Gå til innhold

dårlig samvittighet når jeg ikke leser nok

Anbefalte innlegg

Gjest student som tenker for mye på studiet

Jeg er førsteårsstudent og er litt perfeksjonistisk av meg. Det som sliter på meg er at jeg får så forferdelig dårlig samvittighet hvis jeg ikke leser så og så mye hver dag. Det er et stort pensum og jeg vil gjerne ha toppkarakterer.

Hvordan skal jeg klare å slappe av ordentlig når jeg først skal slappe av og ikke tenke at jeg kunne lest nå også?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Læring er ikke bare avhengig av lesevarighet, men også av lesekvalitet.

Legg opp studiet som en jobb med faste tider for lesing og fritid. La aldri studiene ta mer enn 10 timer per dag.

Bestem deg for å hvile, spise, mosjonere og utvikle din ånd i de resterende 14 timene.

Gjest hoppalong kurt

Læring er ikke bare avhengig av lesevarighet, men også av lesekvalitet.

Legg opp studiet som en jobb med faste tider for lesing og fritid. La aldri studiene ta mer enn 10 timer per dag.

Bestem deg for å hvile, spise, mosjonere og utvikle din ånd i de resterende 14 timene.

Er obligatorisk undervisning på skolen beregnet inn i de 10 timene?

Utslitt medisinstudent

Annonse

Gjest student som tenker for mye på studiet

Ja, det er med i totalen.

Det blir svært problematisk å treffe venner eller gjøre noe i det hele tatt når man skal lese 10 timer hver dag. Hvordan synes du man bør tilpasse det?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mener du at man bør lese 10 timer hver dag? Jeg synes 6-8 timer er tungt nok.

Dette skrev jeg: "La aldri studiene ta mer enn 10 timer per dag."

Jeg mener ikke at en skal ha 10-timers arbeidsdag hver dag.

Jeg mener at 10 timer er maks per døgn i de hardeste periodene.

Jeg mener at 40-timers uke (8 t x 5 dager) bør være en rimelig innsats og likt det den yrkesaktive befolkning har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...