Gå til innhold

Medisiner som ikke virker.

Anbefalte innlegg

Gjest Tristana

Hei.

Det er noe jeg lurer på om medisiner av SSRI typen.

Hvorfor er det en del mennesker, meg selv inkludert, som ikke har noen effekt av disse, når det kommer til angst behandling?

Jeg skjønner det liksom ikke...At de ikke virker i det hele tatt.

Og så har jeg blitt fortalt at det er en del mennesker som ikke responderer på denne type medisin (+ andre psykofarmaka også).

Noen som vet hvorfor det er sånn?

På tide noen fant opp en medisin som hjalp ALLE!

Mvh Tristana.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243200-medisiner-som-ikke-virker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg følte lenge at jeg var i samme situasjon som deg...at medisinene ikke virket, og at jeg i tillegg fikk agnst for alle de pillene jeg dyttet i meg. Skikkelig dårlig kombinasjon, angst for medisiner og full av angst...

Jeg ringte en overlege og fikk økt dosen min med 10 mg og etter en uke følte jeg meg faktisk litt bedre. Går nå på 30 mg cipralex. Angsten jobber jeg med selv, med hjelp fra overlege på DPS. Jeg har ikke tatt syvmilssteg akkurat, men heller små babyskritt med litt "tryning" innimellom. Er langtfra angstfri for å si det sånn...Jeg velger å tenke sånn nå : Hva om jeg ikke tok ssri?? Hvor langt nede hadde jeg havnet da? Det er vanskelig å måle "resultater" på den slags medisiner føler jeg, men jeg velger uansett å gå på de nå-selv om jeg får angst i det jeg svelger ned de 3 tablettene..

Kanskje er det doseringen som ikke passer for deg, eller typen ssri?

uansett så håper jeg du klarer å komme deg videre-tro meg når jeg sier at jeg vet hvordan du har det.

Stor klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...