Gå til innhold

Test for de som mener de er synske


Hawkwind

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach

1. Venninna di heter Gunn-Bente Andersen, jobba i en Narvesenkiosk på Løten, og sist dere så hverandre var på inngangstrappa di, etter en heller fuktig kveld. Nå bor hun i Hattfjelldal, livnærer seg som intimfrisør og er gift med en mann som heter Tor-Yngve.

2. Janne og Judith så du sist for fem år siden. Ronny, derimot, gikk du forbi på Oslo Sentralstasjon for bare noen uker siden,men kjente ham ikke igjen - sannsynligvis fordi han nå har helskjegg.

Alle tre er forholdsvis vanlige mennesker, bortsett fra at Judith (navnet til tross) er en mann.

Hah! Det var vel enkelt!! Kan like godt avslutte studiene først som sist og få meg ny jobb.

Hilsen the psychic formerly known as muriel, from this day on only called

Bra, det var akkurat det jeg "så" også! Da må det jo være sant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Hawkwind

    19

  • red

    5

  • løvinne71

    5

  • muriel

    4

Mest aktive i denne tråden

Tja, når de får impulser fra et brev, hva er den prinsippielle forskjellen på dette og et innlegg?

Hovedsaken med sysnkhet slik jeg har lest om det er uansett at man må konsentrere seg for å "se" noe spesifikt.

Og at man trenger et fokus som kan lede en til energibanene til personen(e) involvert - og at det letter oppgaven om dette er en personlig eiendel.

Men godt mulig de synske har endret standardene sine på de 20 årene siden sist jeg leste om emnet, selvsagt.

Den synske evnen varierer nok fra person til person. Men ja, det er nettopp det som er poenget, at de må opprette en slags personlig forbindelse til personen, hendelsen eller stedet noe har skjedd.

Og da kan du overhodet ikke sammenligne et innlegg på internett, med et håndskrevet brev.

Et brev er mye mer personlig. Det viser personens håndskrift, og har vært personen i hende slik at han/hun har lagt igjen sine personlige "spor" på dette.

Det bør vel også være en virkelig "case" i bakhånd, slik at det er nødvendig å ta disse evnene i bruk.

Hvis man like gjerne kan ringe 1881, eller til folkeregisteret for å få de samme opplysningene, så trenger man vel ingen synske evner til å finne personer?

Og jeg regner med at du allerede vet navnene på dine halvsøsken, og hvilken sivilstatus disse har?

Sånn sett mener jeg ditt eksempel er litt usakelig.

Å være synsk, betyr ikke at man automatisk ser "alt"

Men at man i mange tilfeller har evnen til å se og oppfatte MERE enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No brain-no pain-

Tja, når de får impulser fra et brev, hva er den prinsippielle forskjellen på dette og et innlegg?

Hovedsaken med sysnkhet slik jeg har lest om det er uansett at man må konsentrere seg for å "se" noe spesifikt.

Og at man trenger et fokus som kan lede en til energibanene til personen(e) involvert - og at det letter oppgaven om dette er en personlig eiendel.

Men godt mulig de synske har endret standardene sine på de 20 årene siden sist jeg leste om emnet, selvsagt.

Her er det så mange energier,du kan vel tenke deg det da..mange som er her.

Det blir noe annet å holde i et brev,eller f.eks en genser du har hatt på deg,da kunne jeg iallefall ha sakt litt om hvordan du er inni deg,hvilke energier som er rundt deg.

Eller om du hadde sittet i naborommet,og jeg kunne fokusert på kun dine energier og følelser..(aura)

Mange mediumer og folk med "oversanselige" evner som blir dårlig i store folkemengder,der er et mylder av energier.

Men heldige er de som har lært seg å "stenge av",heldige er de..

Synest ikke det er morsomt dette her,for det er ikke så forbanna kult å ha det sånn.

Uten å vite hva som er hva...

Men de mediumene som "jobber" for politiet osv,de har lært seg "å leve med det",de vet hva som er reellt og hva som ikke er det.

De som ikke "har kommet så langt"...de blir ofte sett på som sprø,vet det,er en av dem.

Men nå driter jeg i om folk tror jeg er gal,jeg er som jeg er,og har ikke valgt dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den synske evnen varierer nok fra person til person. Men ja, det er nettopp det som er poenget, at de må opprette en slags personlig forbindelse til personen, hendelsen eller stedet noe har skjedd.

Og da kan du overhodet ikke sammenligne et innlegg på internett, med et håndskrevet brev.

Et brev er mye mer personlig. Det viser personens håndskrift, og har vært personen i hende slik at han/hun har lagt igjen sine personlige "spor" på dette.

Det bør vel også være en virkelig "case" i bakhånd, slik at det er nødvendig å ta disse evnene i bruk.

Hvis man like gjerne kan ringe 1881, eller til folkeregisteret for å få de samme opplysningene, så trenger man vel ingen synske evner til å finne personer?

Og jeg regner med at du allerede vet navnene på dine halvsøsken, og hvilken sivilstatus disse har?

Sånn sett mener jeg ditt eksempel er litt usakelig.

Å være synsk, betyr ikke at man automatisk ser "alt"

Men at man i mange tilfeller har evnen til å se og oppfatte MERE enn andre.

Heh - du tar en del ting for gitt her; som ikke er tilfelle.

Menmen, jeg tok dette som et eksempel og en liten test.

Og kan vel konkludere med at det ihvertfall ikke er synske av den klassiske typen her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mange energier,du kan vel tenke deg det da..mange som er her.

Det blir noe annet å holde i et brev,eller f.eks en genser du har hatt på deg,da kunne jeg iallefall ha sakt litt om hvordan du er inni deg,hvilke energier som er rundt deg.

Eller om du hadde sittet i naborommet,og jeg kunne fokusert på kun dine energier og følelser..(aura)

Mange mediumer og folk med "oversanselige" evner som blir dårlig i store folkemengder,der er et mylder av energier.

Men heldige er de som har lært seg å "stenge av",heldige er de..

Synest ikke det er morsomt dette her,for det er ikke så forbanna kult å ha det sånn.

Uten å vite hva som er hva...

Men de mediumene som "jobber" for politiet osv,de har lært seg "å leve med det",de vet hva som er reellt og hva som ikke er det.

De som ikke "har kommet så langt"...de blir ofte sett på som sprø,vet det,er en av dem.

Men nå driter jeg i om folk tror jeg er gal,jeg er som jeg er,og har ikke valgt dette selv.

Jobber for politiet ja.

Ble nevnt noe om dette i en annen tråd her:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3261882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu.....

Og om synske personers resultater når de samarbeider med polsk politi har man følgende artikkel:

http://tinyurl.com/lkabd

(nummer 2 i artikkelsamlingen).

Under to prosent av tipsene fra polske synske hadde validitet; det er vel faktisk langt dårligere score enn man ville fått ved ren gjetting statistisk sett...?

Og om du verkelig har paranormal evner, kan du bli mangemillinær ved å bevise det:

http://tinyurl.com/2caos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No brain-no pain-

Og om synske personers resultater når de samarbeider med polsk politi har man følgende artikkel:

http://tinyurl.com/lkabd

(nummer 2 i artikkelsamlingen).

Under to prosent av tipsene fra polske synske hadde validitet; det er vel faktisk langt dårligere score enn man ville fått ved ren gjetting statistisk sett...?

Og om du verkelig har paranormal evner, kan du bli mangemillinær ved å bevise det:

http://tinyurl.com/2caos

Paranormale evner og opplevelser er normale,alle har det mer eller mindre.

Kan du ikke "kjenne" stemningen i et rom når du entrer det?

Skal ikke utdype dette mer nå tror jeg,men tror du det er det som er meningen med livet..penger?

Det tror ikke jeg.

Og jeg må si at de som ikke har "prøvd det",vet ikke hvordan det er.

Forstår at det er ingen vits, i å prøve å forklare hvordan det er til deg..

Blir som å snakke til en to åring om fysikk og kjemi,du prøver ikke forstå engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranormale evner og opplevelser er normale,alle har det mer eller mindre.

Kan du ikke "kjenne" stemningen i et rom når du entrer det?

Skal ikke utdype dette mer nå tror jeg,men tror du det er det som er meningen med livet..penger?

Det tror ikke jeg.

Og jeg må si at de som ikke har "prøvd det",vet ikke hvordan det er.

Forstår at det er ingen vits, i å prøve å forklare hvordan det er til deg..

Blir som å snakke til en to åring om fysikk og kjemi,du prøver ikke forstå engang.

Å "kjenne" stemningen i et rom er det lite paranormalt med.

Bare av lyden av samtale® alene som foregår i et rom kan man få et godt inntrykk av stemningen.

Er man flink til å analysere kroppsspråk i tillegg, ser man svært lett stemningen (eller som oftest stemningene) i et rom.

Og nei, penger alene er ikke meningen med livet. Men man kan bringe mye glede med penger, både til seg selv og sine nærmeste med fornuftig forvaltning.

Og om man har en slik paranormal evne, er det jo svært lettjente penger da...

Det jeg synes er så besynderlig med paranormale evner, er hvordan man i mer enn hundre år ennå ikke har dokumentert at dette faktisk er reelt - alle forsøk på å dokumentere evner i nærvær av uhildete (objektive) personer har vært mislykket.

Alt fra auralesning/tolkning til clairvoyance og kontakt med døde har vært mislykket når såkalte ikke-troende har vært til stede.

Og fenomener som krever at alle omkring tror på at de er virkelige for at de skal virkeliggjøres er - i mine øyne - ganske så tvilsomme.

Parapsykologi er et spennende tema - og har lest mye litteratur om dette i tidligere år.

Og etter som årene går, blir det mer og mer påtagelig at dette ikke kan bevises eller dokumenteres.

Og for den saks skyld - det har heller ikke det jeg vet vært demonstrert hendelser i uhildete personers nærvær som ikke kan forklares...

Å sammenligne dette ståstedet med å forklare fysikk og kjemi til en toåring blir nok litt feil - men er trolig stabiliserende for ditt eget selvbilde ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No brain-no pain-

Å "kjenne" stemningen i et rom er det lite paranormalt med.

Bare av lyden av samtale® alene som foregår i et rom kan man få et godt inntrykk av stemningen.

Er man flink til å analysere kroppsspråk i tillegg, ser man svært lett stemningen (eller som oftest stemningene) i et rom.

Og nei, penger alene er ikke meningen med livet. Men man kan bringe mye glede med penger, både til seg selv og sine nærmeste med fornuftig forvaltning.

Og om man har en slik paranormal evne, er det jo svært lettjente penger da...

Det jeg synes er så besynderlig med paranormale evner, er hvordan man i mer enn hundre år ennå ikke har dokumentert at dette faktisk er reelt - alle forsøk på å dokumentere evner i nærvær av uhildete (objektive) personer har vært mislykket.

Alt fra auralesning/tolkning til clairvoyance og kontakt med døde har vært mislykket når såkalte ikke-troende har vært til stede.

Og fenomener som krever at alle omkring tror på at de er virkelige for at de skal virkeliggjøres er - i mine øyne - ganske så tvilsomme.

Parapsykologi er et spennende tema - og har lest mye litteratur om dette i tidligere år.

Og etter som årene går, blir det mer og mer påtagelig at dette ikke kan bevises eller dokumenteres.

Og for den saks skyld - det har heller ikke det jeg vet vært demonstrert hendelser i uhildete personers nærvær som ikke kan forklares...

Å sammenligne dette ståstedet med å forklare fysikk og kjemi til en toåring blir nok litt feil - men er trolig stabiliserende for ditt eget selvbilde ihvertfall.

Herregud...mitt eget selvbilde?

Vi er på "ulike planeter",tror vi lar det bli med det jeg.

Jeg forstår ikke deg,og du forstår ikke meg,finito!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Min første raksjon da jeg leste dette var: Er du sikker på at venninna di og halvsøsknene har lyst til å bli lagt ut med fullt navn her?

Halvsøsknene dine vet jeg ikke noe om. Men venninna di er Lisbet Vinsrygg, trikkefører som forsvant fra Oslo.

Hun er gift, men dagens oppholdssted er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Japp - vi ruler!!! (hehe)

Absolutely. Skal sette meg uti hagen i et telt, ta på meg skjørt og skaut og pusse krystallkula mi jeg nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutely. Skal sette meg uti hagen i et telt, ta på meg skjørt og skaut og pusse krystallkula mi jeg nå. :)

Hah. Det visste jeg allerede ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første raksjon da jeg leste dette var: Er du sikker på at venninna di og halvsøsknene har lyst til å bli lagt ut med fullt navn her?

Halvsøsknene dine vet jeg ikke noe om. Men venninna di er Lisbet Vinsrygg, trikkefører som forsvant fra Oslo.

Hun er gift, men dagens oppholdssted er uklart.

Vet du - jeg var 100% sikker på at det ikke ville komme noen svar hvor disse ble identifisert med fullt navn.

Hmmm...gjør dette meg til synsk mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Vet du - jeg var 100% sikker på at det ikke ville komme noen svar hvor disse ble identifisert med fullt navn.

Hmmm...gjør dette meg til synsk mon tro...?

Mener du å si at jeg bommet med forslaget mitt?

Da er du nok mer synsk enn meg...

Hun jeg nevner er en tidligere venninne som jeg har prøvd å få tak i i mange år. Så teoretisk sett kunne det være hun du er ute etter også. Jeg antar at hun må ha skiftet navn, siden hun ikke er å oppdrive hverken på google eller telefonkatalogen.

Jeg har til og med vurdert å kontakte Tore Strømøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hah. Det visste jeg allerede ;-)

Si meg, har du stjålet krystallkula til togli ;-)

Hun er den eneste jeg stoler på når det gjelder å spå fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du å si at jeg bommet med forslaget mitt?

Da er du nok mer synsk enn meg...

Hun jeg nevner er en tidligere venninne som jeg har prøvd å få tak i i mange år. Så teoretisk sett kunne det være hun du er ute etter også. Jeg antar at hun må ha skiftet navn, siden hun ikke er å oppdrive hverken på google eller telefonkatalogen.

Jeg har til og med vurdert å kontakte Tore Strømøy...

Har du prøvd å kontakte andre som har samme etternavn? Det er jo ikke SÅ mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er ikke det!

Se på programmet søndag da vel,så kan du heller uttale deg etter du har fått litt "input" iallefall...

Men du må vel være enig i at det er _litt_ rart at hjelp fra såkalte klarsynte, ifølge politiet i flere land, ikke én eneste gang har ført til at man har kommet nor nærmere en løsning i en kriminalsak? Hva er poenget da?

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...