Gå til innhold

alvorlig angst

Anbefalte innlegg

jeg lider av en litt uvanlig type angst som jeg ikke har hørt om noen andre som har. vet ikke hva det kan kalles. årsaken er heller ikke avdekket.

problemet kan kanskje stilles i motsetning til sosial angst, fordi det er nemlig angst for å være alene, for å bli forlatt eller for å ikke få kontakt med nærmeste. dette tar kontrollen over hverdagen, og styrer meg fullstendig. er det noen som vet hvordan dette kan behandles? er i dag 20 år, og gikk til psykolog fra jeg fikk lidelsen som 9 åring til jeg ble ca 14. da ble jeg bedre, og turde å gjøre noen få ting, var på det beste rundt 16 års alderen, og tilværelsen har fungert relativt bra fram til nå,til etter sommeren da jeg har fått et kraftig tilbakefall, og tør ikke å være alene hjemme, og må alltid forsikres om at jeg får tak i noen på telefon, og at det er noen hjemme når jeg kommer fra jobb.. dette hemmer meg ekstremt mye, og jeg føler meg ubrukelig og deperimert hver dag. Har man hørt om andre med denne psykiske lidelsen? Trenger litt opplysninger om hva dette er.

(går ikke til psykolog nå, og har aldri brukt medisiner for dette heller)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243455-alvorlig-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

KHei du!

Kanskje det er mulig for deg å gå tilbake i tid for å se på om du opplevde separasjonsangst som liten. Vet om folk som ble innlagt på sykehus når de var små. 8-9 mndsalder skal foreksempel være en sårbar tid. Kanskje (eventuelle) foreldre kan gi noe å bygge videre på når det gjelder årsak.

Ellers vil nok SSRI kunne hjelpe deg. Og jeg synes ikke det er en "merkelig" angst du har. Men det er uten tvil fryktelig vondt og slitsomt for deg.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243455-alvorlig-angst/#findComment-1897763
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...