Lillemus Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg bruker matolje når jeg steker en del mat og når jeg baker (Møllerens og Toro er mine gode venner på kjøkkenet!), men hva slags olje er best? Ser det har kommet en ny hjerte-go' olje på butikken, er den grei eller er det bare humbug? Har brukt solsikkeolje, men mener å ha sett her inne at den ikke er så sunn alikevel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg pleier egentlig å bare kjøpe en.... Er det stor forskjell? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg bruker rapsolje, har i hvert fall hørt at den er en av de sunneste å steke i. Den smaker ingenting heller og så er den billig ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Jeg pleier egentlig å bare kjøpe en.... Er det stor forskjell? Olivenolje setter smak, de fleste andre er vel smakløse. Kokosolje skal være enormt usunt visstnok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Jeg bruker rapsolje, har i hvert fall hørt at den er en av de sunneste å steke i. Den smaker ingenting heller og så er den billig ) Må sjekke litt på nettet tror jeg. Er tom for olje og må handle ny. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Må sjekke litt på nettet tror jeg. Er tom for olje og må handle ny. ) Skriv hva du finner da ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Skriv hva du finner da ) Noen oljer er sunne på dressinger og steking ved lave temperaturer, andre er bedre på steking ved høyere temperaturer. Ikke til å bli klok på spør du meg. ) Blir vel raps- eller solsikke tenker jeg. Skal ta en kikk på den hjerte-go' oljen og se hva den inneholder også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Noen oljer er sunne på dressinger og steking ved lave temperaturer, andre er bedre på steking ved høyere temperaturer. Ikke til å bli klok på spør du meg. ) Blir vel raps- eller solsikke tenker jeg. Skal ta en kikk på den hjerte-go' oljen og se hva den inneholder også. First price olja er rapsolje, det har jeg sjekka. Jeg bruker virgin olivenolje som dressing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 First price olja er rapsolje, det har jeg sjekka. Jeg bruker virgin olivenolje som dressing. Jeg bruker olje bare til steking og baking, oljedressinger er ikke akkurat min greie. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Kaldpresset rapsolje skal være bra. Nå har jeg den hjertego' oljen, men jeg aner ikke om den er bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Kaldpresset rapsolje skal være bra. Nå har jeg den hjertego' oljen, men jeg aner ikke om den er bra På Coop sine sider står det at kaldpressede oljer ikke tåler steking eller de får for sterk smak. Jaja, det er jo rene jungelen dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg bruker olje bare til steking og baking, oljedressinger er ikke akkurat min greie. ) Det MÅ være olivenolje på gresk salat ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Signaturelle Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 jeg sverger til rapsolje 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sett på tv,(puls-)for år tilbake Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Noen oljer er sunne på dressinger og steking ved lave temperaturer, andre er bedre på steking ved høyere temperaturer. Ikke til å bli klok på spør du meg. ) Blir vel raps- eller solsikke tenker jeg. Skal ta en kikk på den hjerte-go' oljen og se hva den inneholder også. tror soyaolje er best v høye temperaturer.den er jo kjent for å brukes i wok. ellers vil jeg fraråde rapsolje til samme formål,da denne blir kreftfremkallende,v høye temperaturer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare så det er sagt. Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 På Coop sine sider står det at kaldpressede oljer ikke tåler steking eller de får for sterk smak. Jaja, det er jo rene jungelen dette! kaldpressede olivenoljer(i hvertfall) får ødelagt sin helsemessige effekt v sterk varme.(bruk den heller i salater) det må da også finnes en oversikt over de forskjellige matoljene og bruksområdene et sted? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 tror soyaolje er best v høye temperaturer.den er jo kjent for å brukes i wok. ellers vil jeg fraråde rapsolje til samme formål,da denne blir kreftfremkallende,v høye temperaturer. Æææææææææ! *River seg i håret* Må vel lese litt på flaskene hva de ulike oljene egner seg best til skjønner jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 kaldpressede olivenoljer(i hvertfall) får ødelagt sin helsemessige effekt v sterk varme.(bruk den heller i salater) det må da også finnes en oversikt over de forskjellige matoljene og bruksområdene et sted? Jeg har ikke funnet noe, men etter det jeg har lest nå så kommer jeg til å holde meg til solsikkeolje. Tror jeg. Skal sjekke opp den der hjerte-go'-saken da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barmens råd,fant jeg i alle fall:) Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Æææææææææ! *River seg i håret* Må vel lese litt på flaskene hva de ulike oljene egner seg best til skjønner jeg. http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/3527266.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sett på tv Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har ikke funnet noe, men etter det jeg har lest nå så kommer jeg til å holde meg til solsikkeolje. Tror jeg. Skal sjekke opp den der hjerte-go'-saken da. ja,det er jo ganske tullete at det er vanskelig å finne skikkelig info,om hva som er sunt til steking.kom bare på hva jeg så på puls eller helserefleks på nrk for flere år siden. lykke til i jungelen!(av oljer) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har ikke funnet noe, men etter det jeg har lest nå så kommer jeg til å holde meg til solsikkeolje. Tror jeg. Skal sjekke opp den der hjerte-go'-saken da. Mills egen info om Hjertego' kan du lese her: http://www.mills.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=295 (et stykke ned på siden da, det øverste der gjelder hjertego'-margarin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.