig kommet frem til de ikke skal det. Nå lurer jeg på om dette faktisk er ganske farlig å blande? I tillegg har min mor nedsatt nyre- og leverfunksjon. Håper på raskt svar Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243046-kan-umulig-v%C3%A6re-bra-%C3%A5-blande-alle-disse-medisinene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 jeg vet ikke om det er slik at disse medisinene ikke kan kobles. Det tror jeg de kan, men moren din trenger hjelp med medisinene hvis hun bruker dem på den måten du beskriver. "Remeron er det eneste hun går på fast" Vival og paralgin forte er det bra å ikke gå på fast, men cipralex og noen av de andre medisinene skal en gå på fast. Og hun må bli temmelig utafor om hun tar dette i hytt og pine. Hun bør nok gå til legen sin og se på bruk og dosering av de ulike medikamentene, og om noen av dem overlapper hverandre på en unødvendig måte. Det høres ut som veldig mange medisiner, men dosering og bruk må tas med i bilde, og hvordan de virker sammen. Kanskje du kunne vært med moren din? Jeg vet ikke hvor gammel hun er, men to ører hører uansett bedre enn ett, og det kan være greit å ha noen andre i familien som vet noe om medisineringen en har. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243046-kan-umulig-v%C3%A6re-bra-%C3%A5-blande-alle-disse-medisinene/#findComment-1886762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymret sønn Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 jeg vet ikke om det er slik at disse medisinene ikke kan kobles. Det tror jeg de kan, men moren din trenger hjelp med medisinene hvis hun bruker dem på den måten du beskriver. "Remeron er det eneste hun går på fast" Vival og paralgin forte er det bra å ikke gå på fast, men cipralex og noen av de andre medisinene skal en gå på fast. Og hun må bli temmelig utafor om hun tar dette i hytt og pine. Hun bør nok gå til legen sin og se på bruk og dosering av de ulike medikamentene, og om noen av dem overlapper hverandre på en unødvendig måte. Det høres ut som veldig mange medisiner, men dosering og bruk må tas med i bilde, og hvordan de virker sammen. Kanskje du kunne vært med moren din? Jeg vet ikke hvor gammel hun er, men to ører hører uansett bedre enn ett, og det kan være greit å ha noen andre i familien som vet noe om medisineringen en har. vennlig hilsen Tusen takk for svar, bugge -jenta. Har lest meg frem til dette med serotoninergt syndrom, og det virker ganske alvorlig. Hvis det opptrer skal man ta noen medikamenter for å motvirke dette, hvis jeg ikke tar feil. Mamma er rusmisbruker, så det er ikke så greit å holde styr på alt hun dytter i seg. Da hun gikk tom for de andre medikamentene hun gikk på (Rohypnol ol) begynte hun å ta det jeg nevnte i trådstarten. Hun har ikke vært seg selv på noen dager nå, men det kan komme av så mye. Er ikke akkurat i verdens beste form etter et hardt liv med rus. Glemte å nevne at hun går på Metadon. Nei... hva skal man gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243046-kan-umulig-v%C3%A6re-bra-%C3%A5-blande-alle-disse-medisinene/#findComment-1886780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Tusen takk for svar, bugge -jenta. Har lest meg frem til dette med serotoninergt syndrom, og det virker ganske alvorlig. Hvis det opptrer skal man ta noen medikamenter for å motvirke dette, hvis jeg ikke tar feil. Mamma er rusmisbruker, så det er ikke så greit å holde styr på alt hun dytter i seg. Da hun gikk tom for de andre medikamentene hun gikk på (Rohypnol ol) begynte hun å ta det jeg nevnte i trådstarten. Hun har ikke vært seg selv på noen dager nå, men det kan komme av så mye. Er ikke akkurat i verdens beste form etter et hardt liv med rus. Glemte å nevne at hun går på Metadon. Nei... hva skal man gjøre... Jeg skjønner godt du er bekymret. Ting er definitivt ikke slik de skal være. Noen skriver ut disse medisinene til henne, og forhåpentligvis er det en og samme lege. Feilbruk kan gi abstinenser, angst, fysiske symptomer som kvalme, svimmelhet og så mye mer. Hvis du kan nå igjennom til din mor slik at hun forstår at hennes medisinbruk gjør ting verre for henne kunne hun fått det bedre. Da må det full åpenhet til. Ellers kan ikke legen hjelpe henne. Kanskje din mor ikke er klar over hvor elendig en kan bli av feilbruk av medisiner. Og jeg antar at hun tros alt ønsker seg et bedre liv, selv om det er svært vanskelig å gjøre de rette tiltak for seg selv. Jeg har ikke annet råd enn at noen burde bli med henne til lege, passe på at alt kommer frem, og se på hennes medisinbruk i forhold til hennes andre problemer. Håper NHD svarer deg. Jeg vet ikke hvordan det er med bruk av metadon i forhold til disse andre medisinene. Vh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243046-kan-umulig-v%C3%A6re-bra-%C3%A5-blande-alle-disse-medisinene/#findComment-1886797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg skjønner godt du er bekymret. Ting er definitivt ikke slik de skal være. Noen skriver ut disse medisinene til henne, og forhåpentligvis er det en og samme lege. Feilbruk kan gi abstinenser, angst, fysiske symptomer som kvalme, svimmelhet og så mye mer. Hvis du kan nå igjennom til din mor slik at hun forstår at hennes medisinbruk gjør ting verre for henne kunne hun fått det bedre. Da må det full åpenhet til. Ellers kan ikke legen hjelpe henne. Kanskje din mor ikke er klar over hvor elendig en kan bli av feilbruk av medisiner. Og jeg antar at hun tros alt ønsker seg et bedre liv, selv om det er svært vanskelig å gjøre de rette tiltak for seg selv. Jeg har ikke annet råd enn at noen burde bli med henne til lege, passe på at alt kommer frem, og se på hennes medisinbruk i forhold til hennes andre problemer. Håper NHD svarer deg. Jeg vet ikke hvordan det er med bruk av metadon i forhold til disse andre medisinene. Vh Hei. Vet gjennom nær familie at går man på metadon må man med jevne mellorom avlevere urinprøve og at iallefall palargin forte og vival kan slå ut på urinprøven og hun kan risikere å miste metadonen så det er viktig å gå til lege og forsøke å få orden på dette. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243046-kan-umulig-v%C3%A6re-bra-%C3%A5-blande-alle-disse-medisinene/#findComment-1886847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Antar at din mor går på metadon som følge av rusproblemer og ikke alvorlig smertetilstand, og i såfall kan du kanskje ha nytte av også å poste dette innlegget på forum for rusterapi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243046-kan-umulig-v%C3%A6re-bra-%C3%A5-blande-alle-disse-medisinene/#findComment-1886961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.