Gå til innhold

Vask av dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Med alle disse vasketrådene, og det faktum at jeg må vaske badet i dag, så lurer jeg på hvordan dere tar dusjkabinettet.

Har ett kabinett med helt blanke gjennomsiktige dører.

Jeg bruker en microklut og vann, men føler at det blir belegg nederst på veggene. Henger sikkert litt såpe o.l igjen der.

Så o`kloke vaskedolere, hva bør jeg bruke/gjøre?

hare1365380455
Skrevet

Jif baderom (spray)? La det være på en stund før du skrubber og skyller.

Gjest lykke til med vaskinga
Skrevet

jif skurekrem eller baderomsspray,og kjøkkenskrubb(svamp).skyll etterpå.

jeg får det skinnende rent på dette viset

Snacky1365380698
Skrevet

JEg pleier først å dusje over med vann (slik at det er litt vått). Spruter på litt JIF (ikke spray) og tar en svamp eller oppvaskost (kjøpt for formålet, selvfølgelig) og skrubber. Dusj over med vann etterpå slik at JIG + smuss forsvinner. Så blir det rent og pent :)

Gjest Shira12
Skrevet

Jif baderom (spray)? La det være på en stund før du skrubber og skyller.

Den bruker jeg jo på resten av badet, men av en eller annen grunn har jeg ikke sprayet på selve kabinettet.

Huff Hare, litt av ei husmor jeg er ikke sant! ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

jif skurekrem eller baderomsspray,og kjøkkenskrubb(svamp).skyll etterpå.

jeg får det skinnende rent på dette viset

Jeg har slik spray, og svamp har jeg nok liggendes en plass også.

Takk for tips! :o)

Gjest Shira12
Skrevet

JEg pleier først å dusje over med vann (slik at det er litt vått). Spruter på litt JIF (ikke spray) og tar en svamp eller oppvaskost (kjøpt for formålet, selvfølgelig) og skrubber. Dusj over med vann etterpå slik at JIG + smuss forsvinner. Så blir det rent og pent :)

Sånn vanlig Jif tror jeg ikke jeg har, men skal teste sprayen nå først, og om ikke det blir 100% får jeg kjøpe vanlig Jif.

hare1365380455
Skrevet

Den bruker jeg jo på resten av badet, men av en eller annen grunn har jeg ikke sprayet på selve kabinettet.

Hehe, jeg tror nok du klarer brasene! Jeg har ikke dusjkabinett selv, men jeg tror nok den jif baderom skulle gå an. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Hehe, jeg tror nok du klarer brasene! Jeg har ikke dusjkabinett selv, men jeg tror nok den jif baderom skulle gå an. :)

Jeg klarer det nok, men det er viljen det står på ;-)

Vi har ett kabinett, og så har vi dusjvegger på det andre badet.

Badekaret er ikke kommet på plass enda, men det haster ikke når jeg tenker på at det må skures også :o)

Skrevet

Har ikke dusjkabinett. En venninne sier at hun (ellersamboeren) tørker av det hver gang de dusjer. Også i morgenstresset før de drar til job sammen. Da trenger de nok sjelden vaske med JIF el.l.

Gjest Shira12
Skrevet

Har ikke dusjkabinett. En venninne sier at hun (ellersamboeren) tørker av det hver gang de dusjer. Også i morgenstresset før de drar til job sammen. Da trenger de nok sjelden vaske med JIF el.l.

Jammen vi gjør det, har en liten nal som henger inni i kabinettet, den drar vi av vannet med.

Allikevel blir det ett belegg på veggene.

Kanskje jeg svinger håret for mye der inne.. Vurdere og klippe meg kort ;-)

Snacky1365380698
Skrevet

Oioi...snakk om flinke mennesker!

Skrevet

JEg bruker Jif (sånn vanlig hvit, ikke spray) og svamp med stålull på. Tar hele kabinettet med den.

Gjest Shira12
Skrevet

JEg bruker Jif (sånn vanlig hvit, ikke spray) og svamp med stålull på. Tar hele kabinettet med den.

Vil ikke stålullen lage riper?

Det ser nesten ut som at jeg må gå til innkjøp av en slik Jif-flaske :o)

Skrevet

Jif baderom og svamp med skrubb funker fint her i gården, i hvert fall:)

Skrevet

Jeg bruker litt zalo i vannet, ellers vaskemiddel til baderom. Nederst på veggene bruker jeg liten svamp som er grov på ene siden og fin på den andre. Skuresvamp heter det, tror jeg. Jeg spyler godt på slutten og avslutter det hele med nal.

Gjest Shira12
Skrevet

Jif baderom og svamp med skrubb funker fint her i gården, i hvert fall:)

*går i skapet og letter etter svamp*

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg bruker litt zalo i vannet, ellers vaskemiddel til baderom. Nederst på veggene bruker jeg liten svamp som er grov på ene siden og fin på den andre. Skuresvamp heter det, tror jeg. Jeg spyler godt på slutten og avslutter det hele med nal.

Da skal jeg huske og prøve med litt zalo :o)

Skrevet

*går i skapet og letter etter svamp*

Husk å sette på (høy) musikk!

Gjest Shira12
Skrevet

Husk å sette på (høy) musikk!

Nå er badet gullendes rent, dusjkabinettet også.

Og høy musikk er ett must! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...